Ένα από τα ανατριχιαστικότερα εγκλήματα στον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ έλαβε χώρα το 1958, όταν η κόρη της σεξοβόμβας άλλοτε και καθιερωμένης πια σταρ Λάνα Τέρνερ μαχαίρωσε τον φίλο της.
Το γκλάμουρ και η μαγεία της ζωής της απόλυτης ξανθιάς του αμερικανικού σινεμά καταστράφηκαν μέσα σε μια μέρα, όταν το όνομά της έπαιζε πια στα πρωτοσέλιδα για κάτι τελείως διαφορετικό απ’ ό,τι είχε συνηθίσει.
Αστέρι της MGM για 18 ολόκληρα χρόνια, η Λάνα Τέρνερ ήταν πολύ μεγάλο όνομα στο κλασικό Χόλιγουντ, παίζοντας σε πανί και γυαλί αργότερα ως ένα από τα βαριά χαρτιά του αμερικανικού θεάματος. Σε μια καριέρα που κράτησε πενήντα σχεδόν χρόνια, η καλλονή ηθοποιός κατάφερε το αδιανόητο: να ξεκινήσει ως pin-up girl, μια ξανθιά σεξοβόμβα της εποχής, και να καταλήξει ως μια σοβαρή δραματική ηθοποιός.
Στις δεκαετίες του 1940 και του 1950 ήταν εξάλλου μια από τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς του Χόλιγουντ (συνολικές αμοιβές άνω των 50 εκατ. δολαρίων!), δίνοντας με τις εξωκινηματογραφικές της περιπέτειες δουλειά σε πλήθος σκανδαλοθηρικών εφημερίδων.
Ενζενί πρώτου μεγέθους, δίπλα στον Κλαρκ Γκέιμπλ συνήθως, μεταμορφώθηκε σε μια από τις πρώτες femme fatale του Χόλιγουντ, ζώντας την υποκριτική αποθέωση και τον καλλιτεχνικό θρίαμβο ουκ ολίγες φορές στη ζωή της. Ταυτοχρόνως, τα αμέτρητα ειδύλλια, οι εφήμερες σχέσεις και οι γάμοι της παρείχαν άφθονο υλικό για να είναι συνεχώς στον Τύπο.
Μόνο που όλα αυτά έμελλε να επισκιαστούν από εκείνο το περιστατικό του 1958 που τρέλανε ξανά τις εφημερίδες και έκανε τον κόσμο να μη χορταίνει να διαβάζει για την οικογενειακή τραγωδία.
Τι έγινε όμως εκείνη τη νύχτα στο σπίτι της Τέρνερ; Και γιατί συνεχίζει να είναι μια από τις πιο ιδιαίτερες ιστορίες του Χόλιγουντ, που δεν φεύγει ποτέ από τα πηγαδάκια και δεν παλιώνει όσα χρόνια κι αν περάσουν;
Η Cheryl Christina Crane ήταν το μοναχοπαίδι της λαμπερής ντίβας, ο καρπός του δεύτερου γάμου της με τον ηθοποιό τότε και εστιάτορα αργότερα Steve Crane. Γεννήθηκε το 1943, όταν η μαμά της ήταν ήδη στον κολοφώνα της δόξας της, οι γονείς της χώρισαν ωστόσο μόλις την επόμενη χρονιά.
Η μικρή μεγάλωσε με τη μαμά της, ή σωστότερα στην έπαυλη της μαμάς της στο Λος Άντζελες χωρίς εκείνη, μιας και η σταρ απουσίαζε συνεχώς εξαιτίας των κινηματογραφικών της υποχρεώσεων. «Διάσημη από τη γέννα και γελοιωδώς κακομαθημένη», χαρακτήρισε χρόνια αργότερα η Cheryl τα παιδικά της χρόνια.
Και, όπως είπε, ένιωθε ανίσχυρη να κερδίσει την αγάπη και την προσοχή της μαμάς της, η οποία πρωταγωνιστούσε από τη μία ταινία στην άλλη και άλλαζε συντρόφους σαν τα πουκάμισα. Σε συνέντευξή της στο περιοδικό «People» to 1988, η Crane εξομολογήθηκε πως συνήθιζε να τρυπώνει στην ντουλάπα της Τέρνερ για να «εισπνέω το άρωμά της», τόσο πολύ της έλειπε η μαμά της.
Στην ίδια συνέντευξη αποκάλυψε πως κάθε φορά που πήγαινε να την αγκαλιάσει, η σταρ την απωθούσε χοντροκομμένα για να μη χαλάσει την επιμελημένη της εμφάνιση: «Γλυκιά μου, το μαλλί», της έλεγε, «θα μου χαλάσεις το κραγιόν».
Η μικρή θα γινόταν όμως σύντομα κι αυτή πρωτοσέλιδο, όταν μαχαίρωσε τον εραστή της μαμάς της εκείνη τη μοιραία νύχτα της 4ης Απριλίου 1958…
Johnny Stompanato τον έλεγαν και δεν ήταν όποιος κι όποιος. Ο παρασημοφορημένος πεζοναύτης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μετατραπεί στη δεκαετία του 1950 σε πρωτοπαλίκαρο του γνωστού γκάγκστερ Μίκι Κόεν και του ομώνυμου μαφιόζικου συνδικάτου!
Έχοντας πολεμήσει στο θέατρο του Ειρηνικού, είχε μεταστραφεί στο Ισλάμ για να μπορέσει να παντρευτεί το 1946 την πρώτη γυναίκα του, μια Τουρκάλα. Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ, παράτησε σύζυγο και παιδί και μετακόμισε στο ηλιόλουστο Λος Άντζελες.
Βίος και πολιτεία καθώς ήταν, δεν θα του έπαιρνε πολύ να εισβάλει στον υπόκοσμο της πόλης και να αναδυθεί εκ νέου ως σωματοφύλακας του Μίκι αλλά και μπράβος για τα άνομα θελήματά του. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, ο πανταχού παρόν Stompanato είχε συνάψει σχέσεις και με το χολιγουντιανό lifestyle.
Ο ίδιος ο Φρανκ Σινάτρα είχε ζητήσει το 1948 από τον «νονό» Κόεν να πει στο πρωτοπαλίκαρό του να σταματήσει να κορτάρει την Άβα Γκάρντνερ! Δεν του βγήκε όμως, ο Μίκι είπε στον Σινάτρα να γυρίσει στη γυναίκα και το παιδί του, καθώς δεν αναμειγνυόταν ποτέ στις ερωτικές υποθέσεις των αντρών του.
Ο Stompanato ξαναπαντρεύτηκε τελικά μια ηθοποιό, η οποία τον χώρισε ωστόσο όταν άρχισαν να τον ανακρίνουν για τον φόνο ενός εχθρού του γκάγκστερ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, παντρεύτηκε μια διευθύντρια της 20th Century Fox, καθώς τώρα ονειρευόταν υποκριτική καριέρα.
Ο γάμος δεν του βγήκε, χώρισαν δύο χρόνια αργότερα, μπαινοβγήκε αρκετές φορές στο κρατητήριο, χωρίς ωστόσο να καταδικαστεί ποτέ, και το 1957 γνώρισε τη Λάνα Τέρνερ, η οποία είχε μόλις χωρίσει από τον πέμπτο σύζυγό της. Και, ακόμα χειρότερα, η MGM δεν είχε ανανεώσει το συμβόλαιό της, έπειτα από μια σειρά εμπορικών αποτυχιών.
Στο τραχύ παρουσιαστικό και το αιμοβόρο βιογραφικό του βρήκε η ηθοποιός τον άντρα που θα τη βοηθούσε να ξεπεράσει τις αναποδιές της ζωής της. Εκείνος, ως αναγνώριση της σχέσης τους, δεν έβγαζε ποτέ από τον καρπό του την ολόχρυση «ταυτότητα» που του είχε κάνει δώρο εκείνη και έγραφε «Λανίτα» στο πίσω μέρος.
Ο γκάγκστερ φλέρταρε ασύστολα την ηθοποιό, στέλνοντάς της λουλούδια στα πλατό, δώρα με το τσουβάλι, ακόμα και χρυσά ρολόγια με τα αρχικά της σκαλισμένα. Ήταν άλλωστε ήδη γνωστός για τα φορτικά του κόρτε, καθώς το ίδιο είχε κάνει σε μια σειρά από ντίβες της εποχής, μεταξύ αυτών η Ανίτα Έκμπεργκ, η Ζα Ζα Γκαμπόρ και η Άβα Γκάρντνερ! Διάνα πέτυχε όμως με την Τέρνερ, της οποίας κίνησε την περιέργεια και άρχισαν να βγαίνουν.
Όσο για τη μικρή κόρη, τον περιέγραφε ως «ομορφιά δευτεροκλασάτης ταινίας, δυνατό σκαρί και γλυκομίλητο … μιλούσε με σύντομες προτάσεις για να καλύψει την κακή γνώση της γραμματικής … Ενώπιον φίλων, σπανίως χαμογελούσε ή γελούσε δυνατά, έμοιαζε πάντα σαν να ντρέπεται, κρατιόταν όμως καλά».
Η σχέση των δύο εραστών ήταν παθιασμένη και θυελλώδης, καταλήγοντας συχνά σε ομηρικούς καυγάδες και δημόσιες εκδηλώσεις ζήλειας και οργής. Εκείνος τη ζήλευε θανάσιμα και το εφήμερο ειδύλλιο της Τέρνερ με τον Σον Κόνερι το 1957 τον έκανε να τα μαζέψει, να πεταχτεί τον Σεπτέμβριο στην Αγγλία, να εισβάλει στο στούντιο των γυρισμάτων και να κολλήσει το πιστόλι στον κρόταφο του Κόνερι!
Απτόητος ο Σκοτσέζος, τον αφόπλισε με μια λαβή και τον παρέδωσε στη Σκότλαντ Γιαρντ, η οποία τον απέλασε τελικά από τη Μεγάλη Βρετανία. Μετά τον θάνατο μάλιστα του Stompanato είχε κυκλοφορήσει στους μαφιόζικους κύκλους του Λος Άντζελες πως όλο και κάποια σχέση θα είχε ο Κόνερι με τον θάνατό του, αναγκάζοντας τον ηθοποιό να εξαφανιστεί για ένα μικρό χρονικό διάστημα…
Επιστρέφοντας στη 14χρονη Crane, κανείς δεν πίστεψε πως ένα έφηβο κορίτσι θα μπορούσε να έχει σκοτώσει έναν άντρα. Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη εκείνη τη νύχτα της 4ης Απριλίου 1958, η μικρή μαχαίρωσε θανάσιμα τον εραστή της μητέρας της μέσα στην έπαυλη στο Μπέβερλι Χιλς.
«Πήγα πάνω για να κάνω μια σχολική εργασία και η μαμά ήρθε και μου είπε: ‘‘Θα ζητήσω από τον John να φύγει. Δεν θέλω να κατέβεις κάτω, αλλά αν μας ακούσεις να μαλώνουμε, θα είναι γι’ αυτό ακριβώς’’», ανακάλεσε τη στιχομυθία η ίδια η Cheryl σε τηλεοπτική συνέντευξη το 2009.
Ήταν λοιπόν στο δωμάτιό της στον επάνω όροφο όταν άκουσε πράγματι το ζευγάρι να τσακώνεται. Συνέχισε να κάνει τα μαθήματά της μέχρι να ακούσει τουλάχιστον τον εραστή να απειλεί τη μαμά της πως θα την παραμορφώσει και θα καταστρέψει την οικογένειά της, σκοτώνοντας την ίδια, την κόρη της και τη μητέρα της.
«Έτρεξα στη σκάλα και πήγα στην κουζίνα. Δεν ξέρω τι αναζητούσα, βρήκα όμως ένα μαχαίρι», θυμάται τα πράγματα εκείνο το βράδυ, «έτρεξα ξανά πάνω, η πόρτα άνοιξε διάπλατα και η μαμά μου ήταν εκεί κοιτώντας με. Και ο John ερχόταν καταπάνω μου. Έκανα ένα βήμα έξω από την πόρτα και έπεσε κυριολεκτικά πάνω στο μαχαίρι».
Ο Stompanato μαχαιρώθηκε θανάσιμα στην κοιλιά από αιχμηρό αντικείμενο, είπε ο ιατροδικαστής, και η αστυνομία βρήκε το όπλο του εγκλήματος, ένα κουζινομάχαιρο. «Ήθελα να προστατεύσω τη μαμά μου, ήμουν η μόνη εκεί και έπρεπε να κάνω κάτι», είχε δηλώσει τότε η μικρή…
Η Crane ομολόγησε από την πρώτη στιγμή πως ήταν υπεύθυνη για τον θάνατο του Stompanato, την ίδια κιόλας νύχτα, εξηγώντας πως το μόνο που ήθελε ήταν να σώσει τη μαμά της από τα χειρότερα. Ο βίαιος εραστής είχε απλώσει εξάλλου ξανά χέρι πάνω στην Τέρνερ, κάτι που ήταν από τα μικρά ένοχα μυστικά του Χόλιγουντ.
Η Crane πέρασε τρεις εβδομάδες σε αναμορφωτήριο, μέχρι να διαλευκανθούν τα αίτια του περιστατικού: «Δεν είχα δικηγόρο, δεν είχα κανέναν να μιλήσει για μένα. Η μητέρα και ο πατέρας μου ήταν ήδη στα δικαστήρια για την επιμέλειά μου. Δεν ήξερα τίποτα», είπε η Crane στην ίδια τηλεοπτική συνέντευξη το 2009.
Μία βδομάδα μετά τον φόνο, η Τέρνερ κλήθηκε να καταθέσει για το τι συνέβη το μοιραίο εκείνο βράδυ. Σύμφωνα με τους «Los Angeles Times» που είχαν ολόκληρο ρεπορτάζ, η ντίβα αποκάλυψε τη βίαιη συμπεριφορά του συντρόφου της, χαρακτηρίζοντάς τον επίσης «υπερ-κτητικό». Είπε μάλιστα πως κάποια στιγμή την είχε απειλήσει πως «θα σε χαρακώσω λίγο για να πάρεις μια γεύση πόνου».
Λίγες μέρες πρωτύτερα εξάλλου, η Τέρνερ είχε πάει στην τελετή των Όσκαρ (26 Μαρτίου 1958) με μία υποψηφιότητα για χρυσό αγαλματίδιο, πήγε όμως μόνη. Εξοργισμένος ο Stompanato, την περίμενε να επιστρέψει στο σπίτι της, όπου της επιτέθηκε και την κακοποίησε σωματικά.
Για την αποφράδα στιγμή, η ντίβα δήλωσε πως δεν πρόλαβε να σταματήσει την κόρη της από το να αναμειχθεί στον καυγά: «Ορκίζομαι, έγιναν όλα τόσο γρήγορα … πίστεψα ειλικρινά πως τον είχε χτυπήσει στο στομάχι. Αυτό είναι ό,τι θυμάμαι, ήρθαν κοντά και μετά χωρίστηκαν. Δεν είδα ποτέ τη λεπίδα». Κατάλαβε πως ο σύντροφός της είχε χτυπηθεί μόνο όταν είδε το αίμα στο λευκό του πουκάμισο.
Μετά και την κατάθεσή της, η 12μελής προανακριτική επιτροπή κατέληξε ομόφωνα πως η χρήση θανάσιμης βίας ήταν εδώ δικαιολογημένη. Η Crane αφέθηκε ελεύθερη χωρίς να περάσει από το δικαστήριο. Η επιμέλειά της αποδόθηκε τελικά στην Τέρνερ, έπειτα και από την παράκληση της μικρής.
Όχι βέβαια αμέσως, καθώς η Cheryl έζησε τις δικές της περιπέτειες. Οι κοινωνικές υπηρεσίες της Καλιφόρνια την απομάκρυναν αρχικά από τους γονείς της, βάζοντάς τη τελικά εσώκλειστη σε ένα σχολείο θηλέων για «ψυχιατρική θεραπεία» τον Μάρτιο του 1960.
Έξι βδομάδες αργότερα, η Cheryl και δυο συμμαθήτριες σκαρφάλωσαν στη θεόρατη περίφραξη και το έσκασαν, την έπιασαν όμως και επέστρεψε στη σχολή. Πέντε βδομάδες μετά, το ξανάσκασε και έφτασε στο σπίτι της γιαγιάς της στο Μπέβερλι Χιλς, όπου τη συνέλαβαν εκ νέου. Από το ειδικό σχολείο βγήκε τον Ιανουάριο του 1961, όταν η Τέρνερ πήρε την πλήρη επιμέλειά της.
Μόνο που τώρα φοβόταν για την κόρη της, φοβόταν μήπως υπέφερε από το τραυματικό γεγονός, γι’ αυτό και την έστειλε εσώκλειστη σε σχολείο του Κονέκτικατ. Με τη σύμφωνη γνώμη του νέου της άντρα.
Εννοείται πως ο Τύπος λάτρεψε την υπόθεση. Περισσότεροι από 100 δημοσιογράφοι παραβρέθηκαν στη δικαστική διερεύνηση της 12ης Απριλίου 1958, όπου χρειάστηκαν 4 ώρες καταθέσεων και 25 λεπτά συνεδρίασης για να απελευθερωθεί χωρίς κατηγορίες η μικρή.
Όσο για την οικογένεια του αδικοχαμένου εραστή, μήνυσε την Τέρνερ αξιώνοντας αποζημίωση 750.000 δολαρίων. Ο γιος του Stompanato συγκατατέθηκε τελικά εξωδικαστικά το 1962 με 20.000 δολάρια.
Για την «παράσταση της ζωής της» έκανε λόγο σημαντική μερίδα του Τύπου για την κατάθεση της Τέρνερ στο δικαστήριο, καθώς πολλοί τη θεωρούσαν υπεύθυνη για το φονικό. Η Crane έσπασε τη σιωπή της το 1988, γράφοντας την αυτοβιογραφία της και αποκαλύπτοντας όσα συνέβησαν εκείνη τη νύχτα. Όπου και υπαινίχθηκε πως ο Stompanato την κακοποιούσε σεξουαλικά, όπως και ο τέταρτος σύζυγος της μαμάς της, ο ηθοποιός Λεξ Μπάρκερ.
Οι δαίμονες στοίχειωσαν ωστόσο την Crane καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της, κάνοντας δύο απόπειρες αυτοκτονίας. Στα 76 της σήμερα και ανοιχτά ομοφυλόφιλη, είναι παντρεμένη από το 2014 με την εκλεκτή της καρδιάς της και εργάζεται εδώ και χρόνια ως κτηματομεσίτρια.
Η Crane πάλεψε για χρόνια με τα ναρκωτικά, βρήκε όμως την πραγματική αγάπη στο πρόσωπο ενός μοντέλου. Τις γνώρισε σε ένα πάρτι ο Μάρλον Μπράντο και είναι μαζί στη ζωή εδώ και 45 χρόνια. Πλέον ζούνε στο Σαν Φρανσίσκο.
Όσο για τη σταρ μαμά της, συνέχισε τη μεγάλη καριέρα της στο Χόλιγουντ και την ιδιαίτερη ερωτική της ζωή, φεύγοντας από τον κόσμο το 1995, στα 74 της, με τον έβδομο σύζυγο στο πλευρό της…