Η πρεμιέρα του Ελληνικού πρωταθλήματος Ράλι, το Ράλι Ολυμπιακό στον Πύργο της Ηλείας, που διοργάνωσε το τοπικό σωματείο ΑΟΛΑΠ, ολοκληρώθηκε χθες Κυριακή με νικητές τους Γιάννη Παπαδημητρίου – Χρήστο Κουζιώνη με Skoda Fabia RS, αλλά δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις.
Πιο αναλυτικά, οι συμμετοχές δεν ήταν όσο πλούσιες αναμενόταν, αλλά και από αυτές τις λίγες, είχαμε μια σοβαρή αποχώρηση πριν την εκκίνηση του αγώνα.
Πρόκειται για τον Ιορδάνη Σερδερίδη, τον Έλληνα οδηγό που χρόνια τώρα συμμετέχει στο WRC με συνοδηγό τον Βέλγο Φρεντ Μικλό και αυτοκίνητα επιπέδου Rally 1 ή WRC2. Ο Σερδερίδης (Έλληνας επιχειρηματίας με έδρα το Βέλγιο), είχε από μηνών ανακοινώσει ότι φέτος θα συμμετείχε πλήρως στο Ελληνικό πρωτάθλημα, με ένα Skoda Fabia. Πράγματι, δήλωσε συμμετοχή στο Ολυμπιακό Ράλι και ήρθε για να κάνει τις αναγνωρίσεις που επιτρέπει ο κανονισμός πριν την διεξαγωγή του αγώνα. Όμως, στην διάρκεια αυτών παραβίασε επανειλημμένως τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας τόσο στις ειδικές διαδρομές όσο και σε κατοικημένες περιοχές, με αποτέλεσμα οι οργανωτές να του επιβάλλουν τις προβλεπόμενες ποινές. Οι ποινές εξόργισαν τον «παγκόσμιο» Έλληνα ράλιμαν, ο οποίος αποφάσισε να μην ξεκινήσει τον αγώνα, αλλά ούτε και τους επόμενους του πρωταθλήματος, αναρτώντας και σχετικές ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του. Πρόκειται αναμφίβολα για μια απώλεια στο μάλλον φτωχό πίνακα συμμετοχών των ελληνικών ράλι (ειδικά στο χώμα), αλλά οι κανονισμοί είναι κανονισμοί, πρέπει να εφαρμόζονται σε όλους ανεξαιρέτως και οφείλουν να τους σέβονται όλοι και ιδιαίτερα όσοι ξεχωρίζουν με το παλμαρέ τους που λειτουργούν και σαν παράδειγμα.

Το παραπάνω γεγονός δεν μειώνει την αξία της νίκης των Παπαδημητρίου – Κουζιώνη, που δεν απειλήθηκαν ούτε μια στιγμή από κάποιον άλλο συνδυασμό. Πάντως, η βροχή που έπεσε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του αγώνα, είχε ως αποτέλεσμα οι δύο ειδικές του αγώνα να λασπώσουν, δυσκολεύοντας τις προσπάθειες των 39 πληρωμάτων που συμμετείχαν στην πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι Χώματος. Στη συνέχεια, οι διαδρομές στέγνωσαν σε μεγάλο ποσοστό, ωστόσο η σύντομη βροχόπτωση που έπεσε πριν το τελευταίο loop των ειδικών είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν και πάλι γλιστερές συνθήκες οδοστρώματος.



Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Ιωάννης Μπαντούνας – Ηλίας Παναγιωτούνης, που έδειξαν να προσαρμόζονται άμεσα στο Renault Clio Rally3 που οδήγησαν για πρώτη φορά. Το πλήρωμα κέρδισε την κατηγορία Rally3 και τη C2 και βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας στο αντίστοιχο πρωτάθλημα. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οιτοπικοί Κωνσταντίνος Τζέμος -Διονύσης Κολοτούρος, οι οποίοι κέρδσαν παράλληλα και την κατηγορία Ν, με το Mitsubishi Lancer EvoIX που οδηγούσαν.
Σε κάθε περίπτωση, η μάχη για την τρίτη θέση, η οποία άλλαξε 5 φορές χέρια (μεταξύ του Κύπριου Σιόφερου, του Ζυγογιάννη και του Παλαιοκώστα που όμως εγκατέλειψαν και του Τσούλου που τελικά έπεσε πέμπτος) κατά τη διάρκεια του αγώνα, ήταν το πιο σημαντικό αγωνιστικό γεγονός του ράλι.





Την εξάδα της κατάταξης συμπλήρωσανοι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης που τερμάτισαν τέταρτοι παρά το σπασμένο ψαλίδι στο Mitsubishi Lancer EvoIX και οι Κύπριοι Μιχάλης Ποσείδιας – Πάμπος Λαός με Renault Clio Rally3.
Τέλος, στην κατηγορία F2, επικράτησαν οι Σάββας Λευκαδίτης-Ευάγγελος Ακράτος με Peugeot 208 Rally4, ακολουθούμενοι από τους Στέλιο Λαϊνόπουλο-Ευάγγελο Χαλδαίο με ίδιο αυτοκίνητο και τρίτους τους Νίκο Παπαχριστόπουλο-Νίκο Ξανθό με Peugeot 208 R2.