Η ελληνική αγορά ακινήτων βρίσκεται σε διαρκή μεταμόρφωση, με νέες τάσεις, τεχνολογικές εξελίξεις και προκλήσεις να επηρεάζουν δυναμικά το τοπίο. Η Golden Home, η μεγαλύτερη εταιρεία real estate στην Ελλάδα, πρωτοπορεί, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις, διαμορφώνοντας το μέλλον του κλάδου.
Από τις ευκαιρίες που δημιουργούν τα στεγαστικά προγράμματα, όπως το «Σπίτι μου ΙΙ», μέχρι τη ραγδαία ανάπτυξη του PropTech και των πράσινων κτιρίων, ο Head of Marketing & Communication της εταιρείας, Κωνσταντίνος Τσάλλας, σε συνέντευξή του στο Newsbeast αναλύει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις σύγχρονες τάσεις και το μέλλον της συγκεκριμένης αγοράς.
- Το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» αφορά πολλούς νέους αγοραστές και το ενδιαφέρον είναι ήδη μεγάλο. Πώς αυτό επηρεάζει την αγορά ακινήτων και τι σημαίνει για τους ενδιαφερόμενους;
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που δίνει πραγματική ώθηση σε ενδιαφερόμενους έως 50 ετών, παρέχοντας χαμηλότοκα δάνεια με ευνοϊκούς όρους. Στην Golden Home, από το χαρτοφυλάκιό μας των 68.000+ ακινήτων, τα 15.000 πληρούν τα κριτήρια του προγράμματος. Αυτός είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός, που δείχνει ότι οι επιλογές για τους δικαιούχους, που είμαστε σε θέση να προσφέρουμε, είναι πολλές και καλύπτουν κάθε ανάγκη και προτίμηση.
- Είναι αλήθεια ότι καταγράφεται υψηλή ζήτηση ακινήτων από Έλληνες αγοραστές, παρά τις αυξημένες τιμές; Πού αποδίδετε αυτό το φαινόμενο;
Ναι, πραγματικά ισχύει και η ζήτηση από Έλληνες αγοραστές είναι όντως αυξημένη, κάτι που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Πολύ βασικό είναι το ότι η ακίνητη περιουσία παραμένει μια ασφαλής επένδυση, καθώς προστατεύει από τον πληθωρισμό και διατηρεί την αξία της μακροπρόθεσμα. Παράλληλα, η δυνατότητα δανειοδότησης παίζει καθοριστικό ρόλο: πολλοί αγοραστές επωφελούνται από τα διαθέσιμα στεγαστικά δάνεια, που τους επιτρέπουν να αποκτήσουν ιδιόκτητη κατοικία αντί να πληρώνουν ενοίκιο.

«Η διαδρομή ενός πελάτη στον χώρο μας δεν είναι απλώς μία οικονομική συναλλαγή. Είναι μια εμπειρία βαθιά συναισθηματική» – Κωνσταντίνος Τσάλλας, Head of Marketing & Communication της Golden Home
- Τι πρέπει να γνωρίζουν οι αγοραστές για τα στεγαστικά δάνεια και πώς βοηθά η Golden Home;
Το πιο σημαντικό είναι οι αγοραστές να ενημερωθούν σωστά για τις διαθέσιμες επιλογές τους. Κάθε δάνειο έχει διαφορετικούς όρους, επιτόκια και απαιτήσεις, και είναι κρίσιμο να γίνει σωστή σύγκριση. Στην Golden Home συνεργαζόμαστε με όλες τις ελληνικές τράπεζες, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας. Τους καθοδηγούμε σε κάθε στάδιο, από την αρχική διερεύνηση της οικονομικής τους δυνατότητας, μέχρι την επιλογή της καλύτερης δυνατής χρηματοδότησης.
- Η τεχνητή νοημοσύνη και τα big data αλλάζουν το real estate. Ποιες είναι οι βασικές εξελίξεις;
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και η ανάλυση των «μεγάλων δεδομένων» (Big Data) επιταχύνουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα στην αγορά και πώληση ακινήτων. Για παράδειγμα, τα δεδομένα μπορούν να προβλέψουν τάσεις τιμών, να εντοπίσουν τις καλύτερες τοποθεσίες για επένδυση και να προσαρμόσουν τις προτάσεις ακινήτων στις ανάγκες κάθε ενδιαφερόμενου. Αυτές οι τεχνολογίες μας επιτρέπουν να προσφέρουμε πιο εξατομικευμένες και αποδοτικές υπηρεσίες στους πελάτες μας. Στην Golden Home ήδη εργαζόμαστε με βάση τις συγκεκριμένες αυτές τεχνολογίες και σύντομα θα μπορούμε να προσφέρουμε βελτιωμένες υπηρεσίες στους πελάτες μας, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και τις τάσεις του σύγχρονου επιχειρείν.

- Τι είναι το PropTech και πώς επηρεάζει την ελληνική αγορά ακινήτων;
Το PropTech (Property Technology) μετασχηματίζει την εμπειρία αγοράς και πώλησης ακινήτων. Είναι όλα τα τεχνολογικά εργαλεία εκείνα, που χρησιμοποιούν οι ειδικοί του Real Estate για να βελτιστοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι εξυπηρετούνται. Για παράδειγμα, οι αυτοματοποιημένες αξιολογήσεις ακινήτων και οι ψηφιακές συμβάσεις κάνουν τη διαδικασία πιο γρήγορη, διάφανη και αποτελεσματική. Οι αγοραστές, έτσι, μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και να απολαύσουν μια απλούστερη διαδικασία, ενώ οι πωλητές απολαμβάνουν στοχευμένη προώθηση του ακινήτου τους, με χρήση αλγορίθμων. Αυτό το νέο οικοσύστημα αυξάνει τη ρευστότητα και ενισχύει την αξιοπιστία της αγοράς. Και σε αυτή την περίπτωση, σε λίγο καιρό η Golden Home θα ανακοινώσει σημαντικά πράγματα.
- Τα πράσινα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια είναι τάση ή ανάγκη;
Πρωτίστως αποτελεί ανάγκη. Η ενεργειακή απόδοση των κτιρίων δεν αφορά μόνο το περιβάλλον αλλά και το κόστος διαβίωσης. Οι αγοραστές αναζητούν πλέον ακίνητα με υψηλές προδιαγραφές ενεργειακής απόδοσης, καθώς μειώνουν σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας και αυξάνουν την αξία του ακινήτου μακροπρόθεσμα. Επιπλέον, οι κανονισμοί της ΕΕ γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί, καθιστώντας επιβεβλημένη την προσαρμογή της αγοράς στα νέα δεδομένα.
- Πώς επηρεάζουν την αγορά ακινήτων οι μεγάλες αναπλάσεις, όπως του Ελληνικού;
Αναπλάσεις τέτοιας κλίμακας μεταμορφώνουν την πόλη και δημιουργούν νέες ευκαιρίες. Το Ελληνικό, για παράδειγμα, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ευρώπη και αναμένεται να αναβαθμίσει όχι μόνο τη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά ολόκληρη την Αττική. Έργα τέτοιας κλίμακας αυξάνουν τη ζήτηση, ενισχύουν τις αξίες των ακινήτων και προσελκύουν επενδύσεις από το εξωτερικό. Για εμάς, ως εταιρεία real estate, η κατανόηση αυτών των εξελίξεων είναι ζωτικής σημασίας, ώστε να καθοδηγούμε σωστά τους πελάτες μας στις πιο συμφέρουσες επιλογές. Και αυτό είναι κάτι που το έχουμε καταφέρει.
- Ποιο είναι το θεμελιώδες χαρακτηριστικό για την επιτυχία στο real estate και πώς το εφαρμόζεται εσείς;
Αυτό που θεωρούμε θεμελιώδες στον χώρο μας είναι το πώς μπορούμε να παρέχουμε αξέχαστες εμπειρίες πελατών – από την πρώτη επαφή, μέχρι να δημιουργήσουμε αφοσιωμένους πελάτες. Στην Golden Home η δημιουργία ενός εξαιρετικού Customer Experience, δεν είναι απλώς μια στρατηγική. Είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε την ταυτότητα της εταιρείας μας. Και είναι γνωστό ότι στο real estate, η εμπειρία του πελάτη είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας, γιατί οι πελάτες δεν αγοράζουν απλώς ένα ακίνητο, αλλά στην ουσία επενδύουν σε όνειρα, ασφάλεια, επενδύουν στο μέλλον τους. Και το Customer Experience είναι αυτό που μπορεί να καθορίσει αν θα μας εμπιστευτούν ξανά ή αν θα μας συστήσουν σε τρίτους. Η διαδρομή ενός πελάτη στον χώρο μας δεν είναι απλώς μία οικονομική συναλλαγή. Είναι μια εμπειρία βαθιά συναισθηματική.

- Ποιες πρακτικές εφαρμόζετε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών σας;
Στην Golden Home, έχουμε επενδύσει σε μια multichannel στρατηγική για να καλύπτουμε τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών μας. Χρησιμοποιούμε όλα τα διαθέσιμα βασικά κανάλια επικοινωνίας (παραδοσιακά και σύγχρονα), προκειμένου να μπορούμε να εξυπηρετούμε ανά πάσα στιγμή κάθε πελάτη, από οποιαδήποτε πλατφόρμα και κανάλι.
Πάνω σε αυτή τη λογική, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε στη διάθεσή μας ένα νέο AI-powered tool, στο website μας, το οποίο θα παρέχει άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα πελατών, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία χρήστη και εξοικονομώντας χρόνο. Αυτή η προσέγγιση θα μας επιτρέψει να φτάσουμε στους πελάτες μας με τον τρόπο που οι ίδιοι προτιμούν, διατηρώντας συνέπεια στο μήνυμά μας και τη συνολική εμπειρία που τους προσφέρουμε.
Παράλληλα, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα μας είναι η εκπαίδευση και η ενδυνάμωση της ομάδας των συμβούλων ακινήτων μας.
Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι, καθώς πριν λίγο καιρό ανακοινώσαμε τη δημιουργία ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, το «Golden Home Academy». Το «Golden Home Academy» είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα, που δημιουργεί εξειδικευμένα στελέχη real estate, μέσα από ένα στρατηγικά δομημένο πλάνο 12 μηνών και το οποίο περιλαμβάνει 6 ενότητες.
Εστιάζουμε σε δεξιότητες όπως επικοινωνιακές, αποτελεσματικής παρουσίασης ακινήτων, ορθής διαχείρισης παραπόνων και ανάπτυξης εμπιστοσύνης. Πολλές από τις εκπαιδεύσεις έχουν βιωματικό χαρακτήρα, δίνοντας στον εκπαιδευόμενο το ρόλο του πελάτη, ώστε να αντιληφθεί από πρώτο χέρι τις προκλήσεις, τις ανάγκες και τις προσδοκίες που έχει κάποιος κατά τη διαδικασία αναζήτησης και απόκτησης ακινήτου. Μέσα από αυτή την προσέγγιση, οι σύμβουλοι ακινήτων μας αναπτύσσουν ενσυναίσθηση, βελτιώνουν την επικοινωνία τους και μαθαίνουν να προσφέρουν λύσεις που πραγματικά ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών.
- Οι πρακτικές που ακολουθείτε είναι πολύ σημαντικές. Τι άλλο είναι αυτό που προσφέρετε στους πελάτες σας, που βασίζεται στην ίδια λογική;
Έχουμε χτίσει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών – δικηγόρων, συμβολαιογράφων και μηχανικών – που εξασφαλίζουν την ομαλή και ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Η αξιοποίηση των συνεργατών μας αυτών γίνεται με δύο τρόπους: 1. Προσφέροντας τις υπηρεσίες τους στους πελάτες μας, εφόσον το επιθυμούν, εξοικονομώντας τους χρόνο και 2. Ενημερώνοντας τους συμβούλους ακινήτων μας, μέσα από ειδικά σεμινάρια για νέες εξελίξεις, καθώς και αλλαγές ή τροποποιήσεις νόμων και διαδικασιών.
Αυτές οι συνεργασίες, είναι πολύ σημαντικές, καθώς μας επιτρέπουν να προσφέρουμε εμπειρίες εξυπηρέτησης, χωρίς εμπόδια και με απόλυτη διαφάνεια.
- Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα εκείνα που, εν τέλει, θα ωθήσουν κάποιον ενδιαφερόμενο, να επιλέξει τη Golden Home ως συνεργάτη;;
Η Golden Home δεν είναι απλά ένα μεσιτικό γραφείο: είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία real estate στην Ελλάδα, με πάνω από 68.000 ακίνητα στο χαρτοφυλάκιό της, που διαθέτει δίκτυο 14 ιδιόκτητων καταστημάτων, σε κομβικά σημεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μια ομάδα 1.000 εξειδικευμένων συμβούλων, που προσφέρει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Χρησιμοποιούμε προηγμένα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων και ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών για να διασφαλίσουμε ότι κάθε ακίνητο πωλείται ή ενοικιάζεται στην καλύτερη δυνατή τιμή, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Για τους αγοραστές, προσφέρουμε εξατομικευμένες προτάσεις και πλήρη υποστήριξη σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, διασφαλίζοντας ότι θα βρουν το ιδανικό ακίνητο με τους καλύτερους δυνατούς όρους.