Οι ανύπαντρες γυναίκες τυγχάνουν ρατσισμού τόσο στη Δύση, όσο και στην Κίνα. Το μόνο που αλλάζει είναι το όνομα: Εμείς τις αποκαλούμε «γεροντοκόρες», ενώ οι Κινέζοι της λένε «sheng nu». Αυτό σημαίνει «γυναίκες-απομεινάρια» και ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει γυναίκες που έτυχε να μείνουν ανύπαντρες μέχρι τα 25-27, καθώς στόχευαν περισσότερο σε καριέρα και μόρφωση, παρά στη δημιουργία οικογένειας.

Πρόσφατα, ο όρος «sheng nu», ήρθε στο προσκήνιο χάρη σε ένα viral βίντεο-ντοκιμαντέρ που αναφέρεται σε αυτές τις «γυναίκες απομεινάρια».

Το βίντεο παρήγγειλε μια ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών, ως μέρος μιας «παγκόσμιας καμπάνιας, με σκοπό να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει γυναίκες να διαμορφώσουν οι ίδιες τη μοίρα τους».

Βάζοντας στην άκρη το διαφημιστικό κομμάτι του βίντεο, αυτό που πραγματικά αντηχεί στις γυναίκες, ιδιαίτερα σε αυτές από την Κίνα, είναι η ευκαιρία να συζητηθεί η έντονη κοινωνική πίεση που περιβάλει όσες δεν παντρεύονται.

«Είσαι επιλεκτική», «μην έχεις τόσο μοντέρνες απόψεις», «μην είσαι τόσο ξεροκέφαλη», «δεν είσαι πια νέα»… Αυτές είναι μερικές από τις ατάκες που ακούγονται στο βίντεο. Οι γονείς, με τη σειρά τους, σπεύδουν στην… αγορά γάμων της Σαγκάη,- μία ξεχωριστή αγορά που στήνεται κάθε Σαββατοκύριακο στο «Πάρκο του Λαού», όπου η περιοχή γεμίζει από γονείς άγαμων παιδιών που συμμετέχουν σε μια «αγοραπωλησία» νύφης-γαμπρού.

«Είναι σαν να πουλάς τη κόρη σου», περιγράφει μια ελεύθερη γυναίκα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στην Κίνα, θεωρείται ακόμη μεγαλύτερο ταμπού να μείνεις ανύπαντρη, καθώς κάτι τέτοιο δηλώνει έλλειψη σεβασμού και απέναντι στους γονείς, μια αξία εξαιρετικά σημαντική στην αχανή ασιατική χώρα.

Δείτε το βίντεο…