Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση ότι η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαλάει γρήγορα, μια νέα μελέτη υποστήριξε ότι τα καινούργια προϊόντα μπορούν να διαρκέσουν 20 χρόνια περισσότερο από το ίδιο το αμάξι.
Η καναδική εταιρεία τηλεματικής Geotab έκανε νέα έρευνα και συνέκρινε τα αποτελέσματα με μελέτη που είχε πραγματοποιήσει το 2019. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου interestingengineering.com, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νέες μπαταρίες αντέχουν θεαματικά περισσότερο.
Πιο αναλυτικά, η φυσική διαδικασία υποβάθμισης της μπαταρίας μειώνει μόνιμα την ικανότητα της να αποθηκεύει ενέργεια ή να παρέχει ισχύ. Σε γενικές γραμμές, οι μπαταρίες των EV έχουν μεγαλύτερη ικανότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ό,τι μπορούν να διαχειριστούν τα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης. Εξαιτίας αυτού, η υποβάθμιση της ισχύος σπάνια γίνεται αντιληπτή στα EV- αντίθετα, το μόνο πρόβλημα είναι όταν χάνεται η ικανότητα να αποθηκεύει ενέργεια. Η κατάσταση της υγείας (SOH) μιας μπαταρίας EV ξεκινά στο 100% και σταδιακά χάνει την ποιότητά της.
Παραδείγματος χάριν, μια μπαταρία 60 kWh με 90% SOH θα λειτουργούσε παρόμοια με μια μπαταρία 54 kWh. Η ανάλυση της Geotab υπογραμμίζει τις βελτιώσεις από το 2019. Ενώ η υποβάθμιση μετρήθηκε αρχικά σε 2,3% ετησίως, τα πρόσφατα δεδομένα από 10.000 EV έδειξαν μείωση στο 1,8%.
Αν και η υποβάθμιση φαίνεται ως επί το πλείστον γραμμική, οι μπαταρίες παρουσιάζουν συνήθως μια αρχική πτώση, ακολουθούμενη από μια πιο πτωτική πορεία και μια πιο σημαντική μείωση στο τέλος της ζωής τους. Παράγοντες όπως το κλίμα, η χρήση και οι μέθοδοι φόρτισης επηρεάζουν τη μακροζωία της μπαταρίας.
Τα θερμά κλίματα για παράδειγμα και η συχνή χρήση ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DCFC) επιταχύνουν σημαντικά την υποβάθμιση. Αντιθέτως, οι μπαταρίες που φορτίζονται με φορτιστές επιπέδου 2 υποβαθμίζονται πιο αργά από εκείνες που χρησιμοποιούνται από συχνούς χρήστες DCFC. Οι περισσότερες μπαταρίες EV αναμένεται να διαρκέσουν περισσότερο από τη διάρκεια ζωής του οχήματος, διατηρώντας συχνά πάνω από το 80% της υγείας τους μετά από 12 χρόνια.
Σημειώνεται, ότι η μπαταρία αποτελεί το πιο ακριβό εξάρτημα στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα αρκετά μοντέλα να είναι ακριβά. Ωστόσο, όσο αναπτύσσεται η τεχνολογία και όσο αυξάνεται η παραγωγή των μπαταριών, τόσο υποχωρεί η τιμή τους και συνολικά του EV.