Ένα μεγάλο ρεκόρ κατέγραψε το Panda, το best seller της Fiat (πρώτο στην Κατηγορία A στην Ευρώπη το 2016 με μερίδιο περίπου 15%) και το εργοστάσιο G. Vico di Pomigliano d’Arco, που έχει λάβει πολλές διακρίσεις μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισής του το 2011.
Η παραγωγή του 300.000ου Fiat Panda Natural Power γιορτάστηκε από το προσωπικό του εργοστασίου που βρίσκεται κοντά στη Νάπολη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προορίζεται για χρήση σε διάφορες εκδηλώσεις, αρχής γενομένης από την επερχόμενη έκθεση αυτοκινήτου στη Γενεύη τον Μάρτιο.
Κανένα άλλο αυτοκίνητο με φυσικό αέριο στην Ευρώπη δεν έχει πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα με το Panda. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με CNG (φυσικό αέριο), το οποίο από το 2007 αποτελεί το best seller της Ευρώπης ανάμεσα στα αυτοκίνητα φυσικού αερίου. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, τη δεύτερη θέση μετά το Panda καταλαμβάνει ένα ακόμα αυτοκίνητο της Fiat, το Punto.
Το 300.000ο Panda είναι λευκού Lounge χρώματος και θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης εφοδιασμένο με έναν 2κύλινδρο κινητήρα TwinAir Turbo Natural Power, με διπλό καύσιμο (βενζίνη/φυσικό αέριο), αποδίδει 80 ίππους και καταναλώνει 4,5 λίτρα βενζίνης ή 3,1 κιλά φυσικού αερίου (ανά 100 χλμ μικτού κύκλου). Οι ελάχιστες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αγγίζουν τα 106 γρ/χλμ όταν καταναλώνει βενζίνη και 85 γρ/χλμ όταν καταναλώνει φυσικό αέριο. Συγκριτικά με τη βενζίνη, το φυσικό αέριο μειώνει τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 23% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) κατά 52%.
Η FCA κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στην πώληση οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο) τα τελευταία 20 χρόνια, έχοντας διαθέσει πάνω από 700.000 οχήματα από τα έξι μοντέλα της Fiat (Panda, Punto, Qubo, Doblò, 500L και 500L Living), ένα μοντέλο της Lancia (Ypsilon) και τέσσερα μοντέλα της Fiat Professional (Fiorino, Doblò Cargo, Ducato και Ducato Panorama).
Κύριος στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής προσπάθεια για τον συνδυασμό των παραδοσιακών και εναλλακτικών καυσίμων, με κριτήριο πάντα τους ειδικούς κανόνες της κάθε αγοράς ξεχωριστά και το όφελος για το περιβάλλον. Ένα τέτοιο εναλλακτικό καύσιμο είναι το φυσικό αέριο, το οποίο μπορεί να γίνει ανανεώσιμη πηγή χάρη στο βιομεθάνιο ( το Panda Natural Power είναι ήδη συμβατό με βιομεθάνιο), το οποίο παράγει 20% λιγότερες εκπομπές CO2 από τη βενζίνη.
Το εργοστάσιο στο Pomigliano d’Arco ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1972 με το μοντέλο Alfasud. Από τη γραμμή παραγωγής του έχουν βγει πολλά μοντέλα της Alfa Romeo (33 και 155, 145 και 146, 156 και 147, GT και 159). Από τον Νοέμβριο του 2011 ξεκίνησε η παραγωγή του Panda, η οποία έκτοτε έχει φτάσει στα 830.000 αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα πολυβραβευμένο εργοστάσιο («Automotive Lean Production 2012» στην κατηγορία “Κατασκευαστής Πρωτότυπου Εξοπλισμού”, 2013: Χρυσό βραβείο στο πρόγραμμα πιστοποίησης της WCM και «Lean and Green Management 2014»), το οποίο συνεχώς βελτιώνει τις λειτουργίες του έχοντας ως στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Μηχανικοί και ερευνητές, ακόμα και εκτός του χώρου της αυτοκίνησης, συνεχώς επισκέπτονται το εργοστάσιο, προκειμένου να μελετήσουν τις τεχνολογίες και την αποτελεσματικότητά του.
Νίκος Τσάδαρης