Η Κίνα ξεκίνησε την αντεπίθεση στους δασμούς που επέβαλε ο Ντόναλντ Τραμπ και ποντάρει στο αδύναμο σημείο των Αμερικανών, δηλαδή των υπερκαταναλωτισμό.
Το ABC έγραψε ότι χιλιάδες βίντεο κατακλύζουν το TikTok με Κινέζους εμπόρους που αναφέρουν στους Αμερικανούς ότι μπορεί να αγοράσουν απευθείας από αυτούς, χωρίς να χρειαστεί να πέσουν στην παγίδα των δασμών.
«Εμπιστευτείτε μας, οι Κινέζοι δεν εξαπατούν ποτέ», ανέφερε ένας εργάτης σε εργοστάσιο που κατασκευάζει έπιπλα.
Η πλειοψηφία των προϊόντων που προωθούν είναι έπιπλα, είδη ένδυσης και υπόδησης, παιδικά παιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα βίντεο έχουν σημαντική απήχηση στο αμερικανικό κοινό, με ορισμένους Αμερικανούς να αναφέρουν ότι τους κλέβουν οι επιχειρήσεις στην πατρίδα τους, εκτοξεύοντας το κόστος.
Ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα στην εκστρατεία του Πεκίνου, την οποία δεν αναφέρει. Προϊόντα που ξεπερνούν τα 800 δολάρια υπόκειται στους δασμούς του Τραμπ, οπότε ο καταναλωτής θα αναγκαστεί να πληρώσει περισσότερα. Επίσης, σε περίπτωση που το ποσό της αγοράς είναι αρκετά μικρό, το προϊόν δεν θα σταλεί ή θα καθυστερήσει σημαντικά.
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι αυτό το μοντέλο χωρίς μεσάζοντες θα λειτουργήσει αποτελεσματικά μόνο για τις κινεζικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα πλεονάζοντα αποθέματα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπάρξουν προβλήματα στην παραγωγή.
Ο Δρ Cheng Mingming, καθηγητής ψηφιακού μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Curtin, δήλωσε ότι «οι κατασκευαστές κατά κάποιο τρόπο άφησαν τους Αμερικανούς καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν ότι η Κίνα παρέχει πολλά φθηνά προϊόντα που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους, έτσι ώστε να αισθανθούν ότι οι εμπορικοί δασμοί της Αμερικής στην πραγματικότητα δημιούργησαν αναστάτωση στη ζωή τους. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί πελάτες αντιλαμβάνονται τους δασμούς και τις πολιτικές που προωθεί ο κ. Τραμπ, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι δασμοί είναι καλοί για τις ΗΠΑ».