Η αγωνιστική οδήγηση προϋποθέτει ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση. Ένας ψύχραιμος και ικανός οδηγός ξέρει πώς να πιάσει το τιμόνι και πώς να στρίψει σε κάθε στροφή.
Shuffle Steering
H ορολογία αυτή αναφέρεται συνήθως, όταν χρειαστεί να διορθώσει ο οδηγός κάποια υπερστροφική αντίδραση του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με αυτή, ο οδηγός σε κατάσταση ανάποδου τιμονιού δε διπλώνει τα χέρια του. Με δεδομένο ότι τα χέρια του βρίσκονται στο ίδιο ύψος, ο οδηγός σηκώνει το ένα και κατεβάζει το άλλο. Ανάλογα με το ποια κατεύθυνση θα επιλέξει, τραβάει το αντίστοιχο χέρι προς τα κάτω, με το αντίθετο να χαλαρώνει την πίεση στη στεφάνη και να ανεβαίνει.
Ποια είναι η πιο σωστή θέση των χεριών
Η καλύτερη θέση για τα χέρια στην αγωνιστική οδήγηση είναι η αριστερή παλάμη να βρίσκεται στην ώρα 8 και αντίστοιχα η δεξιά στην ώρα 4. Εκεί ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης και μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να αλλάξει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Η αίσθηση σε αυτή τη θέση είναι καλύτερη, γιατί οι αγκώνες του σχηματίζουν ορθή γωνία και ενώνονται σχεδόν με το σώμα του. Στην καθημερινή οδήγηση, η πιο ενδεδειγμένη θέση των χεριών είναι όταν το αριστερό βρίσκεται στην ώρα 9 και το δεξί στην ώρα 3, δηλαδή στο σημείο που τα μπράτσα του τιμονιού ενώνονται με τη στεφάνη του.
Σε ανοιχτή στροφή
Τα χέρια βρίσκονται στη θέση 9 και 3, αντίστοιχα. Σε περίπτωση που η στροφή είναι ανοιχτή, ο οδηγός στρίβει με το αντίστοιχο με τη φορά της στροφής χέρι, τραβώντας το κάτω. Το άλλο χέρι σέρνεται (αφού δεν πιέζει τη στεφάνη) την ίδια στιγμή. Αντίστοιχα, ο οδηγός μπορεί σε μια ανοιχτή στροφή να σπρώξει τη στεφάνη με το χέρι που αντιστοιχεί στη φορά της, αν και αυτό είναι περισσότερο κουραστικό για τους ώμους και την πλάτη.
Σε κλειστή στροφή
Σε κλειστές στροφές, ο οδηγός τραβάει κάτω το αντίστοιχο με τη φορά της στροφής χέρι. Εδώ δεν υπάρχει ο εναλλακτικός τρόπος (να σπρώξει τη στεφάνη προς τη φορά της στροφής), αφού πρέπει να βάλει πολλή δύναμη, χάνοντας έτσι σε αίσθηση. Αν τα δύο χέρια βρεθούν μαζί στην ώρα 6 (σε ιδιαίτερη κλειστή στροφή), τότε ο οδηγός συνεχίζει να στρίβει, μετακινώντας τα δύο χέρια ψηλότερα, με το αντίθετο από τη φορά της στροφής χέρι να πιέζει.
Πηγή: autotriti.gr