Τον προηγούμενο Δεκέμβριο οι Έλληνες επέλεξαν να αποκτήσουν υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις αγορές να παρουσιάζουν σημαντικές αυξήσεις.

Συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα υβριδικά οχήματα (+8%) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καταλαμβάνοντας συνολικά το 45,6% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους τον τελευταίο μήνα του προηγούμενου έτους διέθετε υβριδική τεχνολογία. Συνολικά όλο το έτος η συγκεκριμένη κατηγορία είχε μερίδιο αγοράς 42,3%, όταν το αντίστοιχο μερίδιο στην ΕΕ ήταν 30,7%.

Πολύ σημαντικό ήταν το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 5,5% καταλαμβάνοντας συνολικά ποσοστό 20%. Το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς όλο το 2024 ήταν 12,4%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ ήταν 20,4%. Ωστόσο η συγκεκριμένη κατηγορία είναι αυτή που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι οι δύο κατηγορίες που τα επόμενα χρόνια θα καταγράφουν διαρκώς ανοδική πορεία, με τα ηλεκτρικά να φθάνουν στον ανώτατο βαθμό πωλήσεων όσο φθάνουμε στο 2035, όπου σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταργηθούν οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων, πλην αυτών που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα.

Για άλλον έναν μήνα πτώση γνώρισαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η άλλοτε κραταιά κατηγορία, τον προηγούμενο μήνα κατάλαβε μόλις το 22,4%, καταγράφοντας πτώση -12,9%. Το αντίστοιχο ποσοστό έτους ήταν 35,7%, με την πτωτική πορεία να ξεκινάει το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά κυμάνθηκαν για άλλον έναν μήνα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Γνώρισαν εκ νέου πτώση -2,3%, καταλαμβάνοντας συνολικά το 5,5% του συνόλου των πωλήσεων. Το συνολικό ποσοστό του έτους ήταν 7,2%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 12,1%.

Μηδενικά ήταν τα ποσοστά των πωλήσεων στο υγραέριο, ενώ αντίθετα τον Δεκέμβριο του 2024 οι πωλήσεις των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου πήγαν πολύ καλά. Κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 1,9%, καταλαμβάνοντας συνολικά 5,8% του συνόλου των πωλήσεων στην χώρα μας. Όλο τον χρόνο ο μέσος όρος των πωλήσεων κυμάνθηκε στο 2,5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό της ΕΕ για την κατηγορία ήταν 3,1%.

Για άλλον έναν μήνα αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων καταναλωτών ήταν η «Β» με μερίδιο αγοράς 46,5%. Τα SUV κατέλαβαν σε αυτήν την κατηγορία το 29,9%, δείχνοντας την μεγάλη δυναμική που έχουν. Ακολούθησε η «C» κατηγορία με συνολικό ποσοστό 36,4%, με τα SUV να καταλαμβάνουν το 29%. Τέλος, ακολούθησε η «Α» κατηγορία με συνολικό μερίδιο αγοράς 5,5%, με τα SUV να καταλαμβάνουν το 2,3% των συνολικών πωλήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ