Πριν καλά καλά κυκλοφορήσουν τα πρώτα hands on και τα πρώτα benchmarks του iPhone 5, οι αντιδράσεις για το νέο iPhone δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικές για την Apple. Η αλήθεια είναι πως χτες το βράδυ δεν είδαμε κάτι που δεν γνωρίζαμε ήδη, έστω και από φήμες και διαρροές που είχαν κατακλύσει το διαδίκτυο τον προηγούμενο μήνα.
Τα πρώτα σχόλια σε ιστοσελίδες και forum δείχνουν πως η πλειοψηφία των καταναλωτών είναι είτε απογοητευμένοι είτε απλά αδιάφοροι για το νέο smartphone της Apple. Πώς να μην ήταν άλλωστε αφού τα περισσότερα νέα χαρακτηριστικά της συσκευής, η ευρεία οθόνη, η δικτύωση LTE υπάρχουν ήδη εδώ και καιρό σε συσκευές ανταγωνιστών. Από την άλλη, τα σημεία που όντως πρωτοπορεί η Apple, όπως η τεχνολογία της οθόνης και η χρήση ενιαίου κυκλώματος για LTE, δεν φαίνεται να συγκινούν όσους απογοητεύτηκαν από την νέα συσκευή, περιμένοντας ίσως κάτι παραπάνω.
Δεδομένου όμως πως το iPhone 5 είναι ο αντικαταστάτης του 4S και όχι του Galaxy ή του One X, σίγουρα αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση στην σειρά iPhone. Η μεγαλύτερη οθόνη, η πολλαπλάσια επεξεργαστική ισχύ καθώς και η υποστήριξη LTE δικτύων θα βελτιώσουν αρκετά την εμπειρία των χρηστών ήδη κατέχουν το iPhone 4. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό όμως, το iPhone 5 ουσιαστικά δεν προσφέρει τίποτε περισσότερο και για πολλούς καταναλωτές, δεν αποτελεί δέλεαρ για να μεταβούν στο iPhone από συσκευές Android ή Windows Phone.
Ένας ακόμα λόγος της απογοήτευσης μπορεί να είναι και το design. Ο βασικός σχεδιασμός της συσκευής έχει παραμείνει σχεδόν ίδιος από την πρώτη έκδοση του κινητού, ενώ σε έρευνα του BusinessInsider λίγες ημέρες νωρίτερα αποκάλυψε πως το 68% των καταναλωτών θεωρεί τον σχεδιασμό του iPhone 5 «άσχημο».
Το μόνο σίγουρο είναι πως, για την πλειοψηφία των καταναλωτών, η Apple έχει χάσει το παιχνίδι του εντυπωσιασμού. Μένει να δούμε αν αυτό θα έχει επιπτώσεις στις πωλήσεις της εταιρείας, η οποία αναμένεται να πουλήσει από 6 έως 10 εκατομμύρια iPhone 5 μέσα στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας.