Ως μια νευραλγική υποδομή και ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τη Θεσσαλονίκη, χαρακτήρισε τον νέο Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και εγκαινιάζοντάς τον σήμερα, ανέλαβε τη δέσμευση ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την υλοποίηση ουσιαστικών έργων για την ενίσχυση και αναβάθμιση των συγκοινωνιών στην πόλη.
Ο Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη, που ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ, είναι εγκατεστημένος σε έκταση εμβαδού 16 στρεμμάτων ακριβώς δίπλα από το αμαξοστάσιο και το κόστος της επένδυσης ανήλθε στα 10 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Τ.Α.Α.). Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι αντίθετα με όσα ισχυρίζονται ορισμένοι, οι πόροι του Τ.Α.Α. δεν κατευθύνονται στους λίγους και τους μεγάλους, αλλά σε υποδομές με κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Ο νέος σταθμός που εγκαινιάστηκε σήμερα περιλαμβάνει 110 θέσεις φόρτισης από 55 φορτιστές, εγκατάσταση δικτύου μεσαίας τάσης, έναν οικισμό κυψελών παροχής ΔΕΔΔΗΕ, εγκατάσταση δικτύων απορροής ομβρίων, ηλεκτροφωτισμού, γειώσεων αντικεραυνικής προστασίας, ύδρευσης, πυροπροστασίας και κλειστού συστήματος επιτήρησης από κάμερες ασφαλείας.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας, επισήμανε ότι τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που παρέλαβε ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούν στο σύνολό τους στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εκτελώντας δρομολόγια που εξυπηρετούν τους πολίτες της δυτικής πλευράς της πόλης κατά προτεραιότητα και τόνισε ότι η προσθήκη τους οδήγησε στην ανανέωση του 1/3 του συνολικού στόλου των οχημάτων του οργανισμού.
«Ο νέος σταθμός αποτελεί μία νευραλγική υποδομή για την παροχή συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ, ο οποίος εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο στόλο αλλά και με νέο προσωπικό», επισήμανε χαρακτηριστικά και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην πρόσληψη 150 νέων οδηγών τον Ιανουάριο και την απόκτηση άλλων 40 εντός του τρέχοντος μηνός, με στόχο όπως είπε, να κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της πόλης 330 λεωφορεία, περισσότερα κατά 35% σε σχέση με πέρυσι και έναντι των 300 σήμερα.
Σε ό,τι αφορά το στόλο του ΟΑΣΘ, σημείωσε ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, για τρία συν ένα έτη και τόνισε ότι αυτά μεσοπρόθεσμα θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από τον νέο διαγωνισμό που θα «τρέξει στο επόμενο διάστημα, για την προμήθεια 700 οχημάτων, για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Μιλώντας για το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και πέρα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθυμίζοντας ότι ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε εκκαθάριση από το 2017, σημείωσε ότι υπογράφηκε χθες η καταβολή της έβδομης μηνιαίας δόσης του ΟΑΣΘ, ύψους 4,3 εκατ. ευρώ, επί συνολικού ετήσιου ποσού 52 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δρομολόγηση της έγκρισης των μη μισθολογικών παροχών της συλλογικής σύμβασης εργασίας για το 2024 συνολικής δαπάνης 3,2 εκατ. ευρώ, από 2,1 εκατ. του 2023, αυξημένης κατά 50%. «Δρομολογούμε σε συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους την έγκριση των μη μισθολογικών παροχών της συλλογικής σύμβασης εργασίας για το 2024 συνολικής δαπάνης 3,2 εκατ. ευρώ, από 2,1 εκατ. το 2023, δηλαδή αυξημένη κατά 50%, η μεγαλύτερη αύξηση που έχει γίνει σε οποιονδήποτε φορέα σε όλη την Ελλάδα για το 2024», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, απαντώντας στην 24ωρη απεργία που πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι. Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι η αύξηση αυτή αφορά το σύνολο των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων και των συμβασιούχων. Τονίζεται ότι το αρχικό ποσό που ενέκρινε το υπ. Οικονομικών για τις προαναφερόμενες δαπάνες ανερχόταν στα 2,8 εκατ. ευρώ, τελικά έφτασε τα 3,2 εκατ. ευρώ και οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυτό να διαμορφωθεί στα 3,6 εκατ. ευρώ που συνάδει σε 70% αύξηση, έναντι της 50% που έχουν ήδη πετύχει.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας υποσχέθηκε στον Μητροπολίτη Νεαπολεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβα ότι θα έρθει στη Θεσσαλονίκη, όταν αυτός τον καλέσει και πριν την 88η ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου, για να δουν «επί του πεδίου» το θέμα του Δυτικού Προαστιακού, αλλά και την κατάσταση και τα προβλήματα που δημιουργούνται από τα εγκαταλελειμμένα βαγόνια του ΟΣΕ, στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Τη θέση του ότι με τη λειτουργία του νέου Σταθμού Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη ο οργανισμός εισέρχεται δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, διατύπωσε στην ομιλία του ο υφυπουργός Υποδοµών και Μεταφορών-αρμόδιος για τις Μεταφορές-, Βασίλης Οικονόµου και μίλησε για ένα έργο πρωτοποριακό, ευκαιριών και προοπτικών που αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευση της κυβέρνησης στην πράσινη ανάπτυξη. «Η νέα εποχή που ανοίγεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης χάρη σε αυτό το έργο, είναι εποχή ευκαιριών και προοπτικών», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «οραματιζόμαστε μια πόλη που θα συμβαδίζει με τις αρχές της βιωσιμότητας και της καινοτομίας και για αυτό θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε πράσινες υποδομές, για μια πιο καθαρή πόλη».
Για μια νέα εποχή στον ΟΑΣΘ μίλησε από την πλευρά του και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, λέγοντας χαρακτηριστικά:«Με τα σημερινά εγκαίνια ο ΟΑΣΘ περνά σε νέα εποχή, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, η πρόσληψη οδηγών και η επιπλέον προσθήκη των 40 δείχνουν το νέο πρόσωπο του ΟΑΣΘ ο οποίος ξαναφτιάχνει τη σχέση του με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης».
Παρόντες στην τελετή των εγκαινίων του νέου σταθμού ήταν μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο υφυπουργός Εσωτερικών (αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης), Κώστας Γκιουλέκας, ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Γκιουλέκας και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας.