Ήταν ένα από τα αδιαφιλονίκητα sex symbols της δεκαετίας του ’80 και το βαρύ χαρτί της βιντεοταινίας φυσικά, καθώς το αντρικό κοινό ήταν πάντα εξασφαλισμένο στις παραγωγές που έπαιρνε μέρος. Ζουμερή, πληθωρική και εξόχως ναζιάρα, η Ισμήνη Καλέση μετατράπηκε στο χυμώδες κορίτσι που έκανε τους άντρες να παραμιλούν και να στρώνουν κόκκινα χαλιά στο πέρασμά της. Γέννημα της εποχής της, πλάι στη μαζικοποίηση της βιντεοκασέτας δηλαδή εκεί στα μέσα των ’80s, η κοπέλα με τις ξανθιές μπούκλες και τα ζηλευτά κάλλη αναστάτωνε νέους και γεροντότερους με τα εντός οθόνης καμώματά της. Εκείνη πάντως θα διαμαρτυρόταν αργότερα για την τυποποίηση στην εικόνα της σέξι χαζούλας που την καθήλωσε η αρπαχτή της βιντεοκασέτας: «Κάποιοι δημοσιογράφοι δημιούργησαν αυτή την εικόνα για μένα πως είμαι sex symbol, αλλά κι εγώ για να σου πω την αλήθεια δεν έκανα τίποτα για να το ακυρώσω. Είχα ωραία πόδια και ωραίο στήθος και ακόμα δηλαδή έχω. Τι θα πρέπει να γίνει δηλαδή, να έχω λέπια και ουρά για να πουν πως έχω ταλέντο;». Ταλέντο είχε και θα αποδεικνυόταν μάλιστα πάνω στο σανίδι, εκεί που προχειρότητες και ερασιτεχνισμοί δεν χωρούν. Μέχρι να συμβεί βέβαια αυτό και να αποδείξει ότι μπορεί πράγματι να παίξει, είχε καμιά τριανταριά βιντεοκασέτες στο ενεργητικό της και τον τίτλο της σεξοβόμβας της μικρής οθόνης. Ποιος μπορεί να ξεχάσει εξάλλου εκείνο το κινηματογραφικό στριπτίζ στο φιλμ «Γκαρσονιέρα για 10» του 1981, που την καθιέρωσε εν μία νυκτί ως την επόμενη αντρική φαντασίωση των Ελλήνων; Αναφερόμαστε στην κωμωδία του Ντίμη Δαδήρα που θα φέρει κοντά από τον Χρόνη Εξαρχάκο και τον Ντίνο Ηλιόπουλο μέχρι την Μπέτυ Αρβανίτη, τον Ηλία Λογοθέτη, τον Ανέστη Βλάχο και τον Αντρέα Φιλιππίδη. Και τότε, εκεί στα τέλη των ’80s θα κάνει την ιστορική και αποκαλυπτική φωτογράφιση στο «Playboy» (Οκτώβριος του 1988), σφραγίζοντας λες τη δεκαετία με τα πλούσια ελέη της! Η εποχή της βιντεοκασέτας διένυε πια τα στερνά της, κι έτσι εκείνη έκανε την κίνηση-ματ: αξιοποίησε την πλουσιοπάροχη αμοιβή της από το αντρικό περιοδικό και άνοιξε ένα πρατήριο καυσίμων με τον άντρα της. Κι έτσι πια «αν βγαίνει πάνω μου κάτι σέξι, είναι λόγω του χαρακτήρα μου. Είμαι η Ισμήνη που έχει το πρατήριο καυσίμων». Η Καλέση εξαφανίζεται μαγικά από τη showbiz, στην οποία θα επανέλθει σποραδικά πολύ αργότερα και πάλι μέσα από ελάχιστες και προσεκτικά επιλεγμένες δουλειές. Η απόφασή της να αποσυρθεί από τον χώρο του θεάματος προέκυψε έπειτα από σκέψη και δεν ήταν μια παρόρμηση της στιγμής: «Έπρεπε να δώσω άλλη διαδρομή στην καριέρα μου. Γιατί αλλιώς, τελειώνοντας τα ωραία πόδια και το ωραίο πρόσωπο, πας σπίτι σου. Εγώ όμως ήθελα να μείνω στο θέατρο, γι’ αυτό και σε εύλογο χρονικό διάστημα έκανα τη στροφή», είπε χρόνια αργότερα και συνέχισε: «Έπρεπε να κρατήσω τα πολεμικά μου εφόδια. Να διαλύσω τη σαμποταρισμένη φήμη ότι είμαι μόνο ένα σέξι θηλυκό. Που δεν είμαι, γιατί αν υποτεθεί ότι βγαίνει κάτι σέξι επάνω μου, βγαίνει λόγω του χαρακτήρα μου και αυτό που κάνω είναι γιατί έτσι είμαι. Είτε είμαι η Ισμήνη Καλέση είτε είμαι η Ισμήνη που έχει το πρατήριο καυσίμων. Δεν υπάρχει κάτι επιτηδευμένο πάνω μου. Έτσι μου αρέσει να είμαι. Τα ΜΜΕ προέβαλαν μια Ισμήνη που ήταν sex symbol και κάπου έπαιζε κάποιους ρόλους κάνοντας τη χαζή ή τη γατούλα. Δεν είμαι μόνο αυτό». Και σίγουρα δεν ήταν μόνο αυτό, όπως και το άλλο sex symbol της βιντεοκασέτας, η Βίνα Ασίκη…
Πρώτα χρόνια
Η εποχή της βιντεοκασέτας
Η φήμη της θα εξαργυρωθεί και με το παραπάνω στο -εξίσου θρυλικό με το πρωτότυπο- sequel της «Ρόδας, τσάντας και κοπάνας» (1983), όταν θα καθιερωθεί στη συνείδηση πιτσιρικάδων και μεγαλυτέρων ως η νέα φαντασίωση του Έλληνα. Ο οποίος τσακωνόταν τώρα στα καφενεία και τα πηγαδάκια για το ποια ήταν πιο καυτή, η Καλέση ή η Ασίκη!
Το φαινόμενο Καλέση ήταν ωστόσο διττό: ενώ στη βιντεοκασέτα, που έκανε πια με τον σωρό, ενσάρκωνε μονίμως ρόλους ανάλαφρου θηλυκού με χυμώδεις καμπύλες, η θεατρική της καριέρα (που ξεκινά πάνω-κάτω αυτή την εποχή) ήταν εντελώς άλλη ιστορία. Εκεί αναλάμβανε «σοβαρούς» ρόλους και έπαιζε σε παραστάσεις-σταθμούς, όπως ο «Αρχοντοχωριάτης» του Μολιέρου ή η «Φωλιά του κούκου». Ταυτοχρόνως, η καλλίγραμμη Καλέση φροντίζει να κρατήσει μακριά από τα αδιάκριτα μάτια την προσωπική της ζωή και ποτέ δεν θα απασχολήσει τα Μέσα με καμώματα εκτός δουλειάς. Κι έτσι την ώρα που την ονειρεύονται πολλοί, κανείς δεν ξέρει πως εκείνη είναι με τον ίδιο άντρα από τα 15 της!
Εξίσου δυνατή ήταν και η τηλεοπτική της παρουσία, παίρνοντας μέρος σε σειρές ή επιλεγμένα επεισόδια για δύο σχεδόν δεκαετίες. Από τα είκοσι και πλέον τηλεοπτικά σίριαλ που εμφανίστηκε αναφέρουμε ενδεικτικά τα «Τρεις και ο κούκος» (1986), «Το ρετιρέ» (1990), «Οι τρεις χάριτες» (1992), «Άρχεται η συνεδρίασις» (1993), «Ο χήρος, η χήρα και τα χειρότερα» (1993), «Άλλη το πρωί, άλλη το βράδυ» (1994) και «Ελλάς το μεγαλείο σου» (2003)…
Το 1988, στο απόγειο της επιτυχίας της, λέει το μεγάλο «ναι» στο «Playboy» για μια αισθησιακή φωτογράφιση. Το τεύχος ξεπούλησε και η ίδια είπε αργότερα: «Ποτέ μου δεν μετάνιωσα για τη φωτογράφιση. Δεν ήταν όμως χυδαία. Από αυτή και από ένα διαφημιστικό που ακολούθησε κατάφερα να βγάλω καλά χρήματα. Έτσι, τώρα έχω μια ιδιοκτησία που με κρατάει».
Η ζωή μετά τη βιντεοκασέτα