Η μοναδική 4θυρη Ferrari που παρέμεινε πρωτότυπη, βγήκε από το στούντιο του Pininfarina το 1980. Στις 26 Οκτωβρίου θα βγει σε πλειστηριασμό, με τις εκτιμήσεις τιμής να κάνουν λόγο ακόμα και για 635.000 ευρώ.

Ένα από τα πιο μοναδικά πρωτότυπα που έβγαλε το στούντιο του Pininfarina τη δεκαετία του 1980 είναι η Ferrari Pinin. Σχεδιάστηκε για τον εορτασμό των 50 ετών του οίκου και πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της εταιρείας, τον Battista Pinin Farina. Η πρώτη (και μόνη) sedan Ferrari της ιστορίας έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην έκθεση του Τορίνο το 1980.

Η σχεδίαση του 4θυρου μοντέλου ήταν δουλειά του Diego Ottina, ο οποίος δούλεψε υπό τη διεύθυνση του Leonardo Fioravanti, του άντρα που ήταν υπεύθυνος για τη μορφή πολλών Ferrari, ανάμεσα στις οποίες και οι Dino, Daytona και P5. Το φουτουριστικό ύφος συνεχίζεται και στο εσωτερικό, εκεί που επικρατεί μια μινιμαλιστική λογική στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων. Το δέρμα Connolly καλύπτει όλες τις επιφάνειες, ενώ όλοι οι επιβάτες είχαν στη διάθεσή τους προηγμένες (για την εποχή) ηλεκτρονικές ευκολίες.

Παρόλο που το concept είχε θερμή υποδοχή από το κοινό, η Ferrari δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή του. Παρόλα αυτά, ο κόπος του στούντιο δεν πήγε χαμένος, καθώς το πρωτότυπο δάνεισε στοιχεία του σε επόμενα μοντέλα του Pininfarina, όπως το Peugeot 405. Μετά από την παρουσίαση του Τορίνο, η 4θυρη Ferrari συνέχισε τις δημόσιες εμφανίσεις της σε εκθέσεις, μέχρι το 1981, οπότε και αποσύρθηκε. Στη συνέχεια ο Pininfarina πούλησε το concept στον Jacques Swaters, προσωπικό φίλο του Enzo Ferrari και επικεφαλής της βέλγικης αγωνιστικής ομάδας Ecurie Francorchamps. Αυτός πούλησε την Pinin στους σημερινούς της ιδιοκτήτες.

Παρόλο που η Pinin ήταν αρχικά ένα στατικό μοντέλο, ο τελευταίος κάτοχός της απευθύνθηκε στην εταιρεία Oral Engineering, ώστε να την καταστήσει απολύτως λειτουργική. Με τη βοήθεια ενός πρώην τεχνικού διευθυντή της Ferrari, του Mauro Forghieri, τοποθετήθηκε στην Pinin ένας 12κύλινδρος κινητήρας 4,9 λτ., ο οποίος είχε καρμπιρατέρ Weber, διπλό εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Απέδιδε 360 ίππους και προερχόταν από τη Ferrari 512 BB. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων, που δανείστηκαν από τη Ferrari 400GT. Οι αλλαγές περιελάμβαναν ακόμα την ενδυνάμωση του σασί, την προσθήκη ντεπόζιτου καυσίμων, αλλά και την αλλαγή της ανάρτησης και των φρένων.

Η Ferrari Pinin θα βγει στο σφυρί στον πλειστηριασμό RM του Λονδίνου στις 26 Οκτωβρίου, όπου αναμένεται να πιάσει τιμή κάπου ανάμεσα στις 555 με 635 χιλιάδες ευρώ.

Πηγή: autotriti.gr