Αν και πλέον οι εκλογικές μάχες στήνονται στις τηλεοπτικές και ιντερνετικές αρένες, εντούτοις οι χάρτινες αφίσες δίνουν το δικό τους προεκλογικό άρωμα στις άλλοτε αδιάφορες και άλλοτε κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις. Τα κομματικά επιτελεία από κοινού με διαφημιστικές εταιρείες και επικοινωνιολόγους, συνεργάζονται αδιάκοπα πάνω ένα ανελέητο brain storming για το πιο ευφάνταστο σλόγκαν που θα συνοδεύσει την τέλεια φωτογραφία, που θα ορίζει στην εντέλεια το μήνυμα που θα σταλεί σε κάθε πιστό ή αναποφάσιστο ψηφοφόρο.
Η πρώτη πολιτική αφίσα εμφανίστηκε το 1850 από τους επτανήσιους Ριζοσπάστες
Η πολιτική αλήθεια… γυμνή
Αμερικάνικες εκλογές και χιούμορ
Η προπαγάνδα και η δημιουργική κουλτούρα ήταν πάντα ένα κεντρικό στοιχείο της πολιτικής επικοινωνίας. Από τη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου- θεωρείται η μεγαλύτερη και πλουσιότερη βιβλιοθήκη παγκοσμίως με μια ευρεία γκάμα υλικού από συλλογές με σύγχρονα βιβλία, χειρόγραφα, σπάνια βιβλία, κυβερνητικές εκδόσεις των Ηνωμένων Πολιτειών, κ.α. με τον αριθμό των καταλογογραφημένων τεκμηρίων να ανέρχεται περίπου στα 32 εκατομμύρια,-διαθέτει και έναν τόμο με την ιστορία των 200 χρόνων από τις προεκλογικές αφίσες των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ, «Presidential Campaign Posters: Two Hundred Years of Election Art». Από τις σελίδες του βιβλίου, ξεχωρίζουν ορισμένες από τις αφίσες που προκάλεσαν αίσθηση και που αποδεικνύουν ότι η φαντασία και η δημιουργική προπαγάνδα, είναι διαχρονικές:
Οι Βρετανοί το κάνουν καλύτερα
Από την Ινδία με αγάπη
Οι διαφημιστικές εταιρείες και τα επιτελεία των κομμάτων στην Ινδία, πρέπει να τρέχουν έναν δημιουργικό μαραθώνιο, προκειμένου να πείσουν τα εκατομμύρια των ψηφοφόρων να σπεύσουν να ρίξουν στην κάλπη τον κατάλληλο-για εκείνους-υποψήφιο. Οι προεκλογικές αφίσες διαθέτουν κάτι από το άρωμα του Μπόλιγουντ, με πολύχρωμα και πλουμιστά concepts.
Το φαινόμενο Δημοσθένης Βεργής