Τα σοκάκια και οι δρόμοι με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση είναι η πιο συνηθισμένη συνθήκη στον αστικό ιστό. Εγκυμονούν τους δικούς τους κινδύνους για τους μοτοσικλετιστές, όμως εκεί τουλάχιστον οι ταχύτητες είναι χαμηλές. Τι γίνεται, ωστόσο, στους μεγάλους κεντρικούς άξονες και στους αυτοκινητόδρομους;
Στον αυτοκινητόδρομο, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά απ’ ό,τι στην πόλη. Οι ταχύτητες των οχημάτων είναι ψηλότερες και το ρίσκο φαινομενικά μεγαλύτερο.
Ωστόσο, η κίνηση σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους προσφέρουν τις προϋποθέσεις για ασφαλέστερη μετακίνηση. Δεν υπάρχουν περιθώρια να γίνουν λάθη από τους οδηγούς, διασταυρώσεις δεν υφίστανται.
Τη θέση μας εκεί ορίζει η ταχύτητά μας. Σε κενό δρόμο, κινούμαστε στην δεξιά λωρίδα, αποφεύγοντας όμως τα άκρα του δρόμου. Εκεί που συσσωρεύονται χώματα, απορρίμματα και όπου (συνήθως) βρίσκονται τα φρεάτια απορροής των ομβρίων. Αν κινούμαστε σε άλλη λωρίδα από την δεξιά, φροντίζουμε να παραμένουμε στο δεξί της μέρος.
Στην περίπτωση τώρα που υπάρχουν κι άλλα οχήματα. Αν ακολουθούμε το ρεύμα χωρίς να προσπερνάμε, διαλέγουμε ένα αυτοκίνητο που κινείται στη μεσαία λωρίδα και ακολουθούμε το ίχνος των αριστερών του τροχών, σε απόσταση που κρίνουμε ασφαλή.
Αν έχουμε πρόθεση να προσπεράσουμε, πρέπει να γνωρίζουμε τα παρακάτω:
Διατηρούμε πλάγια απόσταση από το όχημα που προσπερνάμε, ίση με το πλάτος μιας λωρίδας. Δεν περνάμε δηλαδή σε μικρή απόσταση από το όχημα, ειδικά αν η λωρίδα μας είναι ελεύθερη. Υπάρχει κίνδυνος να αλλάξει πορεία το αυτοκίνητο και να μας κλείσει τον δρόμο.
Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, ασφαλέστερη προσπέραση γίνεται ανάμεσα από δύο αυτοκίνητα. Προσοχή όμως! Εξασφαλίζουμε ότι τα δύο οχήματα ανάμεσα στα οποία θα περάσουμε, κινούνται απολύτως παράλληλα και με την ίδια μεταξύ τους ταχύτητα.
Λόγω όγκου οι οδηγοί τους έχουν αντιληφθεί την ύπαρξη ο ένας του άλλου και λόγω ταχύτητας φροντίζουν να διατηρούν απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους. Ο διάδρομος αυτός είναι ο μόνος που με βεβαιότητα δεν θα κλείσει για εμάς. Και όσο παραμένουμε στη λωρίδα μας, την οποία μοιραζόμαστε με το αυτοκίνητο στα δεξιά μας, είμαστε καθ’ όλα νόμιμοι.
Ποτέ δεν περνάμε ανάμεσα από δύο κινούμενα οχήματα από τα οποία το ένα προπορεύεται, γιατί υπάρχει η πιθανότητα το προπορευόμενο όχημα να αλλάξει λωρίδα χωρίς να μας έχει δει.
Αν δεν εξασφαλίσουμε πλευρική απόσταση ασφαλείας από το αυτοκίνητο που προσπερνάμε, απλά δεν περνάμε (π.χ. μεταξύ αυτοκινήτου στην αριστερή λωρίδα και στηθαίου). Η προσπέραση αυτή εγκυμονεί τους περισσότερους κινδύνους.
Αυτό που πρέπει να αποφεύγεται και το απαγορεύει ο ΚΟΚ είναι η παράλληλη κίνηση μοτοσυκλετών, η μία δίπλα στην άλλη στην ίδια λωρίδα. Η κίνηση σε στίχους είναι πάντα προτιμότερη, ενώ σε κάθε περίπτωση κοιτάμε τον δρόμο εμπρός μας και όχι τη μοτοσυκλέτα που προηγείται.