Γεωργία Βασιλειάδου, Αθηνά Μερτύρη και Ταϋγέτη απαρτίζουν τη λεγόμενη «Αγία Τριάδα των άσχημων» του ελληνικού σινεμά, αν και όλοι ήξεραν ότι η εξωτερική εμφάνιση λίγη σχέση είχε με την απίθανη καριέρα που έκαναν όλες τους. Η Ταϋγέτη διακρίθηκε για την κωμική της φλέβα και έκανε μεγάλη καριέρα σε θέατρο και κινηματογράφο, όντας ιδιαίτερα αγαπητή τόσο στο κοινό όσο και στους συναδέλφους της. Γνωστή για την ευγένεια, το ιδιόμορφο χιούμορ αλλά και τη ζωντάνια του χαρακτήρα της, η καρατερίστα που έμαθε όλη την Ελλάδα να την αποκαλεί με το μικρό της όνομα συστάσεις δεν χρειάζεται. Ενσαρκώνοντας ρόλους που περιστρέφονταν συνήθως γύρω από το ιδιαίτερο παρουσιαστικό της, καθώς το ελληνικό σινεμά τυποποιούσε τους ήρωές του, η Ταϋγέτη απελευθερώθηκε στο θέατρο, όπου και έπαιξε τα πάντα απαλλαγμένη από τη μανιέρα της άσχημης του εμπορικού κινηματογράφου. Έντονα αυτοσαρκαστική και μια κατηγορία από μόνη της, η Μπασούρη δεν είχε κανένα θέμα με την εξωτερική της εμφάνιση και οι πλάκες της με τη Βασιλειάδου έχουν μείνει παροιμιώδεις στην ελληνική showbiz. Χαριτολογώντας με τη Βασιλειάδου, οι δύο μεγάλες κυρίες έλεγαν πως αν γινόντουσαν καλλιστεία για άσχημες, η μεν Βασιλειάδου θα έβγαινε Σταρ Ελλάς και η Ταϋγέτη Μις Ελλάς. Και ήταν μάλιστα η φωτογένεια της Ταϋγέτης αυτή που θα της εξασφάλιζε την κινηματογραφική της πορεία, ιδιαίτερα όταν βρέθηκε στον δρόμο της ο μεγάλος Θανάσης Βέγγος, που τη λάτρευε και τον λάτρευε. Ποιος μπορεί να την ξεχάσει ως θεία Καλλιόπη στον «Παπατρέχα» (1966) να ουρλιάζει από καημό «θα σκοτωθώ»; Η Ταϋγέτη ήταν όμως μια μοναχική γυναίκα που τόσο είχε υποφέρει στη ζωή της για τα πιστεύω της. Αντιστασιακή και αγωνίστρια του ΚΚΕ, πέρασε από τα κολαστήρια της εξορίας και διώχθηκε για τις απόψεις της. Κι έτσι μπορεί ως ηθοποιός να σκορπούσε απλόχερα το γέλιο, ως άνθρωπος ήταν όμως κλειστή και απέφευγε τις κοσμικές εμφανίσεις…
Πρώτα χρόνια
Από την εξορία, στο παλκοσένικο και το πλατό
Η Ταϋγέτη θα γίνει ιδιαιτέρως γνωστή όταν θα συνεργαστεί με τον Θανάση Βέγγο, ζώντας μια δεύτερη καριέρα στο πλευρό του ανατρεπτικού κωμικού. Όταν θα προβληθεί μάλιστα ο «Παπατρέχας» το 1966, όλοι θα έχουν να πουν τα καλύτερα για την τρελοθεία που θέλει γάμο!
Με πάνω από 50 ταινίες στο ενεργητικό της, η Ταϋγέτη έτρεχε και δεν προλάβαινε να καλύψει τις υποχρεώσεις της σε θέατρα και πλατό για περισσότερο από 25 χρόνια. Η αδιάλειπτη κινηματογραφική της καριέρα θα πάρει τέλος το 1970, με το φιλμ «Δυο τρελοί και ο ατσίδας», αν και θα κάνει μερικές ακόμα σποραδικές εμφανίσεις στο σελιλόιντ μέχρι και το «Μη μου άπτου» το 1996.
Το 1973 θα έρθει η ώρα να τη θαυμάσει το κοινό και από τους μικρούς του δέκτες, όταν η Ταϋγέτη συμμετέχει στο καστ του σίριαλ «Το 24ωρο ενός παλιατζή». Όσο γίνονταν αυτά, συνέχιζε κανονικά τη θεατρική της καριέρα, αποτελώντας πια σταθερά στις αθηναϊκές σκηνές εδώ και δεκαετίες.
Το 1984 επέστρεψε μάλιστα με παρέμβαση της Μελίνας Μερκούρη στο Εθνικό Θέατρο για να συμπληρώσει τα συντάξιμα έτη. Εκεί θα παραμείνει -παρά τα προβλήματα υγείας που την ταλαιπωρούσαν- μέχρι το 1992, όταν και συνταξιοδοτήθηκε σε προχωρημένη ηλικία…
Τελευταία χρόνια