Ένα σύγχρονο και βιώσιμο πλαίσιο κινητικότητας φιλοδοξεί να δημιουργήσει το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, το οποίο περιλαμβάνει φυσικά και την πολυαναμενόμενη λειτουργία του Μετρό φέτος τον Νοέμβριο.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται ο ανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά προς το Μετρό, με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου και τη δημιουργία νέων γραμμών που θα συνδέουν απομακρυσμένες περιοχές με το Μετρό. «Η λειτουργία του Μετρό αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα, που αλλάζει τα δεδομένα για τις μετακινήσεις στην πόλη. Στόχος είναι η συνέργεια των αστικών και υπεραστικών μέσων μεταφοράς με τα μέσα σταθερής τροχιάς, ώστε να εξυπηρετούνται πλήρως οι ανάγκες των πολιτών», δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου.
Διοικητική αναδιάρθρωση και σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης βάζει τη Θεσσαλονίκη σε τροχιά προς μία βιώσιμη αστική ανάπτυξη που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών, με την πόλη να είναι σε θέση να προσφέρει ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις για όλους.
Ο νέος ΟΑΣΘ αναδεικνύεται ως ο κεντρικός φορέας μεταφορών, ενισχύοντας τις επιχειρησιακές του δυνατότητες με τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους και επιπλέον προσλήψεις.
«Έχουμε δεσμευθεί για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και εργαζόμαστε μεθοδικά για την επίτευξη του στόχου αυτού. Ο ΟΑΣΘ φέτος είναι πολύ καλύτερος σε σχέση με πέρσι. Αφενός το 1/3 και πλέον του στόλου του αποτελείται από τα καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία. Αφετέρου ο Οργανισμός διαθέτει 190 νεοπροσληφθέντες οδηγούς, δίνοντας τη δυνατότητα στον ΟΑΣΘ να μπορεί να δρομολογεί περισσότερα λεωφορεία», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης.
Ο ίδιος τονίζει ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει περαιτέρω ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Οργανισμού, καθώς θα ανανεωθεί το σύνολο του στόλου, με λεωφορεία νεότερα από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα. Αυτό θα επιτευχθεί με την προμήθεια 164 λεωφορείων, για τρία χρόνια, με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης, η οποία προχωρά μέσω δημόσιου διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Τα λεωφορεία αυτά θα είναι ηλικίας κάτω των δέκα ετών και ένα μέρος τους ολοκαίνουρια.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο εγκαινιάστηκε και ο νέος Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Ο σταθμός, που ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ, είναι εγκατεστημένος σε έκταση 16 στρεμμάτων, ακριβώς δίπλα από το αμαξοστάσιο και το κόστος της επένδυσης ανήλθε στα 10 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Παράλληλα, έχει προκηρυχθεί επίσημα από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για 220 λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο του και θα εκσυγχρονίσουν περαιτέρω τις αστικές μεταφορές της πόλης. Η καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού είναι η 23η Οκτωβρίου.