Εμπνευστής της HORECA, της μεγάλης έκθεσης για την τροφοδοσία και τον εξοπλισμό των Ξενοδοχείων και των μονάδων Μαζικής Εστίασης. Οραματιστής και καινοτόμος, εδώ και 30 χρόνια, ο Nίκος Χουδαλάκης ηγείται των εξελίξεων και εργάζεται με αίσθημα ευθύνης για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρει. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της FORUM AE βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας εδώ και τρεις δεκαετίες και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, με βασικές αρχές την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, τον σεβασμό στον πελάτη, την καινοτομία και το επιχειρηματικό και προσωπικό ήθος. Η εταιρία διοργανώνει έξι από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες διεθνούς κύρους και εμβέλειας εκθέσεις στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα εκδίδει έξι μεγάλης κυκλοφορίας κλαδικά περιοδικά. Ο Nίκος Χουδαλάκης παραχώρησε συνέντευξη στο newsbeast.gr με αφορμή την 13η έκθεση της Horeca που πραγματοποιείται από τις 9 έως τις 12 Φεβρουαρίου στο Μetropolitan Expo για να υποδεχτεί όλους τους επαγγελματίες της Ξενοδοχίας, της Μαζικής Εστίασης και της Καφεστίασης. – Ποιες είναι οι προσδοκίες σας και ο στόχος σας στη φετινή έκθεση Horeca; Βασικός μας στόχος για τη φετινή διοργάνωση και επιδίωξη είναι η προσέλκυση ακόμη πιο στοχευμένων και ποιοτικών εμπορικών επισκεπτών τόσο από την Ελλάδα και την Κύπρο, όσο και από τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής. Όταν όλη η προμηθευτική αγορά των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης αναγνωρίζει τη HORECA ως το κορυφαίο εμπορικό φόρουμ για τον κλάδο τους, οφείλεις να συντηρείς αλλά και να ξεπερνάς τη φήμη και την αποτελεσματικότητα κάθε προηγούμενης διοργάνωσης. Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε έκθεση γίνεται μέσα σε λίγες εβδομάδες sold out. Αυτό που προσδοκούμε είναι, εκθέτες και επισκέπτες να είναι ικανοποιημένοι. Να φύγουν έχοντας καταφέρει αυτό για το οποίο επισκέφθηκαν τη HORECA και μέχρι στιγμής, βάση αντίστοιχων ερευνών η ικανοποίηση επισκεπτών και εκθετών αγγίζει σχεδόν το 100%. – Πόσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην έκθεση και από ποιους επαγγελματικούς κλάδους; Δώστε μας μια εκτίμηση του αριθμού των επισκεπτών που περιμένετε. Στη HORECA συμμετέχουν, κάθε χρόνο, οι μεγαλύτερες και σημαντικότερες επιχειρήσεις της προμηθευτικής αγοράς. Στη φετινή διοργάνωση παίρνουν μέρος 550 εταιρείες από όλους τους τομείς της φιλοξενίας και της εστίασης. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των οποίων θα αναπτυχθούν σε 6 θεματικούς τομείς. Τον τομέα εξοπλισμού και επίπλωσης ξενοδοχείων, τον κατασκευαστικό, τον τομέα μηχανημάτων και εξοπλισμού κουζίνας, τον τομέα τροφοδοσίας ξενοδοχείων και μαζικής εστίασης, τον web marketing και πληροφορικής και τον τομέα Coffee and Beverage. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως φέτος ο κατασκευαστικός τομέας είναι εξαιρετικά δυνατός καθώς συμμετέχουν πάνω από 80 εταιρείες, γεγονός που σημαίνει πως οι επισκέπτες μπορούν να βρουν τα πάντα, από καινοτόμες λύσεις και πρότυπες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις έως προηγμένες τεχνολογικά σχεδιαστικές εφαρμογές. Όσον αφορά στους επισκέπτες, αναμένονται πάνω από 120.000 επιχειρηματίες από την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια. – Εκτιμάτε ότι η άνοδος του ελληνικού τουρισμού συμβάλλει στην ολοένα και μεγαλύτερη αναβάθμιση της έκθεσης; Όπως προαναφέραμε η HORECA είναι μια συνεχώς εξελισσόμενη έκθεση. Ως τέτοια λοιπόν, συμβάλλει στην αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών και υπηρεσιών. Αφουγκράζεται τις ανάγκες των επιχειρηματιών του τουρισμού και καλύπτει όλους τους τομείς που αφορούν στον συγκεκριμένο κλάδο. Μια έκθεση που απευθύνεται στους επιχειρηματίες του Τουρισμού πάντα πρέπει και οφείλει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Πόσο μάλλον μια έκθεση όπως η HORECA που καλύπτει όλους του αντίστοιχους τομείς. Θα έλεγα πως η μεγάλη πρόκληση για την έκθεση είναι να προηγείται της εποχής της, δίνοντας λύσεις και προάγοντας την εξέλιξη για το σύνολο των επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνεται. Δεδομένων των μεγεθών της HORECA, αλλά και του αριθμού και της ποιότητας των εκθετών της, θα έλεγα με βεβαιότητα πως το πετυχαίνει κι αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο έχει εξελιχθεί μέσα στα 13 χρόνια που διοργανώνεται, σε ένα από τα πιο ισχυρά brand names στη χώρα μας, με διεθνή εμβέλεια. [sidequote]Η ανταπόκριση των επαγγελματιών του χώρου είναι τόσο ενθαρρυντική όσο και συγκινητική. Είναι εντυπωσιακό με το πόσο ενθουσιασμό μιλάνε για τη HORECA και δεν το λέμε μόνο εμείς αυτό[/sidequote] – Επισκέπτονται τη HORECA αγοραστές από το εξωτερικό; Βεβαίως, η HORECA δεν είναι μια εσωστρεφής έκθεση, απευθύνεται και εκτός των συνόρων της χώρας. Κάθε χρόνο την επισκέπτονται επιχειρηματίες των ξενοδοχείων και της εστίασης από τις χώρες της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και την Κύπρο. Αναφορικά η διοργάνωση του 2017 είχε συγκεντρώσει περίπου 1.200 επισκέπτες από το εξωτερικό, ενώ φέτος αναμένεται να τους ξεπεράσει. Ως διοργανώτρια εταιρεία οφείλουμε να στηρίζουμε εκθέτες και επισκέπτες εκατέρωθεν για αυτό και φέτος εφαρμόσαμε για πρώτη φορά ειδικό Πρόγραμμα Προσέλκυσης Κυπρίων Επαγγελματιών επιδοτώντας με 100 ευρώ τα αεροπορικά τους εισιτήρια. – Κάθε χρόνο διοργανώνετε παράλληλες εκδηλώσεις, στη φετινή HORECA τι θα δούμε; Όπως κάθε φορά, έτσι και φέτος η έκθεση πλαισιώνεται από μια σειρά σημαντικών παράλληλων εκδηλώσεων που σκοπό έχουν να δώσουν το στίγμα των εξελίξεων που διαμορφώνονται, τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Για αυτό και η HORECA συνεργάζεται με όλους τους επίσημους και αναγνωρισμένους αντίστοιχους φορείς, με τους κορυφαίους ειδικούς των κλάδων, δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα σειρά εκδηλώσεων. Για παράδειγμα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο συνδιοργανώνουμε την εκδήλωση «Ελληνικό Πρωινό» παρουσιάζοντας τις νέες περιοχές που εντάχθηκαν στο ομώνυμο πρόγραμμα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου. Με την Ένωση Μπάρμεν Ελλάδος διοργανώνουμε το «Beer & Spirits Show» όπου εκτός από σεμινάρια και ομιλίες φιλοξενούμε και τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Κοκτέιλ της Ένωσης, έχουμε επίσης τα «Coffee Events» με σεμινάρια, συζητήσεις και shows με τη συνδρομή των «Coffee Lovers» και φυσικά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Καφέ του SCA. Συνεργαζόμαστε ακόμη, με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος για το «Gastronomy Forum» όπου αναλύονται όλες οι νέες τάσεις και εξελίξεις στη γαστρονομία. Φέτος μάλιστα, επικεντρώνεται στη Νέα Ελληνική Κουζίνα και βραβεύει δυο εξαιρετικούς Έλληνες σεφ που προωθούν τις Ελληνικές γεύσεις στο εξωτερικό. Μια ακόμη εξαιρετική εκδήλωση με υψηλού επιπέδου πληροφορία είναι και το «Web Hotel» που αφορά στις διαδυκτιακές εφαρμογές και το digital marketing των ξενοδοχείων όπου συμμετέχουν οι 24 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του τομέα. – Τι ανατροφοδότηση παίρνετε από τους επαγγελματίες του χώρου; Η ανταπόκριση των επαγγελματιών του χώρου είναι τόσο ενθαρρυντική όσο και συγκινητική. Είναι εντυπωσιακό με το πόσο ενθουσιασμό μιλάνε για τη HORECA και δεν το λέμε μόνο εμείς αυτό. Σε κάθε έκθεση με τη βοήθεια της εταιρείας IPSOS – OPINION διεξάγουμε έρευνα ικανοποίησης εκθετών και επισκεπτών και εδώ τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Αρκεί να αναφέρουμε τα περσινά στοιχεία όπου το 97% των επισκεπτών δήλωσαν απολύτως ικανοποιημένοι από τη HORECA. Όσον αφορά στην πλευρά των εκθετών το 55% έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της έκθεσης ενώ το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 97% μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Γεγονός που υπογραμμίζει τη δυναμική της έκθεσης καθώς οι επαφές μεταξύ εκθετών και επισκεπτών αποδίδουν όχι μόνο για τέσσερις ημέρες αλλά χτίζονται οι βάσεις ώστε να αποδώσουν και στο άμεσο μέλλον. – Πίσω από αυτή τη μεγάλη διοργάνωση, υπάρχει μια από τις πιο εύρωστες ελληνικές εταιρίες η FORUM ΑΕ. Πείτε μας με λίγα λόγια για την πορεία της μέχρι σήμερα. Για περισσότερα από 30 χρόνια η Forum AE δραστηριοποιείται με επιτυχία στη διοργάνωση εκθέσεων και στην έκδοση επαγγελματικών περιοδικών. Έχοντας στο portfolio της 6 από τις μεγαλύτερες -διεθνούς εμβέλειας- εκθέσεις, με ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 14.350.000 ευρώ και με 60 άτομα μόνιμο προσωπικό, θεωρείται ο μεγαλύτερος εκθεσιακός Οργανισμός στην Ελλάδα σήμερα. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1988 και διοργάνωσε την πρώτη της έκθεση, την ΑΡΤΟΖΑ, το 1991, έχοντας έκτοτε συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία. Μεγάλο σταθμό στην εξέλιξη της εταιρείας αποτέλεσε η διοργάνωση της μεγαλύτερης έκθεσης στην Ελλάδα, της HORECA το 2006, ενώ ακολούθησε το 2014 η διοργάνωση της πραγματικά διεθνούς έκθεσης Τροφίμων & Ποτών FOOD EXPO, η οποία θεωρείται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη έκθεση του είδους της διεθνώς και η μεγαλύτερη στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στις αρχές του 2017 εξαγοράσαμε το brand της ιστορικής έκθεσης Xenia, την οποία επαναφέραμε δυναμικά, με τη συμμετοχή 500 και πλέον εκθετών τον περασμένο Νοέμβριο. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η αλματώδης ανάπτυξη της εταιρείας μας πραγματοποιήθηκε εν μέσω κρίσης, με μηδενικό δανεισμό, αξιοποιώντας ιδία κεφάλαια και στηριζόμενη στο ανθρώπινο δυναμικό της. [sidequote]Οι εκθέσεις διαδραματίζουν έναν καταλυτικό ρόλο ως το μεγάλο κοινωνικό γεγονός για την ζωή ολόκληρων κλάδων, αφού λειτουργούν ως αφετηρία επανεκκίνησης[/sidequote] – Ποια είναι τα συμπεράσματα που έχετε βγάλει από τις Εκθέσεις που διοργανώνει η εταιρεία Forum; Οι άρτια οργανωμένες εκθέσεις ανοίγουν διαύλους επικοινωνίας σε όλη την αγορά, φέρνοντας σε επαφή τα πιο δυναμικά κομμάτια όλων των κλάδων της Οικονομίας και με την έννοια αυτή είναι ένα αναντικατάστατο εργαλείο marketing για τις αγορές, στις οποίες απευθύνονται. Επιπρόσθετα, οι εκθέσεις διαδραματίζουν έναν καταλυτικό ρόλο ως το μεγάλο κοινωνικό γεγονός για την ζωή ολόκληρων κλάδων, αφού λειτουργούν ως αφετηρία επανεκκίνησης δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους τους επιχειρηματίες των κλάδων αυτών να έρθουν σε επαφή με τα τεκταινόμενα, τις τάσεις και τις εξελίξεις που διαμορφώνονται διεθνώς. – Τολμήστε να κάνετε μία οικονομική πρόβλεψη για το μέλλον της χώρας μας… Η Ελλάδα έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, η ανάπτυξη των οποίων μπλοκάρεται συνεχώς από στρεβλωμένες αντιλήψεις και πρακτικές. Αν ως κοινωνία καταφέρουμε να συνεννοηθούμε για τα μεγάλα και σημαντικά και καθορίσουμε τις προτεραιότητές μας με βάση αυτή τη συναίνεση, τότε το οικονομικό μέλλον για τη χώρα μας μπορεί να είναι λαμπρό. Η επιτυχία σίγουρα δεν είναι τυχαία. Η επιτυχία θέλει προσπάθεια, σκληρή δουλειά και όραμα. Η επιτυχία στηρίζεται στη συνέπεια και την αξιοπιστία που κερδίσαμε όλα αυτά τα χρόνια στην αγορά και βασίζεται σε ένα σημαντικό αξιακό μοντέλο, αφού υποσχόμαστε 100% επιτυχία, υπονοώντας ότι θα διαθέσουμε το 110% των προσπαθειών μας και στην πραγματικότητα επιδιώκουμε να πετύχουμε το 120%. Αυτό χαρίζει αξιοπιστία και η αγορά μάς εμπιστεύεται.
Ποιος είναι ο Νίκος Χουδαλάκης
Ο Νίκος Χουδαλάκης γεννήθηκε στα Χανιά Κρήτης το 1950. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος της Νομικής Σχολής Αθηνών ενώ παράλληλα με τις σπουδές τους εργαζόταν ως δημοσιογράφος και παραγωγός διαφήμισης σε κλαδικά περιοδικά. Το 1977 ξεκίνησε την καριέρα του ως στέλεχος επιχειρήσεων. Μεταξύ άλλων εργάστηκε για αρκετά χρόνια ως Διευθυντής Παραγωγής για μεγάλη εταιρεία πλαστικών ενώ στη συνέχεια για τρία χρόνια ως Εμπορικός Διευθυντής και Διευθυντής Logistics στη Συνεταιριστική Εταιρεία Λιπασμάτων. Το 1987 ίδρυσε την εταιρεία Forum, με αντικείμενο την έκδοση επαγγελματικών περιοδικών και τη διοργάνωση εμπορικών εκθέσεων. Το 2006, η Forum μετετράπη σε Α.Ε. και σήμερα απασχολεί 60 άτομα προσωπικό και διοργανώνει τις εκθέσεις HORECA, FOOD EXPO, ARTOZA, XENIA, OENOTELIA και ATHENS COFFEE FESTIVAL ενώ εκδίδει και έξι κλαδικά περιοδικά.
Η HORECA σε αριθμούς
Στη 13η Horeca σας περιμένουν:
- 550 εκθέτες, οι σημαντικότερες και μεγαλύτερες προμηθευτικές εταιρείες του ξενοδοχειακού και επισιτιστικού κλάδου
- 55.000 τ.μ. εκθεσιακής επιφάνειας
- 120.000 εκτιμώμενοι επιχειρηματίες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και την ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης
- 130 ώρες πρόγραμμα σε 4 θεματικά SPECIAL EVENTS
- 200 εξειδικευμένοι εισηγητές
- 8 πανελλήνια πρωταθλήματα καφέ και cocktail