Μυρωδιές από φασκόμηλο και βιολέτα ξεχειλίζουν από το κοκτέιλ που έχετε μόλις παραγγείλει ενώ για το επόμενο είστε μεταξύ λιωμένης σοκολάτας bitter ή αφρό από ασπράδι αβγού.Κοκτέιλ με άρωμα Ελλάδας και χωρίς αλκοόλ σάς… σερβίρουν μια νέα πρόκληση Δεν βρίσκεστε σε κάποιο εναλλακτικό μπαρ του εξωτερικού, αλλά στη νυχτερινή ζωή της Ελλάδας, που δύο νεαροί bartender ονειρεύονται να δημιουργήσουν. Μας προκαλούν να ξεφύγουμε από τα συνηθισμένα και να δοκιμάσουμε κοκτέιλ με ελληνικά προϊόντα, χωρίς καθόλου αλκοόλ, ακόμη και κοκτέιλ που… αντικαθιστούν το γλυκό. Πόσο εύκολο είναι όμως να αλλάξουν οι βραδινές μας επιλογές και να υιοθετήσουμε τη νέα μόδα των κοκτέιλ; Μένει να το ανακαλύψουμε στη μεγάλη έκθεση της Horeca που ανοίγει τις πύλες της στις 9 με 12 Φεβρουαρίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, εκεί που για τέσσερις ημέρες θα χτυπά εκεί η καρδιά ολόκληρου του ξενοδοχειακού και του ευρύτερου επισιτιστικού κλάδου.
Άρωμα Ελλάδας
[sidequote]Η χώρα μας παράγει πολλά ποιοτικά προϊόντα τα οποία σίγουρα μπορούμε να βρούμε και σε ένα μπαρ του εξωτερικού, όσο και ελληνικά κοκτέιλ[/sidequote] Μπορούν τα ελληνικά ποτά να δημιουργήσουν κοκτέιλ υψηλού επιπέδου; Ο Aλέξανδρος Αποστολόπουλος, bartender της εταιρίας bar philosophy, είναι ο περσινός νικητής στον πανελλήνιο διαγωνισμό της Ένωσης barmen Ελλάδος στο ελληνικό cocktail και μας μιλά για την τάση που όλο και ανεβαίνει. – Μπορεί ένα ελληνικό κοκτέιλ να διαμορφώσει τάσεις στο εξωτερικό και να αναδειχθεί στα μπαρ; Η χώρα μας παράγει πολλά ποιοτικά προϊόντα τα οποία σίγουρα μπορούμε να βρούμε και σε ένα μπαρ του εξωτερικού, όσο και ελληνικά κοκτέιλ. Με τη βοήθεια των bartender και ο κόσμος εδώ μπορεί να μάθει περισσότερα για τα ελληνικά κοκτέιλ. – Το κοκτέιλ σας με φασκόμηλο (Σάλβια) και κονιάκ διακρίθηκε πέρυσι στους τελικούς της Ένωσης Barmen Ελλάδος. Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο κριτήριο που επιλέγετε συγκεκριμένα ελληνικά ποτά; Χρησιμοποιώ ελληνικά λικέρ, τη μαστίχα, όπου έχουν βγει και κάποια αποστάγματα τα οποία δεν είναι τόσο γλυκά όσο ένα λικέρ, οπότε είναι εύκολο να το χρησιμοποιήσεις σαν βάση σε κοκτέιλ. – Πόσα πειράματα κάνετε για να καταλήξετε στις γεύσεις που φτιάχνουν ένα επιτυχημένο κοκτέιλ; Μπορεί να είσαι τυχερός και να καταλήξεις μέσα σε μια ημέρα σε ένα αποτέλεσμα που σε ικανοποιεί, μπορεί και να σου πάρει και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι και ένα μήνα. – Πόσο σημαντικός είναι για τον κλάδο σας ο διαγωνισμός που παίρνετε μέρος στη Horeca; Ένας διαγωνισμός είναι παρά πολύ σημαντικός και στην ανάδειξη κάποιων καινούριων προϊόντων στην αγορά, αλλά και για τον bartender που διαγωνίζεται και για την εμπειρία. Για να σε βλέπει ο κόσμος, να γνωρίζεις συναδέλφους και να ανταλλάζετε ιδέες. Δημιουργείς καινούρια πράγματα και μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς νέες ιδέες, δοκιμάζεις μέχρι να καταλήξεις, μαθαίνεις νέες γεύσεις και προϊόντα.
Απόλαυση χωρίς ενοχές
[sidequote]Ξεκινάς με την έμπνευση που έχεις και προωθείς το κοκτέιλ στους πελάτες του μπαρ όπου δουλεύεις, παίρνεις γνώμες και ανάλογα το βελτιώνεις μέχρι να αρέσει σχεδόν σε όλους και καταλήγεις στην τελική συνταγή. Αυτό βέβαια μπορεί να πάρει και μήνες[/sidequote] Φρουτένια, δροσιστικά και αρωματικά κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ; Ο Ευθύμης Κουσαρίδας κάνει τα μαγικά του πίσω από τη μπάρα και μας παρουσιάζει μια απόλαυση χωρίς ενοχές. Ο bartender και brand ambassador στην εταιρία Τσακνάκης ξεχώρισε με το «Madness Return» στον περσινό πανελλήνιο διαγωνισμό της Ένωσης barmen Ελλάδος στην κατηγορία non alcoholic. – Πόσο δύσκολο είναι να φτιάξετε ένα επιτυχημένο non-alcohol κοκτέιλ και κατά πόσο το ζητούν οι πελάτες; Υπάρχει αρχικά περιορισμός όταν πρόκειται να φτιάξεις ένα κοκτέιλ που δεν περιέχει αλκοόλ για να δώσεις τις εντάσεις και τη γεύση χωρίς να χρησιμοποιήσεις κάποιο αλκοολούχο ποτό, μόνο με οξύτητες και αρώματα φρούτων. Το οποίο βέβαια θα αραιώσεις με κάποιο ανθρακούχο ή με κάποιο τσάι. Είναι δέκα φορές πιο δύσκολο από το να φτιάξεις ένα κοκτέιλ με αλκοόλ. Το επιλέγουν όσοι κάνουν διατροφή ή δεν πίνουν για κάποιο λόγο αλκοόλ. Προτιμούν αντί για χυμό να πάρουν ένα κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ και να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. – Πέρυσι εμπνευστήκατε από τα αρώματα και τις γεύσεις των παιδικών σας χρόνων για να δημιουργήσετε το «Madness Return», το οποίο και διακρίθηκε στους τελικούς της Ένωσης Barmen Ελλάδος. Υπάρχει και φέτος κάποια ιδιαίτερη έμπνευση; Η περσινή μου έμπνευση ήταν από τη μηλόπιτα των παιδικών μου φέτος συνδύασα γεύσεις, οι οποίες βγαίνουν σε κάθε εποχή του χρόνου. Συνδύασα το μακαντάμια που είναι ξηροί καρποί, αυστραλιανό φουντούκι με φράουλα που βγαίνει το καλοκαίρι, βιολέτα που ευδοκιμεί την άνοιξη και το έχω συνδυάσει με εσπεριδοειδή, πορτοκάλι και λεμόνι. Αυτή θα είναι η φετινή μου συνταγή χωρίς αλκοόλ. Παράλληλα, οι τελικοί που θα πάρω φέτος μέρος είναι τρεις, οι δύο με αλκοόλ και ο ένας χωρίς. Παίρνω μέρος και στον ελληνικό διαγωνισμό που αφορά μόνο ελληνικά προϊόντα, όπου θα χρησιμοποιήσω Metaxa 5 αστέρων και ένα βερμούτ από την Πάτρα με αρώματα τεντούρας και μπαχαρικών κυρίως. Το βερμούτ ιδιαίτερα είναι καινούριο προϊόν, κατασκευάζεται στην πόλη που μένω και επειδή τυχαίνει να το δουλεύω, το επέλεξα ως συστατικό του ελληνικού κοκτέιλ. Εξάλλου δεν υπάρχουν και πολλά ελληνικά βερμούτ. Συμμετέχω και στο κλασικό πρωτάθλημα, το οποίο είναι αυτό που μας οδηγεί και στο παγκόσμιο και φέτος η κατηγορία είναι επιδόρπιο, οπότε όλοι διαγωνίζονται με κοκτέιλ που αντικαθιστά το γλυκό. Η δικιά μου συμμετοχή θα έχει bourbon, μακαντάμια και λικέρ μπανάνα, πάντρεψα τις γεύσεις μεταξύ τους και βάζω λιωμένη σοκολάτα bitter και τριμμένο φουντούκι στο χείλος του ποτηριού. Πίνοντας το ποτό γεύεσαι τόσο τη σοκολάτα όσο και τον ξηρό καρπό. – Ποιο είναι το project για να γίνει μια διεθνή προώθηση του ελληνικού κοκτέιλ; Επειδή στο εξωτερικό έχουν εδραιωθεί πολλοί Έλληνες bartender προωθούν για παράδειγμα τη μαστίχα Skinos, σιγά σιγά προωθούν τις ελληνικές γεύσεις σε άλλες χώρες. – Πώς μπορεί το ελληνικό κοκτέιλ να νικήσει στην Ελλάδα τα ξένα; Στη χώρα θεωρώ ότι έχουμε πετύχει να είναι ανταγωνιστικά τα κοκτέιλ με ελληνικά προϊόντα, καθώς ένας ξένος που έρχεται θα δοκιμάσει ελληνικές γεύσεις αντί να δοκιμάσει κάποιο κλασικό κοκτέιλ. Οι Έλληνες θα προτιμήσουν το χειμώνα για παράδειγμα, να πιουν κάτι που να περιέχει Metaxa οπότε εκεί θα τους φτιάξεις ένα ανάλογο κοκτέιλ. Με βότκα και τζιν ενώ υπάρχουν κάποια ελληνικά προϊόντα δεν είναι τόσο ανταγωνιστικά όσο τα brands του εξωτερικού. Είναι ανάλογα και πώς θα το προωθήσει ο bartender στον πελάτη. – Πόσα πειράματα κάνετε για να καταλήξετε στις γεύσεις που φτιάχνουν ένα επιτυχημένο κοκτέιλ; Ξεκινάς με την έμπνευση που έχεις και προωθείς το κοκτέιλ στους πελάτες του μπαρ όπου δουλεύεις, παίρνεις γνώμες και ανάλογα το βελτιώνεις μέχρι να αρέσει σχεδόν σε όλους και καταλήγεις στην τελική συνταγή. Αυτό βέβαια μπορεί να πάρει και μήνες. – Ποια είναι τα όρια του πειραματισμού; Χρησιμοποιείτε πρωτότυπα υλικά ή προτιμάτε να «παντρεύετε» κλασικές γεύσεις; Φέτος στο ελληνικό κοκτέιλ χρησιμοποιώ Metaxa, βερμούτ, λικέρ καφέ, ένα bitter μαστίχας το οποίο από φέτος διατίθεται στην αγορά, ενώ επέλεξα να παίξω με ένα αφρό από ασπράδι αβγού, αρωματισμένο με φουντούκι. Παίζω δηλαδή περισσότερο με πρωτότυπα υλικά. Αυτό είναι και καλό και κακό, ανάλογα με το αν θα δεχτεί ο κόσμος να δοκιμάσει κάτι καινούριο. – Πώς βλέπετε την ανταπόκριση στην κορυφαία έκθεση Horeca και ποια είναι η σημασία της για τον κλάδο σας; Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις στην εστίαση γενικότερα και ουσιαστικά εκεί δείχνουμε τη δουλειά μας. Φαίνεται εκεί τι έχουμε κάνει όλο το χρόνο, για να έρθει ο επιχειρηματίας να σε δει και να συζητήσεις για δουλειές και νέες τάσεις. Είναι η μεγαλύτερη έκθεση που γίνεται στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες του εξωτερικού.