Η εφευρετική αμερικάνικη εταιρεία διοχετεύει εδώ και μήνες στο διαδίκτυο ψηφιακές εικόνες του ηλεκτροκίνητου σκεπαστού –ή κλειστού– scooter της, προβάλλοντας τη χρηστικότητά του. Η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο σε ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του: το Lit C1 ισορροπεί μόνο του, όπως το Segway, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία γυροσκοπίων και δεν ανατρέπεται ακόμη και μετά από σύγκρουση.
Τώρα η εταιρεία ανέβασε το πρώτο της video στο Ίντερνετ, επιδεικνύοντας την εφεύρεσή της στην πράξη, δηλαδή εν κινήσει στον δρόμο. Κι έτσι, ένα-ένα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μοτοσυκλετών μας διαγράφονται. Και γίνεται όλο και πιο δύσκολο να περιγράψεις τι ακριβώς σημαίνει να οδηγείς μοτοσυκλέτα.
Ένα «κλειστό» scooter που ισορροπεί από μόνο του και χρησιμοποιεί τιμόνι αυτοκινήτου, δεν είναι ακριβώς αυτό που θα συγκινήσει τους καθαρόαιμους μοτοσυκλετιστές –κι ούτε το θέλει άλλωστε. Στόχος των κατασκευαστών του Lit C1 είναι οι μετακινούμενοι στον αστικό ιστό με ισχυρή οικολογική συνείδηση και περιορισμένο χρόνο για τις μετακινήσεις τους.
Η ειδοποιός διαφορά του Lit C1 από τα υπόλοιπα scooter είναι η ενσωμάτωση στη λειτουργία του μιας σειράς γυροσκοπίων που περιστρέφονται στις 12.000 σ.α.λ. και φροντίζουν να εξουδετερώσουν τις όποιες τάσεις πτώσης ή ανατροπής σε κλάσματα του δευτερολέπτου αφότου εκδηλωθούν.
Το ίδιο σύστημα φροντίζει να δίνει τη σωστή κλίση στις στροφές -ανάλογα με την ταχύτητα βέβαια- ώστε να εξουδετερώνονται οι φυγόκεντρες τάσεις και να στρίβει σωστά.
Όπως μπορεί κανείς να δει και στο video, το C1 μπορεί να κάνει όπισθεν σαν αυτοκίνητο, αδιαφορώντας φαινομενικά για τους ισχύοντες νόμους της Φυσικής. Έτσι το πρώτο μέρος των υπεσχημένων από την Lit εκπληρώθηκε, αφού το ηλεκτρικό της όχημα ισορροπεί μόνο του.
Μένει τώρα να δούμε αν θα εκπληρωθούν και οι υπόλοιπες «προφητείες» της εταιρείας: δηλαδή η τελική των 195 χλμ/ώρα και η αυτονομία των 340 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας των 8kWh.
Το σημαντικότερο για να επιβιώσει μια τέτοια κατασκευή στην αγορά είναι η τιμή. Αργά ή γρήγορα οι τεχνολογικοί στόχοι θα εκπληρωθούν, αλλά με τι κόστος; Η Lit «ελπίζει» ότι θα είναι σε θέση να πουλά τα πρώτα μοντέλα παραγωγής αντί 18.000 ευρώ, δηλώνοντας παράλληλα ότι η τιμή θα μπορούσε να μειωθεί κατά 33% από τη στιγμή που αυξηθεί η παραγωγή.
Πολλά τα «αν», πανάκριβη η κατασκευή, το καλύτερο που μπορούν να ελπίζουν αυτές οι start-up εταιρείες είναι να πιστέψει μια Honda ή μια Yamaha ότι η τεχνολογία τους αξίζει και να τις αγοράσουν…