Το κινούμενο με κυψέλες υδρογόνου Toyota Mirai αύξησε την αυτονομία με ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.
Το ταξίδι ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Μαΐου στις 5:43 π.μ. από το σταθμό υδρογόνου HYSETCO στο Orly και ολοκληρώθηκε μετά από1003 χλμ με ένα μόνο γέμισμα. Το αυτοκίνητο διήνυσε 1003 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε δημόσιους δρόμους, νότια του Παρισιού και στις περιοχές Loir-et-Cher και Indre-et-Loire, ενώ η απόσταση και η κατανάλωση πιστοποιήθηκαν από ανεξάρτητη αρχή. Στο εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε πράσινο υδρογόνο και η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν 0,55 κιλά/100χλμ, ενώ το Mirai έχει ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου 5,6 κιλών.
Το νέο Mirai είναι η δεύτερη γενιά ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου από την Toyota. Είναι βελτιωμένο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά και συγχρόνως κομψότερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά συγκριτικά με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Επιπλέον, η αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος κυψελών καυσίμου μαζί με την αυξημένη ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου και τη βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλουν σε μία αύξηση της αυτονομίας στα 650 χλμ περίπου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, με χρόνο ανεφοδιασμού κάτω από 5 λεπτά σε σταθμό ανεφοδιασμού με πίεση 700 bar.
Για την επίτευξη του νέου ρεκόρ διανυθείσας απόστασης 1003 χλμ, οι οδηγοί υιοθέτησαν “eco” στυλ οδήγησης αλλά χωρίς ειδικές τεχνικές που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από καθημερινούς οδηγούς.
Το Mirai αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων, προσφέροντας ταυτόχρονα ασφάλεια, άνεση, μεγαλύτερη αυτονομία και ευκολία επαναφόρτισης. Καθώς το υδρογόνο είναι μία αξιόπιστη και πλούσια φυσική πηγή για τη μεταφορά και αποθήκευση ενέργειας, μπορεί να προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων όχι μόνο με αυτοκίνητα αλλά και με τρένα, σκάφη και αεροπλάνα ενώ παράγει ενέργεια για βιομηχανίες, εταιρείες και νοικοκυριά.
Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με 4 Οδηγούς
Ανάμεσα στους 4 οδηγούς που συμμετείχαν στο εγχείρημα κατάρριψης του ρεκόρ ήταν ο Victorien Erussard, ιδρυτής και καπετάνιος του Energy Observer, ένα σκάφος εφοδιασμένο με μία κυψέλη καυσίμου Toyota, που είναι αυτόνομο ενεργειακά, εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και λειτουργεί ως εργαλείο επικοινωνίας και ερευνητικό εργαστήριο για τη μετάβαση σε μία κοινωνία υδρογόνου. Το Energy Observer έχει εξελιχθεί τώρα σε εταιρεία που ασχολείται με την έρευνα και καινοτομία. Πρόσφατα παρουσίασε ένα νέο εκθεσιακό χωριό αφιερωμένο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το υδρογόνο στο Παρίσι.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Πύργος του Άιφελ φωτίστηκε για πρώτη φορά με πράσινο υδρογόνο, χάρη στη γεννήτρια υδρογόνου GEH2 που αναπτύχθηκε από τον οργανισμό start-up EODev.
Ο JamesOlden, μηχανικός τηςToyotaMotorEurope, MaximeleHir, productmanagerτου Mirai και η MarieGadd, PRmanagerτηςToyotaFranceήταν οι άλλοι 3 οδηγοί.
Γεγονότα και αριθμοί
Διανυθείσα απόσταση με ένα γέμισμα ρεζερβουάρ υδρογόνου: 1003 χλμ
Μέση κατανάλωση υδρογόνου: 0,55 κιλά/100χλμ
Υπολειπόμενη αυτονομία (όπως υποδηλώνεται από το ενσωματωμένο σύστημα ενημέρωσης): 9 χλμ.
Νίκος Τσάδαρης