«Κάμερα Αλήθεια, Βασίλης Μπουγιουκλάκης, Κανάλι 29», έτσι προλόγιζε την τηλεοπτική γυροβολιά του στις λαϊκές αγορές ο γνωστός ηθοποιός, που γνώριζε πλέον νέες δόξες από μια σαφώς διαφορετική θέση στη μικρή οθόνη. Ηθοποιός πηγαίος και λαϊκός, με μεγάλη κωμική γκάμα αλλά και δραματικό ρεπερτόριο, ο Μπουγιουκλάκης διέγραψε μια ενδιαφέρουσα θεατρική πορεία που αποκάλυπτε έναν εντελώς διαφορετικό καλλιτέχνη από την τηλεοπτική του πορεία. Απόφοιτος του Εθνικού και μόνιμο μέλος του Θεάτρου Τέχνης για μια οκταετία, ξεκίνησε την καριέρα του πολύ δυναμικά, πλάι στο δημοσιογραφικό μικρόβιο που σιγόβραζε μέσα του. Ο αλλοτινός «δήμαρχος Χαρχούδας» της ραδιοφωνικής «Λιλιπούπολης» έπαιξε πολύ θέατρο, πολύ σινεμά και πολύ τηλεόραση και η υποκριτική του δεινότητα εκτιμήθηκε από μεγάλους ηθοποιούς που τον είχαν δίπλα τους, ονόματα δηλαδή σαν τον Κώστα Χατζηχρήστο, τον Θανάση Βέγγο, την Τζένη Καρέζη και τη Ρένα Βλαχοπούλου. Εξίσου μεγάλη ήταν και η αγάπη του για τα παιδιά, καθώς βρισκόταν θεατρικά κοντά τους για χρόνια ολόκληρα μέσω της παιδικής σκηνής που διατηρούσε με τη σύζυγό του. Ακόμα και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος εκτίμησε τα υποκριτικά του χαρίσματα, δίνοντας του τους καλύτερούς του ρόλους σε ταινίες-σταθμούς του ελληνικού σινεμά. Κι όμως, ο Μπουγιουκλάκης έμελλε να γίνει ευρύτερα γνωστός με τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ του στις λαϊκές αγορές για λογαριασμό του Kαναλιού 29! Ήταν βέβαια πρωτοπόρος στον τομέα του, καθώς ήταν από τους πρώτους -αν όχι ο πρώτος- που περιφερόταν ζωντανά με την κάμερα στις λαϊκές αγορές για να καταγράψει τον παλμό του λαού, πριν τέτοιου τύπου ρεπορτάζ καθιερωθούν τελικά στην ιδιωτική τηλεόραση. Η «Κάμερα Αλήθεια» του εξόχως πολιτικοποιημένου Μπουγιουκλάκη στον τηλεοπτικό σταθμό του Γιώργου Κουρή έζησε τη δική της ιστορία, γεννώντας ένα σωρό απρόοπτα στις ζωντανές συνδέσεις…
Πρώτα χρόνια
Υποκριτική καριέρα
Στο γυαλί το ελληνικό κοινό τον πρωτοείδε ήδη από το 1972 και τις σειρές του ΕΙΡΤ «Το εικοσιτετράωρο ενός παλιατζή» και «Η ταβέρνα», για να ακολουθήσουν πλήθος ακόμα σίριαλ μέχρι και το 1988. Αναφέρουμε ενδεικτικά τις τηλεοπτικές σειρές «Το ποινικό μητρώο της Αθήνας» (1973 – ΥΕΝΕΔ), «Το ταξίδι» (1976 – ΥΕΝΕΔ), «Η τύχη της Μαρούλας» (1978 – ΕΡΤ), «Το ημερολόγιο ενός θυρωρού (1979 – ΥΕΝΕΔ), στο οποίο αντικατέστησε τον Κώστα Βουτσά στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και τα σίριαλ «Βραδυά επιθεώρησης» (1984 – ΕΡΤ) και «Μια μέσα, μια έξω» (1988 – ΕΤ2). Εξίσου μακρά ήταν και η ραδιοφωνική του παρουσία, τόσο μέσω του ραδιοφωνικού θεάτρου όσο και με τις εκπομπές στις οποίες συμμετείχε. Ξεχωρίζει φυσικά η εξαιρετική «Λιλιπούπολη» του Τρίτου Προγράμματος του Μάνου Χατζιδάκι, όπου δανείζει τη φωνή του στον «δήμαρχο Χαρχούδα». Αργότερα παρουσίασε την εκπομπή «Μια σκελίδα σκόρδο» στο Ράδιο Αθήνα του συγκροτήματος Κουρή…
Ο πολιτικοποιημένος ρεπόρτερ
Η εκπομπή του είχε θεωρηθεί μάλιστα αντιπολιτευτική, καθώς τα ηνία της εξουσίας κρατούσε η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και η περίοδος χαρακτηριζόταν από έντονη πόλωση και αντιπαραθέσεις. Εκείνος εξάλλου ήταν με το ΠΑΣΟΚ και δεν το έκρυβε…
Δύσκολα τελευταία χρόνια