Οι Έλληνες είμαστε γνωστοί μερακλήδες στον καφέ επενδύοντας ώρες σε αυτήν την καθημερινή απόλαυση. Το άρωμα και η γεύση του αποτελούν την πρώτη συντροφιά της ημέρας και συνήθως μας κάνει παρέα μέχρι και νωρίς το βράδυ. Αποτελεί ένα είδος τέχνης που μας ταξιδεύει στον κόσμο της γεύσης και της απόλαυσης. Συναντήσεις, γνωριμίες ακόμη και τσακωμοί έχουν γίνει πάνω από ένα κρύο ή ζεστό καφέ. Μάλιστα, η ιδιαίτερη αδυναμία στον ξενόφερτο εσπρέσο οδήγησε στην ελληνική πατέντα του freddo να κοντράρεται με τον φραπέ. Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO του Coffee Island και National Coordinator του Specialty Coffee Association (SCA) μιλάει αποκλειστικά στο newsbeast.gr για τα μυστικά του καφέ και μας προσκαλεί στη μεγάλη έκθεση Horeca που ανοίγει τις πύλες της από 9-12 Φεβρουαρίου στο Μetropolitan Expo. – Γνωρίζει ο Έλληνας καταναλωτής τι αντιπροσωπεύει το κάθε είδος από τον αγαπημένο του καφέ; Είναι ευτυχές το γεγονός ότι η εκπαίδευση των καταναλωτών γύρω από διάφορα χαρμάνια αλλά και μονοποικιλιακούς καφέδες συγκεκριμένων προελεύσεων εντείνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται άλλωστε και όλες οι προσπάθειες που καταβάλλει ο SCA Greece, οι οποίες έχουν συνδράμει καθοριστικά τόσο στο να υπάρχει σημαντικός αριθμός καλά ενημερωμένων καταναλωτών, με αντικειμενικά κριτήρια και αυξημένες απαιτήσεις γύρω από την ποιότητα, αλλά και στις ανακατατάξεις των προτιμήσεων μεταξύ των τεσσάρων κύριων κατηγοριών καφέ, που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. – Τι σημαίνουν οι προσμίξεις του καφέ; Οι διάφορες προσμίξεις ή διαφορετικά τα χαρμάνια, δεν αποτελούν τίποτα διαφορετικό από την διαδικασία ανάμειξης διαφόρων ποικιλιών κόκκων καφέ σε ενδεδειγμένες αναλογίες, με πιστή τήρηση συγκεκριμένων συνταγών, που στόχο έχουν να προσδώσουν τα επιθυμητά γευστικά χαρακτηριστικά του τελικού προϊόντος. – Τι δείχνει για εμάς ο καφές που πίνουμε; Ο καφές αποτελούσε κατεξοχήν ένα προϊόν άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία και τις παραδόσεις ενός τόπου και των κατοίκων του, παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια μεταστροφή σε διαφορετικές κατηγορίες καφέ, ειδικότερα από τις νέες γενιές. Αν και δεν αποτελεί απαράβατο κανόνα ή άτεγκτη πραγματικότητα, το είδος του καφέ που προτιμάμε να καταναλώνουμε, αλλά ιδίως ο τρόπος με τον οποίο το πράττουμε (συχνότητα, μέση κατανάλωση κ.ά.) δυνητικά αποκαλύπτουν πολλά στοιχεία του καταναλωτικού μας προφίλ, όχι μόνο γύρω από την καθημερινή μας απόλαυση, αλλά και των καταναλωτικών μας συνηθειών γενικότερα.
