Η εταιρία AutoVAZ έβαλε οριστικά λουκέτο στις μονάδες παραγωγής των θρυλικών Lada 2107, ρίχνοντας τίτλους τέλους στην ιστορία ενός καλτ αυτοκινήτου.
Το Ι.Χ.-σύμβολο της σοβιετικής εποχής ξεπέρασε τα 40 χρόνια ζωής και ήταν για τους Ρώσους, ότι ήταν το Trabant για τους Ανατολικογερμανούς.
Τα αυτοκίνητα Lada, άρχισαν να παράγονται το 1970. Μέσα στα επόμενα 15 χρόνια το Lada είχε γίνει το απόλυτο αυτοκίνητο του Ανατολικού Μπλοκ. Για τους ιδιοκτήτες του ήταν σύμβολο αστικού πρεστίζ, όσο κι αν αυτό φαίνεται αδιανόητο στο μυαλό ενός Δυτικοευρωπαίου.
Το θρυλικό μοντέλο 2101 και η μετεξέλιξή του, το 2107 ήταν βασισμένα στο μοντέλο 124 της Fiat, το οποίο είχε κυκλοφορήσει το 1966 και είχε κανει θραύση στη Δυτική Ευρώπη.
Παρά το ξεπερασμένο design και τον φτωχό εξοπλισμό του, το κλασικό Lada έγινε μία από τις αγαπημένες επιλογές όσων ήθελαν ένα φθηνό, αλλά αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Μια βόλτα με ένα Lada σε έπειθε ότι οι κατασκευαστές του δεν είχαν θέσει ως προτεραιότητα την άνεση. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες του ρωσικού αυτοκινήτου δηλώνουν ότι το όχημα «είναι σκυλί», κοινώς έχει αντέξει κακουχίες και λακούβες και έχει βγάλει λιγότερες ζημιές από ένα λουστραρισμένο, πολυτελές, Δυτικό αυτοκίνητο.
Στον όλο μύθο και την καλτ εικόνα του Lada συντέλεσαν και όσοι αποφάσισαν να το «πειράξουν». Το αποτέλεσμα δεν ήταν πάντα επιτυχημένο και τα περισσότερα «υβρίδια» έμοιαζαν με το τέρας του Φρανκενστάιν. Ωστόσο, αξίζει να επαινέσει κάποιος την ευρηματικότητα!