Ένα από τα καλύτερα κομπλιμέντα προς το superbike της Aprilia RSV4, είχε στην πραγματικότητα την έννοια κατηγορίας! Ήταν τότε που η Aprilia ετοιμαζόταν να ομολογκάρει την RSV4 για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Ο ανταγωνισμός είχε ξεσηκωθεί και διαμαρτυρόταν, λέγοντας πως στην πραγματικότητα το RSV4 Factory είναι μια μοτοσυκλέτα MotoGP, ντυμένη με ρούχα παραγωγής.
Οι φήμες ήθελαν τη μοτοσυκλέτα «πνευματικό τέκνο» της αποτυχημένης προσπάθειας της Aprilia στα MotoGP. Πράγματι η RSV4 είχε επιβλητική παρουσία στα WSBK, κερδίζοντας το Πρωτάθλημα στη δεύτερη μόλις χρονιά συμμετοχής της, κάτι που για παράδειγμα η BMW δεν έχει καταφέρει ακόμα σε 5 χρόνια συμμετοχής.
Είναι λοιπόν λογικό το ότι η Aprilia και ο V4 κινητήρας της αποτελούν δημοφιλείς επιλογές ανάμεσα στις ομάδες CRT των MotoGP. Με το όνομα ART, η μοτοσυκλέτα που κατεβαίνει στα MotoGP φέτος εκτός του κινητήρα Aprilia, φέρει και ένα αλουμινένιο πλαίσιο σχεδιασμένο από την έμπειρη ιταλική εταιρεία.
Με τον τρόπο αυτό η Aprilia προσφέρει ουσιαστικά έτοιμη λύση σε ομάδες σαν την Aspar Racing, προκειμένου να κατέβουν στα MotoGP. Η ομοιότητα ανάμεσα στην RSV4 προδιαγραφών WSBK και το πρωτότυπο ART είναι τόσες που είναι σχεδόν αδύνατο να τα ξεχωρίσεις. Ακόμα και στην εμφάνιση δείχνουν ίδια.
Με τα μεγάλα εργοστάσια να κατεβάζουν όλο και λιγότερες συμμετοχές, τα MotoGP όπως τα ξέραμε κινδυνεύουν να πεθάνουν από έλλειψη αγωνιζόμενων. Η διοργανώτρια Dorna αναζητεί απεγνωσμένα μια εναλλακτική απέναντι στα εργοστασιακά πρωτότυπα των Ducati, Honda και Yamaha. Πιστεύει ότι την βρήκε στο πρόσωπο της υποκατηγορίας CRΤ, και το αφεντικό της Dorna, ο Ισπανός Ezpeleta θα κάνει τα πάντα, ώστε αυτή να πετύχει. Και επιτυχία φυσικά σημαίνει να αποδειχτούν οι μοτοσυκλέτες CRT ανταγωνιστικές στις πίστες.
Η ανάγκη υποχρεώνει και τους θεούς, έλεγαν οι αρχαίοι μας. Έτσι και η Dorna αναγκάζεται τώρα να κάνει τα στραβά μάτια στην περίπτωση της ART που κανονικά, με τόση υποστήριξη από την Aprilia, θα έπρεπε να κατεβεί σαν μοτοσυκλέτα MotoGP και όχι σαν CRT. Όμως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα…
Καβάλα στο πλεονέκτημα αυτό, οι Randy de Puniet και Aleix Espargaro, οδηγοί της ομάδας Aspar CRT Racing, έχουν φέτος την ευκαιρία να οδηγήσουν τη καλύτερη μοτοσυκλέτα CRT.
Η εισαγωγή μας ήταν αναγκαία, για να εξηγήσουμε πώς έχουν τα πράγματα με την Ομάδα Power Electronics Aspar, η οποία παρουσίασε τη μοτοσυκλέτα της, την “ART” όπως λέγεται, αποκαλύπτοντας και κάποια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της.
Ήδη στα τελευταία δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σαιζόν στην Jerez, ο Randy de Puniet είναι ο ταχύτερος ανάμεσα στις CRT, κάνοντας την 1η μέρα τον 11ο χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο γρήγορος από αρκετές δορυφορικές ομάδες των εργοστασίων!
Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δόθηκαν στη δημοσιότητα, βλέπουμε ότι το βάρος είναι στα 165 κιλά, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα 157 κιλά των πρωτότυπων. Αυτό εξηγεί εν μέρει και την φετινή απόφαση της FIM να αυξήσει το ελάχιστο όριο βάρους για τα πρωτότυπα, ώστε να μειωθεί το πλεονέκτημά τους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά της ART
Κινητήρας: Aprilia, 65° V4 , τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4 βαλβ/κύλινδρο
Κυβισμός: 999cc
Μέγιστη ιπποδύναμη: 220+ hp
Μέγιστη ταχύτητα: 330+ km/h
Μετάδοση: κιβώτιο 6 σχέσεων. Τελική μετάδοση με αλυσίδα Regina
Τροφοδοσία: ηλεκτρονικός ψεκασμός, έλεγχος με Ride-by-Wire.
Εξάτμιση: Arrow
Πλαίσιο: αλουμινίου ART
Αναρτήσεις: ανεστραμμένο πιρούνι Ohlins 42mm, ρυθμιζόμενο ως προς προφόρτιση, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Aμορτισέρ της Ohlins πίσω με όλες τις ρυθμίσεις
Φρένα: Brembo. Δύο δίσκοι 320mm από ανθρακονήματα και δαγκάνες με 4 έμβολα. Ένας ατσάλινος δίσκος πίσω, με δαγκάνα 2 εμβόλων
Τροχοί: 16,5 ίντσες εμπρός και πίσω
Ελαστικά: Bridgestone
Βάρος: 165 kg