Ο Γουόλτ Ντίσνεϋ ονειρευόταν να φτιάξει ένα μαγικό μέρος για μικρούς μεγάλους. Εκεί οι επισκέπτες θα χάνονταν στον κόσμο των αγαπημένων κινούμενων σχεδίων. Έτσι στις 17 Ιουλίου 1955, η Disneyland της Καλιφόρνια, το μεγάλο όνειρο του παραμυθά που ερχόταν ολοταχώς να αλλάξει τα θεματικά πάρκα, την οικογενειακή διασκέδαση αλλά και την ψυχαγωγία άνοιξε τις πύλες της στο κοινό.
Το έργο ολοκληρώθηκε σε ένα χρόνο και ο δημιουργός του Μίκι Μάους είχε μεταμορφώσει έναν πορτοκαλεώνα 160 στρεμμάτων στο Άναχαϊμ της Καλιφόρνια σε ένα θεματικό πάρκο αξίας 17 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο διάσημος δημιουργό των παιδικών ταινιών, που έχει μείνει στην ιστορία ως ο πολυαγαπημένος «θείος Walt» εκατομμυρίων παιδιών, μικρών και μεγάλων, είχε οραματιστεί μια ψυχαγωγική και εκπαιδευτική παραμυθοχώρα περιγράφοντάς τη ως «ένα χαρούμενο μέρος αφιερωμένο στα ιδανικά, τα όνειρα και τα σκληρά γεγονότα που δημιούργησαν την Αμερική».
Τίποτα δεν έπρεπε να χαλάσει τη μαγεία εκείνης της μέρας. Κι όμως η μέρα που άνοιξε η Disneyland ήταν περισσότερο ένας εφιάλτης και τα εγκαίνια επεισοδιακά…
«Ίσως για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Γουόλτ Ντίσνεϋ απογοήτευσε χιλιάδες νέους» σημείωνε το Associated Press. Τα επόμενα χρόνια οι εργαζόμενοι της Disneyland αναφέρονταν στα εγκαίνια ως «Μαύρη Κυριακή».
Η κατασκευή δεν ήταν έτοιμη να δεχτεί κόσμο και το ένα πρόβλημα διαδεχόταν το άλλο. Την πρώτη μέρα, η Disneyland άνοιξε για 15.000 καλεσμένους. Μόνο εκείνοι είχαν στα χέρια τους το χρυσό και πολυπόθητο χαρτάκι για να ζήσουν την μαγεία.
Γρήγορα όμως, το εισιτήριο πλαστογραφήθηκε. Ένας επιτήδειος εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και έστησε στο πλάι της πύλης μια σκάλα, ώστε να μπαίνει ο κόσμος πιο γρήγορα. Μάλιστα έπαιρνε 5 δολάρια από τον καθένα.
Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουν στο πάρκο οι διπλάσιοι επισκέπτες από αυτούς που αναμενόταν. Το προσωπικό όσο και ο χώρος δεν είχε προετοιμαστεί για 30.000 ανθρώπους με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση με την ουρά που ήθελε να μπει στην Disneyland να ξεπερνάει τα 7 χιλιόμετρα. Όμως ο «μαγικός παράδεισος» δεν ήταν έτοιμο να υποδεχτεί τόσο πολύ κόσμο.
Ακόμη και όταν κατάφεραν να μπουν μέσα, η ουρά για κάθε παιχνίδι ήταν τεράστια. Και σαν μην έφτανε αυτό, πολλά από τα παιχνίδια που τόσο περίμεναν μικροί και μεγάλοι ήταν κλειστά. Πολλοί από τους επισκέπτες δεν ενημερώθηκαν σωστά και περίμεναν ώρες έξω από τα παιχνίδια που λειτούργησαν ένα μήνα αργότερα.
Οι βάρκες στο κανάλι είχαν κολλήσει και οι εργαζόμενοι έπεφταν στο νερό για να τις τραβήξουν. Μέσα σε λίγες ώρες, τα φαγητά και τα αναψυκτικά είχαν εξαντληθεί. Η ζέστη ήταν αφόρητη και οι επισκέπτες δεν είχαν ούτε νερό να πιουν.
Παρόλο που στην περιοχή υπήρχαν πολλά σιντριβάνια, τα περισσότερα δεν δούλευαν, λόγω απεργίας των υδραυλικών. Οι τουαλέτες ήταν συνεχώς γεμάτες, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να ουρούν έξω.
Το πάρκο ήταν κατά 3/4 έτοιμο. Οι εργαζόμενοι συνέχιζαν να βάφουν, να καρφώνουν και να φυτεύουν δέντρα ακόμη και όταν ο κόσμος είχε αρχίσει να μπαίνει μέσα. Σταμάτησαν μερικά λεπτά πριν από τη ζωντανή μετάδοση του σταθμού ABC καθώς εκατομμύρια άνθρωποι καθηλώθηκαν στις οθόνες τους για να δουν την πρώτη μέρα του πολυαναμενόμενου πάρκου ψυχαγωγίας.
Η κάμερα δεν κατέγραψε κανένα από τα ευτράπελα της ημέρας. Η άσφαλτος μέσα στο πάρκο δεν είχε προλάβει να στεγνώσει. Τα τακούνια των γυναικών βούλιαζαν μέσα και τα παπούτσια των παιδιών γίνονταν μαύρα. Οι εργαζόμενοι έλεγαν ότι ήταν μέρος των «τρικ» που είχαν προγραμματίσει.
Εξαιτίας διαρροής γκαζιού, το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης πήρε φωτιά. Πολλοί επισκέπτες όταν είδαν τις φλόγες να βγαίνουν από το παράθυρο του κάστρου, νόμιζαν ότι ήταν μέρος του σόου. Η φωτιά γρήγορα τέθηκε υπό έλεγχο και δεν εξαπλώθηκε στο υπόλοιπο κάστρο.
Τα προβλήματα της πρώτης ημέρας, ωστόσο, δεν σημάδεψαν το μέρος και δεν επηρέασαν τον κόσμο. Στην πρώτη κιόλας εβδομάδα η Disneyland έφτασε τους 160 χιλιάδες επισκέπτες, ενώ σε επτά εβδομάδας ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο.
Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ άκουγε τα παράπονα των επισκεπτών και προχωρούσε σε αλλαγές. Σε αντίθεση με τους απογοητευμένους επισκέπτες της πρώτης μέρας, τα επόμενα χρόνια, η Disneyland γνώρισε μία πρωτόγνωρη εμπορική απήχηση.