Στον τέταρτο αγώνα (από 14) του WRC 2025, έγινε αυτό που όλοι περίμεναν από την αρχή της χρονιάς. Ο 24χρονος Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα επέστρεψε στην κορυφή με εμφατικό τρόπο κερδίζοντας δια περιπάτου τον ασφάλτινο αγώνα στα Κανάρια νησιά. Ο δις πρωταθλητής WRC (2022 & 20230 κέρδισε τις 15 από τις 18 ειδικές διαδρομές του αγώνα, μαζί με τους μέγιστους επιπλέον βαθμούς που δίνει ο αγώνας της Κυριακής (super Sunday) και της τελευταίας ειδικής διαδρομής (power stage).

Πιο αναλυτικά, ο Ροβάνπερα οδηγώντας ένα Toyota Yaris Rally 1 με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Γιόνε Χάλτουνεν, απλά διέλυσε τον ανταγωνισμό στις με ιδιαίτερα καλή πρόσφυση ασφάλτινες ειδικές των Καναρίων νήσων, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία διοργανώθηκε αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC (που μετά την part time συμμετοχή του στο πρωτάθλημα του 2024 έδειχνε να έχει χάσει τον ρυθμό) μπήκε από την αρχή μπροστά και δεν ανησύχησε ούτε στιγμή, παρά το ότι πίσω του προσπαθούσε λυσσαλέα ένας από τους καλύτερους ράλιμεν όλων των εποχών, ο 8άκις πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ (συνοδηγός ο Βίνσεντ Λανταί) με ίδιο αυτοκίνητο. Ο ήδη 41 ετών Γάλλος κατάφερε να κερδίσει μόνο μια ειδική, επιβεβαιώνοντας ότι, παρά την αποσπασματική του συμμετοχή τα τελευταία χρόνια παραμένει στην κορυφή, αλλά αυτή την φορά δεν έδειξε ούτε μια στιγμή  πως μπορεί να κερδίσει τον Ροβάνπερα. Αντίθετα, τόσο οι Έβανς – Μάρτιν (3οι γενικής με Yaris Rally 1), όσο και οι Κατσούτα – Τζόνστον (4οι γενικής), Παγιάρι – Σαλμίνεν που επίσης οδηγούσαν Yaris Rally 1, ήταν εύκολοι στόχοι για τον Οζιέ, όπως επίσης και τα τρία Hyundai i20 Rally 1 που οδηγούσαν οι Φορμό – Κόρια, Τάνακ – Γιαρβεόγια, Νεβίλ – Βίτανγκε και τελικά τερμάτισαν στις θέσεις 5,6 και 7, χάνοντας κατά κράτος από όλα τα Toyota Yaris που τερμάτισαν (ο Παγιάρι βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε).

Το γεγονός πρέπει να προβληματίσει ιδιαίτερα την ομάδα της Hyundai που στα Κανάρια δεν έδειξε ούτε μια στιγμή ότι, μπορούσε να απειλήσει την πανίσχυρη Toyota Gazoo Rally Team. Το γεγονός αποτυπώνεται και στην βαθμολογία των κατασκευαστών, όπου οι Ιάπωνες προηγούνται ήδη με 51 βαθμούς από τους Κορεάτες. 

Βέβαια, αυτοί που έχουν ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η M-Sport Ford που πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο διασύροντας την ιστορική (και στους αγώνες μάρκα). Η επιλογή του Μάλκομ Γουίλσον με οδηγούς από το κάτω κάτω ράφι (Μουνστέρ και Μάκερλι), απαξιώνει το πιο όμορφο αυτοκίνητο πρώτης γραμμής του WRC, το Puma Rally 1, που στα χέρια ανίκανων (για την πρώτη κατηγορία) οδηγών, όχι μόνο γίνονται «πελάτες» των οδηγών της υποδεέστερης κατηγορίας (WRC2), αλλά κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν από τον δρόμο. Στα Κανάρια νησιά, μετά από αγώνα για να μείνουν στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης, ο μεν Βέλγος Μουνστέρ (συνοδηγός Λούις Λούκα) τερμάτισε μόλις 11ος, πίσω από τρείς συμμετοχές WRC2, ενώ ο Ιρλανδός Μάκερλι (συνοδηγός Τρέισι) βγήκε από το δρόμο στην πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας και εγκατέλειψε την ώρα που ήταν μόλις 10ος

Στην κατηγορία WRC2 αυτό που έκανε ο Ροβάνπερα στην γενική κατάταξη, το έκαναν οι Γάλλοι Γιοχάν Ροσέλ – Αρνό Ντινάν με Citroen C3, που τέθηκαν εξ αρχής επικεφαλής της κατηγορίας και κατάφεραν να κερδίσουν παρά το ότι οι τοπικοί Αλεχάντρο Κασόν – Μπόρχα Ροζάντα (Toyota Yaris GR), έκαναν εξαιρετικό αγώνα χάνοντας τελικά για σχεδόν μισό λεπτό. Στην 3η θέση τερμάτισαν οι Ρώσοι Νικολάι Κριάζιν (τρέχει με Βουλγάρικη σημαία) – Κονσταντίν Αλεξαντρόφ (τρέχει με σημαία Κιργιστάν) με Skoda Fabia RS, αλλά με μόλις 15 βαθμούς απέχουν πολύ από την πρώτη θέση της βαθμολογίας που κατέχει ο Ροσέλ (50 βαθμοί).

Η πετυχημένη διοργάνωση και οι χιλιάδες θεατές στις ειδικές διαδρομές, μαζί με την αντοχή των ελαστικών της Hankook στην σαν γυαλόχαρτο άσφαλτο των ειδικών του αγώνα, ήταν θετικές ειδήσεις του πρώτου ασφάλτινου αγώνα της χρονιάς, αλλά η ανησυχία για το μέλλον του θεσμού αυξάνεται συνεχώς, καθώς η Hyundai μετά από συνεχόμενες αποτυχίες δεν είναι σίγουρο αν θα παραμείνει το 2026, ενώ η Ford αν συνεχίσει έτσι μάλλον θα …κατασχέσει τα Puma από την ομάδα M-Sport για να σταματήσει το διασυρμό του πιο επιτυχημένου της εμπορικά μοντέλου.

Κάπως έτσι και με τον Έβανς να προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με 43 βαθμούς του Ροβάνπερα και 50 βαθμούς του Νεβίλ, το WRC 2025 θα συνεχιστεί στις 15 – 18 Μαίου στις υπέροχες χωμάτινες ειδικές της Πορτογαλίας, όπου εκτός των οδηγών που ακολουθούν πλήρες πρόγραμμα έχει δηλώσει συμμετοχή και ο Σεμπαστιάν Οζιέ.