Ένα νέο μοντέλο λιμενικής πολιτικής, που θα προκύψει μέσα από ένα ευρύ και δημόσιο διάλογο με φορείς και τοπικές κοινωνίες, ώστε να διασφαλιστούν οι απαραίτητες συναινέσεις, σε συνδυασμό και με το σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, προτείνει το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Η συντονίστρια του Τμήματος Αναστασία Φραντζεσκάκη μίλησε σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και σημείωσε πως το νέο αυτό μοντέλο λιμενικής πολιτικής πρέπει να έχει ορίζοντα 20-30 χρόνων και να λαμβάνει υπόψη το ευρωπαϊκό δεδομένο και τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι είναι κερδοφόρο, έχει μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική, ένα μέρος της ανάπτυξης μπορεί να το κάνει με ίδιους πόρους και βρίσκεται κοντά σε σιδηροδρομικό δίκτυο και περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης και τη Ρωσία. Με βάση τα παραπάνω πρέπει να εξεταστεί ξανά το αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο υπεύθυνος της εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος της Πολιτικής Γραμματείας Νάσος Ηλιόπουλος επισήμανε ότι η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αναγνωρίσει τις δύο συμβάσεις του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας για την εργασία στα λιμάνια. Στο πλαίσιο αυτό να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην εκπαίδευση των εργαζομένων, με πιστοποίηση από δημόσιο οργανισμό, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα και άλλα προβλήματα που προκαλούν η εργολαβική εργασία, η ανειδίκευτη εργασία και η εντατικοποίησή της.

Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τάχθηκε με δήλωσή της η αντιπρόεδρος της Βουλής Δέσποινα Χαραλαμπίδου που συμμετείχε στην εκδήλωση. Παρόντες ήταν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του ΟΛΘ Γιάννης Παντής και Τάσος Κανταράς, καθώς και συνδικαλιστές από τον χώρο των εργαζομένων στο λιμάνι.