Το αχτύπητο sex symbol της δεκαετίας του 1980 αποθεώθηκε στη βιντεοκασέτα και υμνήθηκε όσο λίγες από το ανδρικό κοινό μιας ολόκληρης εποχής. Όποιος ζούσε εκείνη την περίοδο, δεν μπορεί παρά να τη θυμάται διαχρονικά ως καυτή καθηγήτρια γυμναστικής στο «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» αλλά και στον ρόλο της «Καριολίνας» στις ανεκδιήγητες περιπέτειες του θρυλικού τσιγγάνου των βιντεκλάμπ! Η πλέον σέξι σταρ της γενιάς της βιντεοκασέτας σημάδεψε την οικιακή ψυχαγωγία και οι εμφανίσεις της γίνονταν κοινωνικό γεγονός. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη θρυλική σκηνή στο «Ροκάκιας την ημέρα, το βράδυ καμαριέρα», όταν η Ασίκη θα βρεθεί ολόγυμνη στην μπανιέρα της μπροστά στα μάτια του εμβρόντητου Τζεβελέκου; Οι χαρακτηριστικοί σέξι και -σχετικά- αποκαλυπτικοί ρόλοι της σε σωρεία βιντεοταινιών, όπως στις «Τροχονόμος Βαρβάρα», «Και ο πρώτος ματάκιας», «Σατανάδες στα σχολεία», «Καμικάζι αγάπη μου», «Λαλάκης ο εισαγόμενος», «Ταμτάκος, ο Μαραντόνα της Αγίας Βαρβάρας» και πολλές ακόμα, δεν αποκάλυπταν βέβαια ποιο ήταν το αγρίμι που είχε βγει στο θέατρο στα πέντε της χρόνια δίπλα στη Λαμπέτη και τον Χορν και στα δέκα της έπαιζε στο Ηρώδειο πλάι στη Συνοδινού! Η βιντεοκασέτα την τυποποίησε σε αυτό που χρειαζόταν περισσότερο, μια καυτή «βιτρίνα» για να καλύπτονται οι σεναριακές αδυναμίες και οι τσαπατσουλοδουλειές, και η ίδια το γνώριζε αυτό, εκμεταλλευόμενη ένα σύστημα που την εκμεταλλευόταν κι αυτό. Η Ασίκη έπαιξε σε απερίγραπτες κωμωδίες με το τσουβάλι, μιας και οι σκηνοθέτες την έβρισκαν ακαταμάχητη για τον θηλυκό τρόπο που ερμήνευε τους πιπεράτους ρόλους της: «Οι σκηνοθέτες με προτιμούσαν επειδή μπορούσα να παίζω κωμικά τις ερωτικές σκηνές». Αυτή βέβαια είχε παίξει πλάι σε μεγάλα ονόματα του κινηματόγραφου, όπως ο Βέγγος, ο Γκιωνάκης, ο Ρίζος και ο Βουτσάς, και είχε ατού στη φαρέτρα της που δεν μπορούσαν να διανοηθούν οι παραγωγοί της μεγάλης αρπαχτής των ’80s. Ήταν ψημένη άλλωστε από τη ζωή και δεν είχε πρόβλημα να δείχνει λίγο μπούτι στη μαγνητοταινία. Στα 16 της όργωνε βλέπεις τα νυχτερινά κέντρα και ήξερε τον κόσμο της showbiz απέξω και ανακατωτά. Το έλεγε και η ίδια καλύτερα, πώς ήξερε δηλαδή να προβάλει σωστά το καλλίγραμμο σώμα της στον φακό, μια ευγενική χορηγία του χορού με τον οποίο ασχολήθηκε για χρόνια, καθηλώνοντας το κοινό της περιόδου. «Για μένα οι σκηνές αυτές ήταν ξεφτίλα. Δεν με ενδιέφερε να πουλάω τον κ@λο μου, κι ας ήταν ωραίος. Τι τα θες; Μου έλεγαν ‘‘εμείς είμαστε σοβαροί σκηνοθέτες, τι νομίζεις ότι γυρίζουμε, τσόντα;’’ και ότι η κάμερα θα ήταν μακριά. Άμα είσαι μ@λ@κ@ς, μικρός και ματαιόδοξος, την πατάς», αποκάλυψε πρόσφατα σε συνέντευξή της. Αφού έπαιξε σε καμιά τριανταριά κινηματογραφικές ταινίες και άλλες σαράντα βιντεοταινίες μέχρι τα 25 της, παντρεύτηκε τον χορευτή Ορέστη Δημητρίου και άλλαξε ολότελα ρότα στην καριέρα της! Η χυμώδης γυναικάρα με το μαγνητικό σεξαπίλ απομακρύνθηκε από το προσκήνιο την εποχή ακριβώς που μεσουρανούσε, αφοσιώθηκε στη νέα της ζωή και χρόνια αργότερα ξεπρόβαλλε και πάλι εντελώς αλλαγμένη, παραδίδοντας πια μαθήματα υποκριτικής και χορού σε παιδάκια και ασχολούμενη με τα καλλιτεχνικά δρώμενα του δήμου Λιοσίων. Σαφώς πολλά περισσότερα απ’ όσα άφηναν να φανεί στην οθόνη οι στερεοτυπικές εμφανίσεις της, η Βίνα Ασίκη είχε τον κόσμο στα πόδια της και τον άφησε εσκεμμένα να φύγει, καθώς αυτή τη showbiz, την «ψυχοφθόρα» όπως λέει, δεν τη θέλησε ποτέ…
Πρώτα χρόνια
Οι βιντεοταινίες
Στην εποχή της ήταν η μεγάλη και επίμονη φαντασίωση της Ελλάδας, η ίδια όμως δεν θα αποδεχόταν μάλλον τον τίτλο του sex symbol: «Το μέσα μου δεν είχε καμία σχέση με το έξω μου. Να φανταστείς ότι άρχισα μεγάλη τις ερωτικές σχέσεις. Άρχισα 18 χρονών και γνώρισα τον άντρα μου στα 25. Αν δεν είχα παντρευτεί, θα ήμουν πολύ μεγάλη σταρ τώρα, θιασάρχης, και θα είχα κάνει πολλά λεφτά. Αλλά θα ήμουν δυστυχισμένη. Όπως οι πολύ ωραίες όλων των εποχών που βλέπω»… Έπαιξε, είτε σε φιλμ είτε στο βίντεο, πλάι στον Βουτσά, τον Γκιωνάκη, τον Μιχαλόπουλο, τον Ρίζο, τον Προύσαλη, τον Λογοθέτη, τον Κωνσταντίνου και τόσους ακόμα, παραμένοντας ένα από τα βασικά μέλη εκείνης της ιδιαίτερης παρέας της βιντεοκασέτας.
Παρά το γεγονός ότι η ηθελημένα σύντομη καριέρα της σφραγίστηκε από τη βιντεοταινία, η Ασίκη πήρε μέρος σε πολλά και διάφορα, όπως για παράδειγμα στην αξέχαστη ταινία του Σταύρου Τσιώλη «Έρωτας στη Χουρμαδιά» (1990), καθώς και σε πλήθος τηλεοπτικών σειρών στη δεκαετία του 1990, από τον «Αστερισμό της γραβάτας» (1990) και την «Πρόβα του νυφικού» (1995) μέχρι και τόσες ακόμα ως τα τέλη της δεκαετίας.
Στα 25 της, στο ανώτατο σημείο της δόξας της, παντρεύτηκε τον χορευτή Ορέστη Δημητρίου και άλλαξε μαγικά προσανατολισμό στη ζωή της…
Τελευταία χρόνια