Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει σε απαγορευμένα επίπεδα, καλό είναι να περιορίσουμε όσο μπορούμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας δε σχετίζεται μόνο με τη λογική του όσο πατάς, τόσο χαλάς.
Λανθασμένα πολλοί έχουν την άποψη, ότι το να μειώσεις την κατανάλωση, σημαίνει ότι αυξάνεις και το χρόνο μετάβασης από ένα σημείο σε άλλο.
Ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές, που, ακόμα και όταν δε θέλετε να αφήσετε το πόδι σας από το γκάζι, μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση. Ανεξάρτητα με τα παρακάτω, νούμερο 1 κανόνας για χαμηλότερη κατανάλωση είναι η ομαλή επιτάχυνση.
Η κίνηση με ανοιχτά -ή ακόμα χειρότερα με ορθάνοιχτα- παράθυρα, αυξάνει την κατανάλωση τραγικά. Από την άλλη, ο κλιματισμός είναι και εκείνος σύμμαχος της υψηλής κατανάλωσης. Γι’ αυτό, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι, να έχετε θέσει σε λειτουργία μόνο τον εξαερισμό του αυτοκινήτου.
H συντήρηση του αυτοκινήτου καθορίζει και εκείνη σε ένα μεγάλο ποσοστό την κατανάλωσή του. Αν, για παράδειγμα, τα μπουζί ή το φίλτρο βενζίνης (γενικότερα ό,τι σχετίζεται με την καύση του κινητήρα) έπρεπε να είχαν αλλαχθεί, η κατανάλωση είναι σημαντικά πιο αυξημένη από ό,τι πρέπει.
Άλλος ένας παράγοντας, που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση, είναι η φόρτωση. Εννοείται, ότι όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο, τόσο χαμηλότερη η κατανάλωσή του. Ωστόσο, το θέμα είναι, αν πρέπει να φορτωθεί, να γίνει με το σωστό τρόπο. Έτσι, αποφεύγουμε τη φόρτωση της οροφής, αλλά αν είναι αναπόφευκτο, προμηθευόμαστε ειδική μπαγκαζιέρα οροφής με αεροδυναμική σχεδίαση, που μειώνει την αντίσταση του αέρα.
Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να είναι οι σωστές, ανάλογα με το βάρος του αυτοκινήτου. Αυτές θα τις βρείτε είτε στο βιβλίο του κατασκευαστή, είτε στην κλειδαριά -εσωτερικά της πόρτας του οδηγού- είτε στην τάπα της βενζίνης.
Πηγή: autotriti.gr