Μπορεί το όνομά του, στο πρώτο άκουσμα, να μην θυμίζει ποιος είναι, ο ίδιος άλλωστε δεν έχει καμία έλξη προς την δημοσιότητα. Τους «ήρωές» του όμως τους ξέρουν οι περισσότεροι και σίγουρα όλοι όσοι έχουν ή ζουν με παιδιά. Ποιο παιδί δεν έχει τραγουδήσει το ελεφαντάκι που τρώει εφτά κασόνια μακαρόνια, τα δέκα καβουράκια που κάθισαν στον βράχο να φάνε τις καραμέλες τους και το δέντρο στου κήπου τη γωνιά όπου φωλιάζουν τσιπούρες, ζέβρες και γιασεμιά. Τα τραγούδια του Τεμπέλη Δράκου (Τα τρία cd του είναι «Ο Τεμπέλης Δράκος και άλλες ιστορίες», «Η επιστροφή του Τεμπέλη Δράκου» και «Τα ταξίδια του Τεμπέλη Δράκου») είναι το ηχητικό φόντο αμέτρητων ωρών σε σπίτια, αυτοκίνητα, εκδρομές, παιδικά πάρτι. Τραγούδια γραμμένα με πολλή φροντίδα, φαντασία, χιούμορ και με σεβασμό προς τα παιδιά. Τραγούδια παιδικά, ναι, αλλά όχι παιδιάστικα. «Αυτό που κάνω είναι να σέβομαι τα παιδιά, να χρησιμοποιώ τα καλύτερα υλικά για την παραγωγή και να απευθύνομαι σε αυτά ως ίσος προς ίσον, σε μια επικοινωνία ειλικρινή και ανεπιτήδευτη» λέει ο Γιώργος Χατζηπιερής στο newsbeast.gr. Και προφανώς αυτό τα παιδιά -και οι ενήλικοι- το εισπράττουν.
Το εισπράττουν επίσης και όλοι οι γνωστοί καλλιτέχνες που συμμετέχουν στις δουλειές του Γιώργου Χατζηπιερή. Διονύσης Σαββόπουλος, Σωκράτης Μάλαμας, Φοίβος Δεληβοριάς, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελένη Τσαλιγοπούλου είναι μερικοί μόνο από τους καταξιωμένους τραγουδιστές που αφήνουν για λίγο στο πλάι την «ενήλικη» καριέρα τους και τραγουδούν με ενθουσιασμό για πατάτες χοντρούλες, άσπρες και νοστιμούλες, ντομάτες καμικάζι, αχινούς, αστέρια και καρχαρίες χορτοφάγους που τρώνε μόνο σπανακόπιτες με φύκια, βάζοντας τη δική τους ψηφίδα στο διασκεδαστικό και τρυφερό ψηφιδωτό του Τεμπέλη Δράκου. Γεννημένος στην κατεχόμενη Ακανθού της Κύπρου, δικηγόρος στο επάγγελμα, ο Γιώργος Χατζηπιερής μιλά στο newsbeast.gr για τη διαδικασία δημιουργίας των τραγουδιών, «μια πορεία αυτογνωσίας και απαλλαγής από το Εγώ». Τα παιδιά, που το μόνο που χρειάζονται είναι αγάπη, στοργή, κατανόηση και χρόνο. Τις αναφορές του στην Κύπρο, καθώς «δεν μπορείς να παραγνωρίζεις την καταγωγή σου αν θέλεις να παράγεις πολιτισμό που να διαπερνά τα σύνορά σου». Τις εικόνες και τις μουσικές με τις οποίες μεγάλωσε, τα συναισθήματα και τα βιώματα με τα οποία σήμερα πλάθει τον περιπετειώδη, ανατρεπτικό κι ευαίσθητο κόσμο του «Τεμπέλη Δράκου».
– Απευθύνεστε στα παιδιά με γλώσσα ποιητική, χωρίς διδακτισμό, με χιούμορ, ευαισθησία και υπευθυνότητα. Αυτά τα χαρακτηριστικά τόνιζε ο Μάνος Χατζιδάκις στη «Λιλιπούπολη». Υπάρχουν για εσάς κοινές αναφορές; Η κοινωνία υποτιμά τα παιδιά και τα θεωρεί κατώτερης νοημοσύνης και ικανοτήτων. Όμως το κάθε παιδί από τη στιγμή που θα γεννηθεί είναι μια ξεχωριστή αυτόνομη προσωπικότητα που έχει τη δική της πορεία, τις δικές της ανάγκες και τα δικά της γούστα. Εμείς οι μεγάλοι «εξαργυρώνουμε» τη βοήθεια που δίνουμε στα παιδιά μέχρι να μεγαλώσουν και να αυτονομηθούν βιολογικά με το να τα υποτιμούμε, να τα θεωρούμε ανίκανα να αντιληφθούν και να αισθανθούν και να επιβάλλουμε εξουσιαστικά σε αυτά τα δικά μας γούστα και τις δικές μας επιθυμίες. Τα ρίχνουμε από τις πρώτες μέρες στην αρένα της στείρας μάθησης με την αγωνία να κατακτήσουν στόχους όσον το δυνατόν πιο γρήγορα. Εξ ου και τα διδακτικά βιβλία, και τα πρέπει και τα μη. Εξ ου και οι εύκολες μελωδίες με τους απλουστευμένους στίχους, τα συνθεσάιζερ και τις τσιριχτές φωνές. Εξ ου και το ξεφόρτωμα του μπελά με μια οθόνη τηλεόρασης και ένα ipad. Τα παιδιά το μόνο που χρειάζονται είναι αγάπη, στοργή και κατανόηση. Και, ναι, έχουν ανάγκη από τον χρόνο μας, τον οποίο πρέπει να διαθέτουμε με χαρά και όχι υπό πίεση. Αυτό που κάνω είναι να σέβομαι τα παιδιά, να χρησιμοποιώ τα καλύτερα υλικά για την παραγωγή και να απευθύνομαι σε αυτά ως ίσος προς ίσον σε μια επικοινωνία ειλικρινή και ανεπιτήδευτη. – Ταυτόχρονα, και στη μουσική, γνωρίζετε αβίαστα στα παιδιά πολλά είδη. Για παράδειγμα η «Ντομάτα καμικάζι» παραπέμπει σε ρεμπέτικο, οι «Αόρατες Σκιές» σε ρέγκε, ο «Λούκυ Λουκ» σε ταξιδεύει σε γουέστερν… Το «Δέντρο» σε ζεϊμπέκικο, η «Γιορτή των αστεριών» η «Αλεπού» και το «Κουτσι κούτσι» σε καλαματιανό, το «σκουλουκούι» και ο «καράολος» σε κυπριακό καρτσιλαμά, το «βουνό» σε αργό τσιφτετέλι… Ρυθμοί που αποτελούν τη βάση των τραγουδιών αλλά κρύβονται πίσω από τις περίτεχνες ενορχηστρώσεις του Μάριου Τακούσιη. Είναι εδώ που ο Τεμπέλης Δράκος χαμογελά λίγο ύπουλα αφού εκμεταλλεύεται την αγάπη που του δείχνουν για να κάνει τα δικά του και να περάσει υπόγεια στις επόμενες γενιές ρυθμούς που έχουν περιπέσει σε ανυποληψία.
– Υπάρχουν στα τραγούδια σας αναφορές από τη ζωή σας; Πραγματικά περιστατικά που σας ενέπνευσαν και έγιναν νότες και στίχοι; Δεν πιστεύω πως μπορεί να υπάρξει δημιούργημα που να μην έχει αναφορά στην προσωπικότητα και τα βιώματα του δημιουργού. Έτσι όλος ο κόσμος του Τεμπέλη Δράκου, οι ήρωες, οι θάλασσες, τα βουνά, οι εικόνες, το χιούμορ, οι ανατροπές, είναι αντικατοπτρισμός του δικού μου κόσμου, ίσως με κάποιες διαθλάσεις για εξαπάτηση του κοινού. – Τον Τεμπέλη Δράκο αγαπούν φυσικά τα παιδιά αλλά και πολλοί «μεγάλοι». Το είχατε φανταστεί ξεκινώντας; Δεν το φαντάστηκα, το επεδίωξα. Ήμουν ο ίδιος φανατικός ακροατής της «Λιλιπούπολης», των «Μυστικών του Κήπου» του Κυπουργού, του «Κάτω από ένα κουνουπίδι» του Λοΐζου και της «Περπερούνας» της Δόμνας Σαμίου. Έτσι δεν υπήρχε περίπτωση να κυκλοφορήσω οτιδήποτε που να μην μπορούσα να το ακούω ως «ενήλικος» ακροατής. Είναι με μεγάλη χαρά που διαπιστώνω ότι ο «Τεμπέλης Δράκος» λειτουργεί και ως κοινός χώρος συνάντησης και διασκέδασης των παιδιών με τους γονείς.
– Μιλάμε τόση ώρα εμείς για τον «Τεμπέλη Δράκο». Αν τον αφήναμε εκείνον να μιλήσει για τον δημιουργό του, τι θα έλεγε; Τι θα θέλατε να ξέρουν για εσάς όσοι αγαπούν τα τραγούδια σας; Νομίζω πως όσοι αγαπούν τα τραγούδια μου ξέρουν ήδη αρκετά για μένα. Αυτό που θα ήθελα να κάνω, για να ολοκληρώσω τη γνωριμία, θα ήταν κάποιες συναυλίες. Χρειάζεται χρόνος και δουλειά αλλά θα γίνει κι αυτό. Ακούστε όλα τα παιχνίδια του «Τεμπέλη Δράκου» στο κανάλι του στο Youtube.