Η 5η γενιά του πλήρως ανανεωμένου Volkswagen Caddy Van ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα και στην Ελλάδα με δύο παραλλαγές αμαξωμάτων. Το νέο Caddy βασίζεται στην μεταβλητή πλατφόρμα MQB, που χρησιμοποιείται και στο Golf 8, υιοθετώντας πολλές προηγμένες τεχνολογίες του τελευταίου, κάνοντας την οδήγηση του van πιο εύκολη, πιο άνετη και ασφαλή.
Η μετάβαση στην πλατφόρμα MQB είναι εμφανέστατη ακόμα και εξωτερικά, από το μακρύτερο μεταξόνιο. Αυξημένο από τα 2.682 στα 2.755 χιλιοστά, εξασφαλίζει στο μικρό επαγγελματικό (χάρη στις νέες αναλογίες) μία πιο δυναμική εμφάνιση. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα επαγγελματικό όχημα με έντονη προσωπικότητα και αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μειωμένο στο 0,30 (από 0,33 στο προηγούμενο μοντέλο).
Στα χαρακτηριστικά του νέου Caddy, περιλαμβάνεται η προαιρετική ηλεκτρική υποβοήθηση για το κλείσιμο των συρόμενων θυρών καθώς και για την πίσω πόρτα. Νέες είναι οι ζάντες αλουμινίου (έως και 18 ιντσών), ενώ νέοι και οι προβολείς και τα πίσω φώτα LED.
Επίσης, υπάρχει διαθέσιμο σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης «Keyless Access», ενώ τα νέα δυνατά εσωτερικά φώτα LED στον χώρο φόρτωσης, το Backpanel (η αναδιπλούμενη προς τα εμπρός πλάτη καθίσματος που μετατρέπεται σε επιφάνεια γραφείου) τα AGR ergo Comfort καθίσματα και η παροχή ρεύματος για εξωτερικές συσκευές 230 V, αναβαθμίζουν σημαντικά το νέο μοντέλο.
Μεγάλος χώρος φόρτωσης ή 7 θέσεις
Στο εσωτερικό, η 5η γενιά Caddy εντυπωσιάζει με λύσεις υψηλής τεχνολογίας και αισθητά μεγαλύτερους χώρους. Το Caddy Van παρέχει χώρο φόρτωσης 3,1 κ.μ. (όπως ορίζεται από το πρότυπο SAE V6), ενώ στο Caddy Van Maxi η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 3,7 κ.μ.
Ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίσω άξονα και σαν αποτέλεσμα το Caddy Van μπορεί να φιλοξενήσει μια ευρωπαλέτα στο πίσω μέρος, καθώς το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών έχει αυξηθεί στα 1.230 χιλιοστά. Χάρη στις συρόμενες πόρτες που έχουν αυξηθεί σε πλάτος πάνω από τα 840 χιλιοστά (προηγουμένως 701 χιλιοστά), το νέο Caddy Van Maxi φιλοξενεί και μια δεύτερη ευρωπαλέτα, φορτωμένη από το πλάι. Οι παλέτες μπορούν να φορτωθούν με διάφορους τρόπους: είτε πλάγια τόσο στο κέντρο όσο και στο πίσω μέρος, είτε πλάγια στο κέντρο και κατά μήκος πίσω. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το διαχωριστικό είναι 1.797 χιλιοστά (Van) και 2.150 χιλιοστά (Van Maxi).
Οι επιβατικές (MPV) και Kombi εκδόσεις, οι οποίες αναμένονται στην Ελλάδα από τα τέλη Ιουλίου, θα διατίθενται στάνταρ με πέντε θέσεις. Είτε με μικρό είτε με μεγάλο μεταξόνιο, μπορούν επίσης να παραγγελθούν προαιρετικά, όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, με μια τρίτη σειρά καθισμάτων, με τα μεμονωμένα και ανεξάρτητα αφαιρούμενα καθίσματα στο πίσω μέρος να μετατρέπουν γρήγορα το Caddy σε 7θέσιο. Τα καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς στην επιβατική έκδοση και το Kombi μετακινούνται στο διαμήκη άξονα και αναδιπλώνονται ή (της δεύτερης σειράς) εύκολα αφαιρούνται.
Το Kombi και το οικογενειακό MPV διαθέτουν χώρο αποσκευών έως 2.556 λίτρων. Με πέντε επιβάτες, ο χώρος αποσκευών μέχρι το ύψος της πλάτης των καθισμάτων, είναι 1.213 λίτρα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης των Kombi και MPV μέχρι την πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.913 χιλιοστά και το μέγιστο διαθέσιμο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 1.185 χιλιοστά.
Εξοπλισμός αλά Golf
Για τον έλεγχο και τον χειρισμό του νέου Caddy, είναι διαθέσιμα αναλογικά όργανα με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είτε (προαιρετικά, και στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις) το νέο «Digital Cockpit» (πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων). Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5, 8,25 ή 10 ιντσών. Η σύνδεση του Digital Cockpit και του συστήματος πλοήγησης Discover Pro των 10 ιντσών σε μία ενιαία μονάδα, δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό σύνολο ενδείξεων και στοιχείων ελέγχου, το «Innovision Cockpit». Υπάρχει πρόσβαση σε online υπηρεσίες ενώ τα καινοτόμα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, κάτω από το σύστημα infotainment, είναι επίσης ψηφιακά, με εύχρηστα συρόμενα ρυθμιστικά αφής (touchsliders).
Το νέο Caddy διατίθεται με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα, ενώ τα άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς: τα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Travel Assist, το οποίο διευκολύνει την υποβοηθούμενη οδήγηση σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης, συνδυαζόμενο με το επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι του μοντέλου που είναι εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες. Επίσης, νέο είναι το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αλλαγής πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, στάνταρ σε κάθε Caddy, ως μέρος του συστήματος Front Assist. Παράλληλα, το νέο van είναι διαθέσιμο στη συγκεκριμένη κατηγορία αστικών διανομών, με υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ, το Trailer Assist.
Κινητήρες – Κιβώτια
Οι νέοι 4κύλινδροι κινητήρες του Caddy είναι όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Για παράδειγμα, στους κινητήρες turbo diesel (TDI) το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις εκδόσεις των 75, 102 και 122 ίππων των κινητήρων TDI με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR (ένας τοποθετημένος κοντά στον κινητήρα, ένας πιο μακριά) και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου.
Αντίστοιχα αποδοτικός και «πράσινος» και ο turbo TSI βενζινοκινητήρας με ισχύ 114 ίππους, ενώ από το επόμενο έτος θα είναι διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου, ο οποίος θα βασίζεται στον TGI καιθα αποδίδει 130 ίππους, καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (eHybrid).
Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο και στο κόστος κίνησης, καθώς η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου ξεκινά για το Caddy 2.0 TDI, 102 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, από τα 4,5λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Το νέο Caddy Van είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα, με προτεινόμενη τιμή λιανικής από 16.007 ευρώ πλέον ΦΠΑ για την έκδοση Caddy Van 2.0 TDI 75 ίππων.
Νίκος Τσάδαρης