Με τη σαιζόν να ολοκληρώνεται σε δύο εβδομάδες, διανύουμε παραδοσιακά την εποχή που ανακοινώνονται οι αλλαγές των Κανονισμών για τη νέα σαιζόν.
Ήδη είχαμε την απόφαση για εφαρμογή ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου -ECU (της Magneti Marelli) από του χρόνου για τις ομάδες CRT. Κατόπιν ανακοινώθηκε η αλλαγή της μορφής των Χρονομετρημένων, με την καθιέρωση δύο περιόδων, της Q1 και της Q2.
Η πρώτη ουσιαστικά είναι αφιερωμένη στις ομάδες CRT, καθώς μόνον 10 αναβάτες θα περνούν στην Q2, δηλαδή τα πρωτότυπα των MotoGP και οι δορυφορικές μοτοσυκλέτες. Σήμερα τα εργοστασιακά και δορυφορικά πρωτότυπα είναι 12.
Η αλλαγή στα Χρονομετρημένα αποφασίστηκε με σκοπό την ενίσχυση των Ομάδων CRT, δίνοντάς τους –και συνακόλουθα στους χορηγούς τους επιπλέον τηλεοπτικό χρόνο. Τώρα φημολογείται ότι δρομολογείται μία ακόμα αλλαγή που θα βοηθήσει την support υποκατηγορία των MotoGP, αυτή τη φορά από την Bridgestone.
Συζητά την περίπτωση να κατασκευάσει ένα ενιαίο πίσω ελαστικό προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά των CRT. Η αλήθεια είναι πως όταν η δευτεροκλασάτη κατηγορία σπρώχτηκε βιαστικά δίπλα στα MotoGP με ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας, οι νεοσύστατες ομάδες είχαν αναγκαστεί να συμβιβαστούν με τα υπάρχοντα Bridgestone.
Ωστόσο η μοναδική προμηθεύτρια ελαστικών των MotoGP μετά από 2 χρόνια μετρήσεων κατέληξε ότι οι μοτοσυκλέτες CRT σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούν τη σκληρή πίσω γόμα, καθώς δεν είναι σε θέση να τη ζεστάνουν επαρκώς –λόγω της χαμηλότερης ισχύος και των μικρότερων ταχυτήτων τους.
Οπότε τελικά οι ομάδες αυτές δεν έχουν δύο επιλογές γόμας όπως οι εργοστασιακές, αλλά μόνον μία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Bridgestone έχει προτείνει στην Dorna και την FIM (πρέπει να προηγηθεί αλλαγή κανονισμών, πριν εφαρμοστεί οτιδήποτε νέο), να συνεχίσει να προσφέρει τη υπάρχουσα μαλακή γόμα στις CRT και να εξελίξει μια ακόμα πιο μαλακή. Αυτό σημαίνει ότι η εκάστοτε «μαλακή» γόμα των MotoGP θα είναι η σκληρή γόμα των CRT.
Έτσι οι ομάδες αυτές που παλεύουν με το «θηρίο» έχοντας την προκαθορισμένη θλιβερή μοίρα να μην κερδίσουν ποτέ ούτε να ελπίζουν πως θα δουν βάθρο αγώνα, θα έχουν τουλάχιστον στον τομέα των ελαστικών ίδια αντιμετώπιση με τις εργοστασιακές και τις δορυφορικές ομάδες.