«Το κεντρικό ζήτημα είναι το καλοκαίρι του 2018 να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να βγούμε από την επιτροπεία» δήλωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη, στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Βίτσας, σημειώνοντας ότι «κανονικότητα σημαίνει η Ελλάδα να μπορεί να λειτουργεί στο διεθνές οικονομικό πεδίο, να βγαίνει στις αγορές, να μπορεί να ανακυκλώνει το χρέος της, το οποίο θα είναι ρυθμισμένο και από ’κει και πέρα να μπορεί να οικοδομεί το κοινωνικό της κράτος, αλλά να δίνει και δυνατότητες στους οικονομικούς και τους κοινωνικούς της φορείς να συμβάλουν στην ανάπτυξη».
Ο κ. Βίτσας αναφέρθηκε και στην «τραπεζική σταθερότητα» δηλώνοντας πως «όταν μιλάμε για την ποσοτική χαλάρωση, στην ουσία μιλάμε πρώτα και κύρια για την τραπεζική σταθερότητα και μετά για τους τρόπους με τους οποίους οι τράπεζες θα “αιμοδοτούν” την οικονομία».
Ο αν. υπουργός Εθνικής Άμυνας, στην συνέντευξή του υπογράμμισε επίσης, ότι «το κεντρικό ζήτημα είναι στην ουσία η συζήτηση για τα μεσοπρόθεσμα του χρέους» και επεσήμανε ότι «από τη στιγμή που θα σταματήσουμε να μιλάμε με ημερομηνίες και με χρονολογίες, έχουμε δύο ζητήματα: το ένα είναι η νέα προσαρμογή σε επίπεδο δημοσιονομικής πολιτικής. Έχουμε συζητήσει για το 2019 και θα πάρουμε μέτρα για τις συντάξεις, για την παιδική φτώχεια και για την ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας. Το δεύτερο κομμάτι θα αφορά τα έσοδα, δηλαδή τους φόρους, αυτό που συζητιέται είναι το αφορολόγητο και από την άλλη μεριά η μείωση του ΕΝΦΙΑ και η μείωση στα χαμηλά των ποσοστών φορολόγησης».
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Βίτσα, αιτία που καθυστερεί το κλείσιμο της αξιολόγησης από τον Νοέμβριο μέχρι τώρα, είναι η διχογνωμία Σόιμπλε-ΔΝΤ.
«Ο κ. Σόιμπλε λέει δύο πράγματα τα οποία ταυτόχρονα δεν ισχύουν. Από τη μια μεριά λέει ότι “εγώ δεν θεωρώ ότι πρέπει να πάρουμε μέτρα τώρα για το χρέος” αλλά το ΔΝΤ λέει ότι “εγώ για να πάρω μέρος στο πρόγραμμα πρέπει να πάρουμε μέτρα για το χρέος”. Το δεύτερο που λέει ο κ. Σόιμπλε, είναι ότι το ΔΝΤ πρέπει να πάρει μέρος οπωσδήποτε. Αυτά τα δύο είναι αντιφατικά μεταξύ τους. Αυτό είναι και το κεντρικό ζήτημα. Είναι η αιτία που καθυστερεί το κλείσιμο της αξιολόγησης. Στη Μάλτα πάρθηκαν οι πολιτικές αποφάσεις που λήγουν αυτή την ιστορία».
Ο αν. υπουργός Εθνικής Άμυνας αναφέρθηκε και στην κριτική που ασκήθηκε στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, για την οποία είπε: «Ομοιογένεια δεν είναι η άκρα του τάφου σιωπή, αλλά ότι συζητάμε τα ζητήματα και τα λύνουμε σε ένα κοινό συμπέρασμα και σε μια κοινή δράση. Η Κεντρική Επιτροπή αυτό έκανε. Θα έπρεπε να είμαστε συνηθισμένοι όλοι, ότι στο ΣΥΡΙΖΑ διεξάγεται μια ανοιχτή, ελεύθερη και δημοκρατική συζήτηση, όπου ο καθένας διατυπώνει τις απόψεις του, τις ιδέες του και στο τέλος αυτό που ισχύει είναι η πολιτική του απόφαση».
Επιπλέον, ο Δημήτρης Βίτσας ερωτηθείς για τη Συρία υπογράμμισε ότι «πρέπει όλοι να δουλέψουμε πάρα πολύ, ώστε να υπάρχει πολιτική λύση στην Συρία, να ειρηνεύσει η περιοχή και με αυτή την έννοια να διαμορφωθεί μια σταθερότητα».
Για τις εξελίξεις στην Τουρκία και την κατάσταση στο Αιγαίο ο αν. υπουργός Εθνικής Άμυνας έστειλε, μέσω της συνέντευξής του, ένα μήνυμα στον ελληνικό λαό, λέγοντας: «Ο ελληνικός λαός, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πρέπει να συνεχίσουν την προετοιμασία τους για να γιορτάσουν το Πάσχα στην ελληνική περιφέρεια και στα νησιά. Να αφιερωθούν στα ειρηνικά τους έργα, να συνεχίσουμε τις διεθνείς μας ειρηνικές συμμαχίες, όπως και τις διεθνείς μας ειρηνικές συγκρούσεις. Από την άλλη, οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν πλήρη ικανότητα ώστε να μη σκέφτεται κανένας οτιδήποτε σε σχέση με απειλή. Όταν μια χώρα είναι δίπλα σου και έχει τόσα πολλά προβλήματα, αλλά και τόση επιθετική ρητορική, όπως είναι η Τουρκία, πρέπει να παρακολουθείς το τι γίνεται εκεί. Θεωρώ ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με το δημοψήφισμα και το αποτέλεσμα του θα κρίνει μια σειρά ζητήματα για τα εσωτερικά της Τουρκίας. Ελπίζω ότι αυτό το αποτέλεσμα δεν θα έχει επίδραση στις γύρω χώρες και στο προσφυγικό».
Για το προσφυγικό ο Δημήτρης Βίτσας εκτίμησε, ότι «είμαστε σε μια φάση όπου η διαχείριση του προσφυγικού αλλάζει. Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας με όλες τις δυσκολίες της, έχει φέρει καλά αποτελέσματα».
Τέλος, για τα εξοπλιστικά υπογράμμισε, ότι «το ΥΠΕΘΑ ολοκληρώνει, ως εθνική ομάδα, κάθε φορά τον προγραμματισμό του σε επίπεδο συντήρησης, αναβάθμισης και στοχευμένων αγορών, με βάση τα δημοσιονομικά περιθώρια, αλλά και τις πραγματικές ανάγκες. Η ιστορία όπου πήγαιναν κάποιοι υπουργοί και κάνανε αγορές, λες και πήγαιναν στο περίπτερο να αγοράσουν τσίχλες, έχει τελειώσει εδώ και καιρό. Όλα αυτά ερευνώνται».