Η Ford ανακοίνωσε ότι, το θρυλικό, αμερικανικό Ford Bronco 4×4 θα είναι σύντομα διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές για πρώτη φορά.
Το Bronco προσφέρεται στους ευρωπαίους πελάτες σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και είναι διαθέσιμο στην hardcore έκδοση Outer Banks και στην Badlands που ξεχωρίζει για τις κορυφαίες ικανότητές της σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές. Και οι δύο τροφοδοτούνται από τον κινητήρα EcoBoost V6 2.7 λίτρων που αποδίδει ισχύ 335 ίππων και ροπή 563Nm. Οι σύγχρονες τεχνολογίες κίνησης χαρίζουν στο Bronco το προσωνύμιο “G.O.A.T.” (Goes Over Any Type of Terrain), συμπεριλαμβανομένων των εξελιγμένων συστημάτων μετάδοσης κίνησης με μακριές και κοντές σχέσεις, του Trail Control και των έως και επτά προφίλ οδήγησης.
Τα καινοτόμα και πρακτικά χαρακτηριστικά που αναπτύχθηκαν από την αρχή με γνώμονα τις περιπέτειες σε κάθε είδους επιφάνεια, περιλαμβάνουν αφαιρούμενες πόρτες με δυνατότητα αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο, ενσωματωμένα σημεία στήριξης που προορίζονται για την εγκατάσταση αξεσουάρ, καθώς και εξαιρετικά ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα εξαρτήματα και επιφάνειες στην περίπτωση που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα.
Η χαρακτηριστική σχεδίαση εντός και εκτός είναι εμπνευσμένη τόσο από το αυθεντικό Bronco του 1966, όσο και από άλλα μοντέλα της μάρκας, όπως το F-Series της αμερικανικής αγοράς και η θρυλική Mustang.
Ένας αυστηρά περιορισμένος αριθμός αντιτύπων του νέου Bronco στην έκδοση First Edition θα είναι διαθέσιμος στα επίπεδα εξοπλισμού και προδιαγραφών Outer Banks ή Badlands, με κάθε ένα να προσθέτει μοναδικές εξωτερικές λεπτομέρειες, ένα αριθμημένο σήμα στο εσωτερικό με τον αριθμό σειριακής παραγωγής, καθώς και μια επιλογή βασικών διαθέσιμων αξεσουάρ, όπως καλύμματα καθισμάτων από νεοπρέν, τσάντες αποθήκευσης για τις πόρτες και μαλακή διχτυωτή οροφή, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες
H στάνταρ, αφαιρούμενη σκληρή οροφή του εντυπωσιακού SUV διαθέτει επένδυση που αποσβένει τους ήχους που φτάνουν στο εσωτερικό και χωρίζεται σε τέσσερα πάνελ με ειδικές ενσωματωμένες τσάντες αποθήκευσης για τα δύο μπροστινά τμήματα. Επίσης, οι τέσσερις πόρτες μπορούν να αφαιρεθούν πλήρως χρησιμοποιώντας ένα μόνο εργαλείο μέσα μόλις οκτώ λεπτά. Τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο μειώνουν το συνολικό βάρος των θυρών, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ελαφριές για να αφαιρούνται από τους ιδιοκτήτες ανεξαρτήτως σωματότυπου. Οι ειδικές τσάντες αποθήκευσης που διατίθενται για το Bronco Badlands επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των θυρών μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε να είναι έτοιμες για επανατοποθέτηση μέσα σε λίγα λεπτά.
Το Bronco διαθέτει πολλά ακόμα στοιχεία που μπορούν να αφαιρεθούν επιτρέποντας τόσο την εξατομίκευση όσο και τη βελτιωμένη απόδοση εκτός δρόμου. Μεταξύ αυτών είναι η μάσκα και ο εμπρός προφυλακτήρας που μπορούν να αφαιρεθούν και εν συνεχεία να αντικατασταθούν με εναλλακτικές εκδόσεις τους. Τα πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζονται στα τόξα των θόλων των τροχών είναι σχεδιασμένα για να αποχωρίζονται χωρίς ζημιά σε περίπτωση μιας πρόσκρουσης σε off-road συνθήκες και να αντικαθίστανται εύκολα και γρήγορα.
Κινητήρας βενζίνης V6 – Κιβώτιο 10 σχέσεων
Ο twin-turbo βενζινοκινητήρας EcoBoost V6 άμεσου και έμμεσου ψεκασμού των 2,7 λίτρων αποδίδει μέγιστη ισχύ 335 ίππων και ροπή 563Nm. Ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από γραφίτη-σίδηρο αυξάνει την αντοχή και την ακαμψία σε σχέση με τις παραδοσιακές λύσεις από χυτοσίδηρο χωρίς αύξηση του βάρους, ενώ χαρακτηριστικά όπως η ηλεκτρονική waste gate και το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων υψηλής πίεσης αυξάνουν την ισχύ και την αποδοτικότητα καυσίμου.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων είναι στάνταρ, ενώ η σχέση «έρπειν» (crawl) έως και 64,33:1 στη λειτουργία low range δίνει στο Bronco τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα 6 χλμ/ώρα με τον κινητήρα να περιστρέφεται στις 2.400 στροφές ανά λεπτό, εξασφαλίζοντας ακριβή έλεγχο χαμηλών ταχυτήτων και μειώνοντας την πιθανότητα ακινητοποίησης σε δύσκολο έδαφος. Το Bronco Outer Banks είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων που επιτρέπει την εναλλαγή εν κινήσει με το πάτημα του κουμπιού μεταξύ μακριών και κοντών σχέσεων.
Το Bronco Badlands προσθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον εμπρός άξονα, καθώς και σύστημα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού, εξασφαλίζοντας μέγιστη άρθρωση στην ανάρτηση σε απαιτητικές συνθήκες. Επιπλέον, ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων με αυτόματη λειτουργία επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ 2WD και 4WD, ανάλογα με τις συνθήκες, αφήνοντας τον οδηγό απερίσπαστο προκειμένου να συγκεντρωθεί στο δρόμο.
Το υψηλής αντοχής πλαίσιο είναι κατασκευασμένο με επτά εγκάρσια στοιχεία, λύση που επιτρέπει την υιοθέτηση μιας ανάρτησης με διαδρομή 259 χλστ, για μεγαλύτερες off-road ικανότητες.
Η ανάρτηση High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) αποτελείται από ανεξάρτητα ψαλίδα εμπρός σε συνδυασμό με μεγάλης διαδρομής coil-over ελατήρια, επιλογή που μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος έως και 20% συγκριτικά με τις εκδόσεις με άκαμπτο άξονα, ενώ προσφέρει ανώτερη ποιότητα κύλισης και αδιάλειπτη επαφή των τροχών με την επιφάνεια του εδάφους. Πίσω, ένας συμπαγής άξονας πέντε συνδέσμων με ελατήρια μεγάλης διαδρομής και μεταβλητό συντελεστή σκληρότητας προσφέρονται στάνταρ, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα ανθεκτικά στη σκληρή χρήση αμορτισέρ.
Το Bronco Badlands ανεβάζει ακόμα περισσότερο το επίπεδο, διαθέτοντας στάνταρ αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης υψηλών προδιαγραφών της Bilstein με εξωτερικά δοχεία. Η πρόσθετη χωρητικότητα υγρού παρέχει επιπλέον ψύξη σε δύσκολες συνθήκες, ενώ η δύναμη απόσβεσης αυξάνεται αυτόματα στο τέλος της διαδρομής της ανάρτησης, παρέχοντας ακριβή έλεγχο εκτός δρόμου και ομαλή κύλιση σε συνθήκες κανονικής οδήγησης.
Όσοι αναζητούν το υψηλότερο επίπεδο off-road απόδοσης μπορούν να εξασφαλίσουν την προστασία των κρίσιμων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου με μία προαιρετική προστατευτική ποδιά που παρέχει πλήρη θωράκιση για τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το κιβώτιο μεταφοράς και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Οι διαθέσιμες πλαϊνές ράγες είναι αρκετά ισχυρές για να υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος σε ακραίες συνθήκες αναρρίχησης σε βραχώδεις επιφάνειες, οι εκτεθειμένοι γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω είναι στάνταρ, ενώ μία εσωτερική μπάρα οροφής από ατσάλι βορίου υψηλής αντοχής είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, οι οποίοι εξασφαλίζουν απόλυτη αυτοπεποίθηση σε extreme συνθήκες σε συνδυασμό με τους πλευρικούς αερόσακους των καθισμάτων και τους εμπρόσθιους μετωπικούς.
Τεχνολογίες που ωθούν σε κάθε είδους περιπέτεια
Η ικανότητα του Bronco να πηγαίνει οπουδήποτε απορρέει από το Terrain Management System μέσω του οποίου οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το κατάλληλο για τις συνθήκες προφίλ οδήγησης. Εκτός από τα προφίλ Normal, Eco, Sport και Slippery που αφορούν την οδήγηση εντός δρόμου, τα ειδικά για off-road διαδρομές drive modes περιλαμβάνουν τα Mud/Ruts, Sand, συν το Rock Crowl, καθώς και το εμπνευσμένο από τους αγώνες προφίλ οδήγησης Baja για το Bronco Badlands. Κάθε προφίλ επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την απόκριση στο γκάζι, τα σημεία αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, σε συνάρτηση με τις εκάστοτε συνθήκες.
Το Bronco προσφέρει επίσης το Trail Toolbox, μία σουίτα προηγμένων off-road τεχνολογιών που υποστηρίζουν τους οδηγούς επιτρέποντάς τους να εξερευνούν τις ικανότητες του οχήματος με ασφάλεια. Το Trail Control λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το cruise control: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία ταχύτητα έως 31 χλμ/ώρα, με το όχημα να διαχειρίζεται αυτόματα την επιτάχυνση και το φρενάρισμα προκειμένου να διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα ενώ ο οδηγός επικεντρώνεται στο τιμόνι όταν διασχίζει δύσκολα εδάφη.
Το Trail Turn Assist χρησιμοποιεί ένα σύστημα torque vectoring με βάση τα φρένα για μείωση της ακτίνας στροφής μέχρι 40% σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης σε περιορισμένους χώρους. Από την άλλη, το Trail One-Pedal Drive επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, διευκολύνοντας τον έλεγχο της ταχύτητας κίνησης του οχήματος κατά την οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες. Οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν το AdvanceTrac με Roll Stability Control και το Trailer Sway Control για διευκόλυνση κατά τη διαδικασία της ρυμούλκησης.
Ανθεκτικό hardware, έξυπνο software
Το εσωτερικό είναι άκρως λειτουργικό με πληθώρα τεχνολογιών και στιβαρή κατασκευή ανθεκτική για σκληρή χρήση σε απαιτητικά περιβάλλοντα, ενώ η σχεδίαση του πίνακα οργάνων είναι επηρεασμένη από το Bronco πρώτης γενιάς και τα υλικά είναι επιλεγμένα με γνώμονα την αντοχή. Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα για την άνεση των επιβατών σε όλες τις συνθήκες. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που είναι σχεδιασμένη για να διατηρεί ένα κινητό τηλέφωνο στη θέση του ακόμα και σε ακραίες γωνίες κλίσης.
Οι επιφάνειες του ταμπλό πλένονται και οι φυσικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι στεγανοποιημένοι με σιλικόνη και διαθέτουν σημεία επαφής από καουτσούκ για να προστατεύονται από τη φθορά και να διασφαλίζεται ότι θα καθαρίζονται εύκολα.
Μια TFT οθόνη 8 ιντσών στον πίνακα οργάνων συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής LCD 12 ιντσών που διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 43 το οποίο επωφελείται από τις ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού Power-Up για βελτιωμένη λειτουργικότητα με την πάροδο του χρόνου. Το Bronco προσφέρει επίσης ειδικά σημεία για τη στερέωση στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων μιας βάσης, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέουν συσκευές, όπως κάμερες ή κινητά τηλέφωνα, μέσω συνδέσεων τροφοδοσίας των 12-volt και θυρών USB. Η συμβατότητα των Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ μαζί με ένα ηχοσύστημα B&O Premium Sound System με 10 ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer. Επίσης, η εφαρμογή FordPass προσφέρει ισχυρή συνδεσιμότητα και ανεμπόδιστη ενσωμάτωση με το σύστημα SYNC 4.
Ένα στάνταρ σύστημα κάμερας 360 μοιρών ενεργοποιείται αυτόματα όταν επιλέγονται τα εκτός δρόμου drive modes παρέχοντας μία εικόνα των τροχών και επιτρέποντας στον οδηγό να δει τη θέση τους από την άνεση του καθίσματός του. Αυτή η δυνατότητα αυξάνει την ορατότητα κατά τη διάρκεια δύσκολων διαδρομών, όπως η αναρρίχηση σε βραχώδεις επιφάνειες.
Σχεδόν μισός αιώνας παράδοσης
Το πρώτο Bronco παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ το 1966 και γεννήθηκε από τα σκληροτράχηλα στρατιωτικά οχήματα που κατασκεύαζε η Ford και το πνεύμα απόδοσης της Mustang με στόχο να προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων – ένα στιβαρό 4×4 με διασκεδαστική, σπορ συμπεριφορά που βοήθησε να ξεκινήσει μια εντελώς νέα κατηγορία οχημάτων περιπέτειας εκτός δρόμου.
Η πρώτη γενιά απέδειξε τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα και την ευελιξία της κερδίζοντας τον αγώνα εκτός δρόμου Baja 1000 του 1969, ένα επίτευγμα που δεν καταρρίφθηκε από κανένα άλλο όχημα 4×4 μαζικής παραγωγής για περισσότερα από 50 χρόνια. Πάνω από 200.000 αντίτυπα του Bronco πρώτης γενιάς πουλήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ περισσότερα από ένα εκατομμύριο Bronco κατασκευάστηκαν συνολικά σε πέντε γενιές από το 1966 έως και το 1996.