Μείωση άμεσων φόρων το φθινόπωρο και επεξεργασία νέου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ προανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, αρχικά αναφέρθηκε στις αυξήσεις των ένστολων και τις αντιδράσεις από υπουργούς, λέγοντας ότι «δεν ήταν καλή στιγμή επικοινωνιακά» και ότι «αν τα βάλουμε κάτω θα δούμε ότι σε μερικές ημέρες θα έχει ξεχαστεί και αυτό που θα μείνει, είναι ότι η κυβέρνηση στην οικονομία κάνει σταθερά βήματα μπροστά. Κάνουμε το καλύτερο δυνατόν σε επίπεδο μισθών».
Τόνισε επίσης ότι στο Δημόσιο από το 2023 οι υπάλληλοι πήραν 1,3 περισσότερο μισθό ενώ μέχρι το 2027 μεσοσταθμικά θα έχουν 2 μισθούς περισσότερους.
Σε ερώτηση σχετικά με το γιατί ξεκίνησαν οι αυξήσεις από το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι αυτό έγινε επειδή υπάρχει νέο βαθμολόγιο, φεύγουν ανώτατοι αξιωματικοί και εξοικονομούνται χρήματα. Παράλληλα, τόνισε ότι υπάρχει ρήτρα διαφυγής και επιπλέον διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους μαθητές να δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους, τη Σχολή Ευελπίδων.
«Έπρεπε από τώρα να στείλουμε το μήνυμα ειδικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Στο πλαίσιο της μισθολογικής πολιτικής της κυβέρνησης θα έχουμε περαιτέρω υποστήριξη των δημοσίων υπαλλήλων στο πλαίσιο αντοχής του προϋπολογισμού. Οι εποχές του δώστα όλα έχουνε περάσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «υπάρχει πρόοδος και μπορούμε να πούμε ότι θα τιμήσουμε τις δεσμεύσεις. Κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσεις ότι ήρθαμε με λεφτόδεντρα».
«Η κυβέρνηση στην πρώτη τετραετία είχε σαφέστερο αφήγημα από τη δεύτερη», παραδέχθηκε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και συμπλήρωσε: «Βέβαια υπήρχαν σημαντικές πρωτοβουλίες όπως τα μη κρατικά πανεπιστήμια και τη φοροδιαφυγή. Σε αντίθεση με την πρώτη τετραετία στη δεύτερη δεν έχουμε τόσο καθαρό αφήγημα παρόλο που έχουμε τηρήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις. Χρειάζεται να γίνει το αφήγημα πιο κατανοητό και να προβληθούν οι μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες».
Επιπλέον, ο Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι απαιτείται επιτάχυνση των παρεμβάσεων στις συγκοινωνίες και ειδικά στον ΟΣΕ. Όπως είπε το αρμόδιο υπουργείο επεξεργάζεται νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο που θα βασίζεται στις προτάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Στόχος να πάμε στο υψηλότερο επίπεδο ασφαλείας και παράλληλα να κάνουμε τον τρόπο λειτουργία του ΟΣΕ πιο σύγχρονο. Αντί να προχωράμε συνέχεια και να αποτυγχάνουμε τη συντήρηση του δικτύου να κάνουμε συμφωνία με ευρωπαϊκή εταιρεία κρατική σιδηροδρόμων για να κάνει αυτή τη συντήρηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για το αν πρέπει να απευθυνθούμε σε ξένη εταιρεία, ο κ. Χατζηδάκης παραδέχθηκε ότι δεν υπάρχει η τεχνογνωσία στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι: «Κάθε χώρα έχει το δικό της επίπεδο ανάπτυξης. Η Ελλάδα δεν είναι Γερμανία, Ιαπωνία. Να δούμε τι πέτυχε αλλού και να το κάνουμε».
Εκτός από τις επιβαρύνσεις στα καύσιμα, υπάρχουν και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της πράσινης ατζέντας της ΕΕ, διευκρίνισε ο Κ. Χατζηδάκης σημειώνοντας ότι γίνονται επαφές και προσπάθειες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να ελέγξουμε τις αυξήσεις.
«Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια που έχουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό», κατέληξε.