Η οδήγηση μοτοσυκλέτας στην πόλη, μπορεί να έχει αρκετά προτερήματα όπως ότι μπορεί κανείς να αποφύγει την κίνηση, ωστόσο, λόγω της φύσης του οχήματος, οι κίνδυνοι παραμονεύουν.
Καλό θα είναι κάθε μοτοσικλετιστής να διαβάσει και να γνωρίζει τις συμβουλές που ακολουθούν, καθώς θα του επιτρέψουν να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση αλλά και ασφάλεια στους δρόμους των πόλεων.
Θέση στο δρόμο
Η θέση μας στο δρόμο είναι πάντα τέτοια ώστε να μας εξασφαλίζει επαρκή χώρο για να φρενάρουμε αν σταματήσει απότομα το όχημα εμπρός μας. Θα πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου πως ένα αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερα μέτρα για να ακινητοποιηθεί από μια μοτοσυκλέτα.
Χρήσιμο είναι να έχουμε επιλέξει την πορεία μας έτσι ώστε να έχουμε πάντα διάδρομο διαφυγής σε κάθε έκτακτη περίπτωση.
Πρέπει να είμαστε πάντα σε θέση να παίρνουμε πληροφορίες για το δρόμο, άρα να έχουμε οπτική επαφή με αυτόν. Για τον λόγο αυτό αποφεύγουμε να ακολουθούμε το προπορευόμενο όχημα στο κέντρο του, παρά ακολουθούμε τα ίχνη που αφήνουν οι τροχοί του.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να θεωρούμε ότι είμαστε αόρατοι για τους οδηγούς άλλων οχημάτων. Δεν περιμένουμε να μας έχει αντιληφθεί o άλλος οδηγός και δεν επιδιώκουμε να μας αντιληφθεί, γιατί δεν γνωρίζουμε πώς θα αντιδράσει.
Δεν επιδιώκουμε να μας ανοίξουν δρόμο να περάσουμε (π.χ. κορνάροντας) γιατί αν το όχημα παραμερίσει, είναι πιθανό να κλείσει το διάδρομο σε κάποια άλλη μοτοσυκλέτα που κινείται παράλληλα με εμάς. Κορνάρουμε μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο με σκοπό να αποτρέψουμε κάποιον οδηγό από αυτό που προτίθεται να κάνει – ποτέ για να του ζητήσουμε με αυτόν τον τρόπο να κάνει κάτι.
Κίνηση σε πυκνή κυκλοφορία
Το βασικό πρόβλημα των οδηγών μοτοσυκλετών, είναι ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν τι συμβαίνει ακριβώς μπροστά από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ο καλύτερος τρόπος για να είμαστε ασφαλείς είναι να χρησιμοποιούμε το ίδιο το αυτοκίνητο και τα μάτια του οδηγού του για την πληροφόρηση σχετικά με το δρόμο μπροστά μας.
Διαλέγουμε να κινούμαστε σε κάποιο από τα δύο ίχνη των τροχών του αυτοκινήτου, κατά προτίμηση του αριστερού. Αποφεύγουμε να κινούμαστε ανάμεσα στα δύο ίχνη. Καθετί που το αυτοκίνητο θέλει να αποφύγει θα το περάσει ανάμεσα στους τροχούς του, άρα εμείς θα πέσουμε επάνω του ή μέσα του (αν είναι λακκούβα).
Στην περίπτωση που ο οδηγός δεν προσέξει και πέσει σε λακκούβα, ο κραδασμός του αυτοκινήτου θα μας ειδοποιήσει για την επερχόμενη ανωμαλία.
Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο κάνει κάποιο ελιγμό που μας θυμίζει αποφυγή εμποδίου, τότε χωρίς δεύτερη σκέψη, ακολουθούμε τον ελιγμό κι εμείς. Μένουμε στο ίχνος του τροχού που μέχρι εκείνη τη στιγμή ακολουθούσαμε. Πιθανότατα ο οδηγός του αυτοκινήτου προσπαθεί να αποφύγει (να μην πατήσει) κάποιο εμπόδιο ή λακκούβα. Αν δεν ακολουθήσουμε τον ελιγμό, είναι πιθανόν να πέσουμε εμείς στο εμπόδιο ή στη λακκούβα
Αργά ή γρήγορα, το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σταματήσει λόγω αυξημένης κίνησης. Τότε θα πρέπει να προσπεράσουμε. Όντας κοντά στο αριστερό άκρο του, η προσπέραση διευκολύνεται.