Συνηθίζω να λέω χαριτολογώντας ότι πέρασα τα παιδικά μου χρόνια και την εφηβεία μου βλέποντας τηλεόραση. Αλλά αυτό δεν είναι ακριβές. Η αλήθεια είναι ότι τα πέρασα βλέποντας Mega. Με πολύ λίγες εξαιρέσεις (δηλαδή τα πρωινά του Σαββατοκύριακου που αλλαξοπιστούσα για χάρη των Power Rangers που ήταν στον ΑΝΤ1 και το «ΑΜΑΝ», που όμως ξεκίνησε από το Mega πριν πάει στον ΑΝΤ1), η τηλεόραση στο σπίτι μου δεν ξεκολλούσε ποτέ από το «4».
Το «4» είναι πλέον ορφανό, καθώς το Mega δεν είναι πια στους δέκτες μας, και μπορούμε να πούμε πολλά για το πώς φτάσαμε σε αυτήν την αποκαθήλωση, για το ποιος φταίει ή για το τι πήγε στραβά. Αλλά δε χρειάζεται. Καλύτερα να θυμόμαστε το Mega όπως ήταν. Ως το πρώτο ιδιωτικό κανάλι που άλλαξε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τηλεόραση.
Και αν κάτι σίγουρα θα θυμόμαστε, είναι τα επιτυχημένα του σίριαλ, γιατί ανέκαθεν η μυθοπλασία ήταν το πιο δυνατό «χαρτί» του Μεγάλου Καναλιού. Σίγουρα δεν θα ξεχάσουμε αυτές τις σειρές που μας έκαναν να γελάσουμε, να κλάψουμε, ή ενίοτε και τα δύο μαζί.
Το top-10 (με χρονολογική σειρά)
Οι Απαράδεκτοι (1991-93)
Αναστασία (1993-94)
Ντόλτσε Βίτα (1995-97)
Ψίθυροι Καρδιάς (1997-98)
Δύο Ξένοι (1997-99)
Ένα ακόμα αταίριαστο ειδύλλιο, αυτή τη φορά από την κωμική του πλευρά. Ο κουλτουριάρης Κωνσταντίνος Μαρκοράς και η τηλεξανθιά Μαρίνα Κουντουράτου πέρασαν από χίλια κύματα, με χαστούκια, καυτά φιλιά, μετά τσακωμούς, ξανά καυτά φιλιά, μετά έναν χωρισμό, μία εγκυμοσύνη αμφιβόλου πατρότητας, πριν το συναρπαστικό φινάλε. Οι ατάκες έπεφταν με ρυθμό πολυβόλου, οι διάλογοι αστείοι μέχρι δακρύων, και για πολύ καιρό θυμόμασταν περισσότερο τα ονόματα των χαρακτήρων του σίριαλ, παρά τα πραγματικά τους ονόματα: Ντένη Μαρκορά, Τόλης, Φλώρα, Νινέτα (αυτή ούτως ή άλλως δε μάθαμε ποτέ ποια ήταν), Μένιος. Και φυσικά, Κωνσταντίνος Μαρκοράς και Μαρίνα Κουντουράτου.
Είσαι το Ταίρι Μου (2001-02)
Κλείσε τα Μάτια (2002-04)
Δε θα μπορούσε να λείπει από μία τέτοια λίστα ένα σίριαλ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Πολλά μπορεί να πει κανείς γι’ αυτόν, και όχι όλα κολακευτικά, όμως σίγουρα ξέρει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή. Και κατά γενική ομολογία τα κατάφερε καλύτερα από ποτέ στο «Κλείσε τα Μάτια». Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα από την (όχι και τόσο ταμπού πια σχεδόν δέκα χρόνια μετά την «Αναστασία») ταυτόχρονη σχέση με μάνα και κόρη, πρόσθεσε σασπένς, μία λεπτή δόση χιούμορ, αλλά και το πρώτο ομοφυλοφιλικό φιλί της ελληνικής τηλεόρασης, το οποίο εν τέλει συζητήθηκε περισσότερο κι από το ίδιο το σίριαλ, όταν το ΕΣΡ επέβαλε πρόστιμο στο κανάλι. Αξέχαστο το τρέιλερ του τρίτου κύκλου, με όλους τους πρωταγωνιστές να κείτονται νεκροί ένας-ένας, με μουσική υπόκρουση το soundtrack του «Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο».
Στο Παρά Πέντε (2005-2007)
Πενήντα-Πενήντα (2005-07 και 2011)
Οι παρέες γράφουν ιστορία, και η παρέα των Πέτρου Φιλιππίδη, Παύλου Χαϊκάλη και Σάκη Μπουλά έκανε ακριβώς αυτό: έγραψε ιστορία σε ένα από τα πιο σπαρταριστά σίριαλ που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση. Εδώ το γέλιο δε βασίζεται τόσο σε σκόρπιες ατάκες, όσο στο αστείρευτο κωμικό ταλέντο των πρωταγωνιστών του που μετατρέπουν κάθε σκηνή σε ένα φεστιβάλ γέλιου, εκμεταλλευόμενοι τις απίθανες καταστάσεις στις οποίες τους φέρνει το καλογραμμένο σενάριο. Ήταν τέτοια η επιτυχία του «Πενήντα-Πενήντα», που τρία χρόνια μετά το τέλος της επέστρεψε πρώτα με μία τηλεταινία, και μετά με έναν τρίτο κύκλο, και θα ακολουθούσε και τέταρτος, αλλά δε γυρίστηκε ποτέ λόγω οικονομικών προβλημάτων του καναλιού.
Το Νησί (2010-11)
Ίσως η πιο προσεγμένη, η πιο αξιόλογη παραγωγή στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης – ήταν άλλωστε και μία από τις πιο ακριβές. Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, φάνηκε από το πρώτο κιόλας επεισόδιο ότι θα ήταν κάτι το ασυνήθιστο, κάτι το πολύ ξεχωριστό στο τηλεοπτικό τοπίο. Αγαπήθηκε πολύ από το ελληνικό κοινό, και ευτυχώς δηλαδή, γιατί πραγματικά το άξιζε.
Άλλες δέκα αξέχαστες σειρές
Ευτυχισμένοι Μαζί (2007-09)
Πολλοί θα το έβαζαν στην πρώτη δεκάδα, και το κατανοώ, αλλά ο ανταγωνισμός ήταν ανελέητος. Ήταν όμως μία πολύ ευχάριστη σειρά, με τον Γιάννη Μπέζο στα καλύτερά του.
Λόγω Τιμής (1996-97)
Το γεγονός ότι και μόνο η φήμη για την επιστροφή του στην τηλεόραση με τη μορφή sequel ξεσήκωσε κύμα ενθουσιασμού λέει πολλά για την απήχηση αυτής της σειράς.
Το Ρετιρέ (1990-92)
Το απόλυτο cult ελληνικό σίριαλ που μας υπενθύμιζε ότι είχε έρθει το καλοκαίρι, καθώς παραδοσιακά το Mega το έβαζε τα καλοκαίρια σε επανάληψη, συνήθως ακολουθούμενο από το μικρό του αδελφάκι, τους Μικρομεσαίους.
Οι Τρεις Χάριτες (1989-92)
Από τα πρώτα σίριαλ της ιδιωτικής ελληνικής τηλεόρασης, μας χάρισε πολλές στιγμές γέλιου με τις τέσσερις πρωταγωνίστριές του, τις τρεις «Χάριτες» και τη θεία Μπεμπέκα.
Το Δις Εξαμαρτείν (1993-96)
Άλλο ένα σίριαλ των Ρέππα – Παπαθανασίου, με τις Νένα Μεντή και Ντίνα Κώνστα να παραδίδουν μαθήματα κωμωδίας. Παραδόξως, δεν το είδαμε πολλές φορές σε επανάληψη.
Σ’ αγαπώ Μ’ αγαπάς (2000-02)
Η ατάκα «εγώ πότε θα γίνω μάνα;» έγινε σλόγκαν στα χείλη όλων μας και μνημονεύεται ακόμα και σήμερα.
Περί Ανέμων και Υδάτων (2000-03)
Ένα πολύ καλογυρισμένο σίριαλ, με την επιβλητική παρουσία του Θανάση Βέγγου να κλέβει την παράσταση.
Σαββατογεννημένες (2003-04)
Το πρώτο σίριαλ του Γιώργου Καπουτζίδη που μας έδειξε για τι είναι ικανός.
Τι Ψυχή θα Παραδώσεις Μωρή; (2000)
Ένα φιλόδοξο εγχείρημα που θα μπορούσε χωρίς υπερβολή να ήταν η καλύτερη κωμική σειρά όλων των εποχών, αν δεν είχε κοπεί πρόωρα, παρά την επιτυχία του, με τα αίτια της διακοπής να παραμένουν μυστήριο, αν και όλοι υποψιαζόμαστε πως με τόσα μεγάλα ονόματα μάλλον υπήρχαν προστριβές.
Να Με Προσέχεις (2000-01)
Η δεύτερη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, μετά το «Η Ζωή μας μία Βόλτα», με νεανικό, ταλαντούχο καστ και τον Αλέκο Αλεξανδράκη σε έναν ρόλο-έκπληξη.
Κι άλλες, κι άλλες!
Δέκα Λεπτά Κήρυγμα (2000-04) – Σημάδεψε μία ολόκληρη γενιά εφήβων τότε, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος.
Αέρινες Σιωπές (2000-03) – Όχι ακριβώς του γούστου μου (καθόλου, για την ακρίβεια), αλλά σίγουρα μία αξιοπρεπής δραματική σειρά.
Χάι Ροκ (1992-94) – To κωμικό δίδυμο Χαλκιά – Φιλιππίδη σε μεγάλα κέφια.
Λαβ Σόρρυ (1994-95) – Όχι η καλύτερη κωμική σειρά που είδαμε ποτέ, αλλά έκανε θραύση στην εποχή της με τον Σάκη τον υδραυλικό.
Η Αίθουσα του Θρόνου (1998-99) – Από τις πιο προσεγμένες ελληνικές παραγωγές, που ίσως θα της άξιζε περισσότερη προσοχή.
Κάτω Παρτάλι (2013-15) – Ίσως η τελευταία πολύ καλή παραγωγή του Mega, με απίστευτο χιούμορ, αλλά κόπηκε απότομα λόγω των γνωστών οικονομικών προβλημάτων.
Επτά Θανάσιμες Πεθερές (2003-10) – Η μακροβιότερη κωμική σειρά του Mega, που μας ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα με τις διάφορες ντόπιες πεθερές.
Μαύρα Μεσάνυχτα (2007-09) – Η προσπάθεια του Πάνου Κοκκινόπουλου να γυρίσει μία μαύρη κωμωδία αντί για θρίλερ ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και αξιομνημόνευτη.
Εμείς κι Εμείς (1994-98) – Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ήταν τόσο επιτυχημένη αυτή η σειρά, αλλά για να άντεξε τέσσερις χρονιές πρέπει να την έβλεπαν πολλοί, ε;
Οι Αυθαίρετοι (1989-90) – Το δεύτερο σίριαλ που προβλήθηκε στην ελληνική τηλεόραση, μετά το «Πατήρ, Υιός και… Πνεύμα», άφησε τη δική του σφραγίδα εκείνη την εποχή.
Το Σημάδι του Έρωτα (1998-99) – Μόνο και μόνο για την ατάκα «Τι έγινε Κωστάκη, σε γουστάρει η χωριάτισσα;».