Μπορεί αληθινό ράλι Ακρόπολις να μην έχουμε, αλλά τουλάχιστον σε κάποιους ο διάσημος αγώνας ράλι που χάσαμε, παραμένει στην σκέψη τους και γίνεται αφορμή για δημιουργικές διοργανώσεις, τις οποίες αγκαλιάζουν οι λάτρεις της αυτοκίνησης.
Αυτή την φορά ήταν ο Σ.Ι.Σ.Α. (Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων), που εμπνεύστηκε και διοργάνωσε άψογα τον αγώνα ακριβείας (regularity) Classic Acropolis, στα αχνάρια του αγώνα της δεκαετίας του ΄90, γιορτάζοντας και την επέτειο 20 χρόνων, από τότε (1999) ο τότε Πρόεδρος του Σ.Ι.Σ.Α., κ, Σ. Βαρθολομαίος διοργάνωσε το 1ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις.
Το Classic Acropolis 2019, ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο από τους πρόποδες της Ακρόπολης, με συμμετοχή 80 ιστορικών αυτοκινήτων και ακολουθώντας δύσκολες διαδρομές μέσα από τα βουνά, έφθασε στην θρυλική (για τον αγώνα) Ρεντίνα, για να διανυκτερεύσει το βράδυ της ίδιας ημέρας στην Ιτέα. Την Κυριακή το πρωί, τα αυτοκίνητα που συνέχιζαν, ξεκίνησαν την επιστροφή προς Αθήνα, και τερμάτισαν στον χώρο της εκκίνησης, την Κυριακή το απόγευμα.
Ο αγώνας ακριβείας αποδείχθηκε αρκετά απαιτητικός για τα γέρικα αλλά καλοδιατηρημένα αυτοκίνητα που σκόρπισαν ρίγη συγκινήσεως από τα μέρη που περνούσαν, καθώς πολλοί ήταν οι κάτοικοι –κυρίως της επαρχίας- που στάθηκαν να τα θαυμάσουν, να επευφημήσουν και να ρίξουν ακόμα και λουλούδια, όπως γινόταν τα χρόνια της δόξας του εθνικού μας αγώνα.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, μετά από σχεδόν 800 χιλιόμετρα και 23 δοκιμασίες ακριβείας, οι νικητές Γιάννης Κατσαούνης – Μαθιός Μανσόλας (VW Golf 1979), ήταν μόλις 0,9 βαθμούς ποινής εμπρός από τους δεύτερους Γιώργο Δελαπόρτα – Ιούλιο Ιατρίδη (Porsche 911, 1974).
Στην 3η θέση ήταν οι Πέτρος Γκανούτας – Χάρης Λιακωτίτης (Alfa Romeo GTV, 1974), σχετικά κοντά (64,6 αντί 71 βαθμούς) με τους 4ους της κατάταξης, Δημήτρη Τρίκαρδο – Χρήστο Χατζή (Porsche 944, 1983), ενώ την πρώτη 6άδα έκλεισαν με την ίδια ακριβώς βαθμολογία (115,5) οι Βασίλειος Αργυρόπουλος – Αντώνης Αντωνοβαρδάκης (Ford Escort, 1970) και Νίκος Τσάδαρης – Γιώργος Πετρόπουλος (Porsche 911, 1984).
Η απονομή στους νικητές έγινε στην διάρκεια δεξίωσης στον Ναυτικό Όμιλο Βουλιαγμένης, κατά τα πρότυπα των παλαιών διοργανώσεων του αληθινού ράλι Ακρόπολις, όταν ο αγώνας μας ήταν από τους καλύτερους στο παγκόσμιο καλεντάρι και η ΕΛΠΑ δύναμη μέσα στην Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
Νίκος Τσάδαρης