Ο όμιλος Θ. Βασιλάκη παρουσίασε χθες το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV της Kia που ακούει στο όνομα EV3 και είναι κατά κάποιο τρόπο μια μικρότερη έκδοση του περσινού Car Of The Year EV9.

Με μήκος 4,3μ. το EV3 είναι στο πάνω όριο της κατηγορίας των B-SUV (της μεγαλύτερης στην ελληνική αγορά με ποσοστό περίπου 35%) και διαθέτει μια άκρως ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα επιβατών, ενώ η χωρητικότητα των αποσκευών κυμαίνεται από 460 έως 1.250 λίτρα ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων. Το επιβλητικό και εκ πρώτης όψεως τετραγωνισμένο σχήμα του έχει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,267), στοιχείο που ωφελεί την αυτονομία η οποία με την μεγάλη μπαταρία (81,4kwh) μπορεί να φθάσει έως και τα 605 χλμ.

Το δωρικής σχεδίασης ευρύχωρο εσωτερικό διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και τον πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική κιόλας έκδοση. Στο ταμπλό δεσπόζει η τριπλή οριζόντια οθόνη με διάσταση 12.3΄΄ για το καντράν και την οθόνη πολυμέσων, που περιβάλουν την 5΄΄ οθόνη για το σύστημα κλιματισμού. Το θετικό εδώ είναι ότι, χειρισμοί μπορούν να γίνουν και από φυσικούς διακόπτες τοποθετημένους χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα. Οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, μαζί με το συρόμενο τραπεζάκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο και τον αποθηκευτικό χώρο 25 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, κάνουν ευκολότερη την ζωή των επιβατών, ενώ σημαντική είναι η δωρεάν 7ετής χρήση των υπηρεσιών Kia Connect.
Επιπλέον, το EV3 εκμεταλλεύεται την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς ο φωνητικός βοηθός AI Assistant αντιλαμβάνεται δύσκολες φράσεις συνομιλώντας με τον οδηγό και τους επιβάτες.

Τρεις εκδόσεις – Δύο μπαταρίες

Το με κίνηση στους εμπρός τροχούς EV3 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, που κινούνται από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και ροπής 283 Nm. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μπαταρία 58,3 kWh (Standard Range) ή 81,4 kWh (Long Range), με την θεωρητική αυτονομία να είναι 436 ή 605 χλμ. αντίστοιχα.

Το με βάρος 1.800 κιλά ηλεκτρικό SUV, επιταχύνει από 0-100χλμ σε 7.5΄΄ και φθάνει την τελική ταχύτητα των 170 χλμ/ώρα.

Η φόρτιση διαρκεί 7 ώρες σε wall box ή 29΄για την μικρή μπαταρία και 31΄ για την μεγάλη (από 10-80%) σε ταχυφορτιστή. Όμως, το εντυπωσιακό εδώ είναι ότι, σε μόλις 1΄φόρτισης ανακτάς 13,6 χλμ αυτονομίας.

Σύντομη δοκιμή

Στη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βασική έκδοση (Earth) του μοντέλου με τη μικρή μπαταρία, με τις καλύτερες εντυπώσεις να εντοπίζονται στην ποιότητα κύλισης, την απρόσμενη για τον όγκο και φιλοσοφία κατασκευής οδική συμπεριφορά (ειδικά στις στροφές), τις μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και τα πανίσχυρα φρένα.

Βέβαια, τα τελευταία χρησιμοποιούνται σπάνια, ειδικά αν ο οδηγός δουλεύει μέσω των paddles στο τιμόνι και την σε τρεις βαθμίδες δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας, που μειώνει την φθορά του συστήματος πέδησης, αυξάνοντας ταυτόχρονα την αυτονομία.
Το αυξημένο από το έδαφος ύψος του EV3 επιτρέπει και την κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, στην οποία συνηγορούν τα υψηλού προφίλ ελαστικά (215/60/17), αλλά αποτρέπει η έλλειψη ρεζέρβας.

Η ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών σε συνδυασμό με την άπλετη περιμετρική ορατότητα είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, αλλά στις πίσω θέσεις επιβάτες με ανάστημα άνω του 1,80μ. έχουν περιορισμένο ύψος για το κεφάλι.

Τέλος, στο καυτό θέμα της αυτονομίας, η μέση κατανάλωση ρεύματος της δοκιμής μας σε ανοιχτό επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες όχι πάνω από τα 100-110 χλμ/ώρα, ήταν 17,2 kwh/100χλμ, τιμή η οποία δίνει αυτονομία (με την μικρή μπαταρία) έως 340 χλμ, αρκετά μακριά από την υποσχόμενη.

Τιμές με ή χωρίς την κρατική επιδότηση

Οι τιμές του EV3 είναι δελεαστικές με την προϋπόθεση της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που προς το παρόν έχει διακοπεί (η τυπική λήξη του είναι τον Απρίλιο 2025) λόγω έλλειψης κονδυλίων. Έτσι διαμορφώνονται ως εξής:

  • Έκδοση Earth 58,3 kWh: 28.990 ευρώ
  • Earth 81,4 kWh: 32.990 ευρώ και
  • GT-Line 81,4 kWh: 35.990 ευρώ.

Σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν ανοίξει πάλι οι παραπάνω τιμές αυξάνονται κατά 9.000 ευρώ.