Ναι, ο Marc Marquez ήταν ο μεγάλος νικητής του φετινού Mugello, μετά από έναν αγώνα που θα μείνει στην ιστορία.

Εξίσου νικητές ήταν όμως και ο Jorge Lorenzo που επιτέλους επέστρεψε, για να χάσει από το φαινόμενο Marquez στο slipstreaming, αλλά και ο Valentino Rossi που στο τριακοσιοστό του GP, αν και ξεκίνησε 10ος πέρασε τους πάντες (πλην δύο…) και ανέβηκε 3ος στο βάθρο. Έστω και αν δεν κατάφερε να απειλήσει τους δύο πρώτους, ο Rossi των 35 ετών ήταν πίσω από ένα 21χρονο «παιδί» και έναν 27χρονο.

Ο αγώνας θα περάσει στην ιστορία για την επική ισπανική μονομαχία μεταξύ Marquez και Lorenzo που διάρκεσε 7 ολόκληρους γύρους. Με ασυνήθιστο πάθος και ένταση, καθώς συνήθως τους αγώνες ακόμη και σε περιπτώσεις σαν αυτές, αποφασίζεται στην εποχή μας από το ποιος έχει την καλύτερη στρατηγική περασμένη στο διαχειριστικό πρόγραμμα της μοτοσυκλέτας, και όχι στο ποιος έχει τα μεγαλύτερα «κοχόνες» ή το μεγαλύτερο πάθος.

Η νίκη του Marquez ήρθε τελικά μετά από ένα προσπέρασμα στην αρχή του τελευταίου γύρου. Στο τέλος της ευθείας εκκίνησης, εκμεταλλευόμενος το slip streaming και τη μεγαλύτερη τελική της Honda του, πέρασε μπροστά και παρότι έκανε λάθος στα φρένα, κατάφερε να κρατήσει κλειστή τη γραμμή για τον Lorenzo και να μείνει μπροστά του στο πίσω μέρος της πίστας με τις στροφές.

Στους προηγούμενους έξι γύρους ο Marquez θα προβάριζε την κίνηση αυτή άλλες τέσσερις φορές, όμως πάντα ο Lorenzo οδηγώντας με απίστευτη μαεστρία στο 110% (παρότι δεν ήταν διακριτό…) τον ξαναπέρναγε είτε στα φρένα, είτε στις πίσω στροφές.

Όπως δήλωσε στο τέλος ο «δαίμονας» της Repsol Honda είχαν σχεδιάσει με την ομάδα του αυτήν την κίνηση από το Σάββατο και μάλιστα είχαν αλλάξει το γρανάζι της 6ης για να του προσφέρει ακριβώς αυτή τη δυνατότητα να κλέψει τον αέρα του Lorenzo (που είχε μειονέκτημα τελικής και στην Συνέντευξη Τύπου είπε πως θα ήθελε 3-4 χιλιομετράκια ακόμη…).

Το μείον της επιλογής αυτής, παραδέχτηκε ο Marquez, ήταν πως αν ο Lorenzo κατάφερνε έστω και μία φορά να του σπάσει το slipstreaming, ίσως να μην τον έπιανε ποτέ. Έπρεπε να ρισκάρει δηλαδή τα πάντα, ώστε να βρίσκεται σε απόσταση βολής πίσω από τον Jorge στην αρχή της μεγάλης ευθείας.

Τελικά ο πρωταθλητής πέρασε τη γραμμή τερματισμού μόλις 121 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον αναγεννημένο αντίπαλό του.

Ο λατρεμένος του κόσμου Valentino Rossi ανέβηκε τελικά στο βάθρο, έχοντας κι αυτός ξεσηκώσει τον κόσμο με την προσπάθειά του, μετά την εκκίνηση από τη 10η θέση. Έφτασε ως το ντουέτο των πρώτων, όταν είδε ότι δεν μπορεί να τους παρακολουθήσει, κρατήθηκε τρίτος χωρίς να κινδυνέψει από κανέναν και τερμάτισε σαν νικητής κι αυτός, 2,688 δευτ. πίσω από τον Marquez, αποθεωνόμενος πάνω στο βάθρο.

Η λατρεία του κόσμου προς τον Rossi είναι αμείωτη, αδιάφορα αν κερδίζει ή όχι και κατά στιγμές συγκλονιστική. Με την 3η θέση ο θρύλος της Yamaha πέρασε τον Dani Pedrosa και στρογγυλοκάθισε στη 2η θέση της Βαθμολογίας, 53 βαθμούς πίσω από τον Marquez. Ο Lorenzo με τη 2η θέση του πέρασε τον Doviziosο και είναι 4ος.

Στην εκκίνηση πρώτη έφυγε η Ducati του Andrea Iannone, ενώ ο Marquez στριμώχτηκε και υποχώρησε στην 3η θέση, μη θέλοντας να ρισκάρει μια πτώση στο μελέ της πρώτης στροφής.

Αμέσως μετά, πρώτος πέρασε ο Jorge Lorenzo που άρχισε να μαστιγώνει τη Μ1 για να κάνει διαφορά, όσο τουλάχιστον ο «τρελο Τζό» Iannone κρατούσε πίσω του τον Marquez. Η τακτική αυτή δεν του απέφερε και μεγάλο κέρδος, αφού στον 6ο γύρο (από τους 23) ο Marc είχε ήδη εγκατασταθεί πίσω του.

Έμεινε εκεί, παρακολουθώντας τον αναβάτη της Movistar Yamaha που επιτέλους δείχνει να συνέρχεται και θα ήθελε πολύ να προσθέσει στο παλμαρές του μια 4η συνεχόμενη νίκη στο Mugello. Έδειξε τουλάχιστον ότι μπορεί να απειλήσει το φαινόμενο της εποχής μας.

Ο Marquez παραμόνευε, μέχρι που ήρθε το λαθάκι του Lorenzo. Επτά γύρους πριν το τέλος, στην ευθεία του τερματισμού πάτησε το γκαζόν, έχασε πρόσφυση και ο Marquez πέρασε για πρώτη φορά μπροστά.

Ο Lorenzo απάντησε στον επόμενο ακριβώς γύρο, περνώντας στα φρένα για την Κ1. Το σκηνικό αυτό επαναλήφθηκε πέντε φορές. Ο Lorenzo οδηγώντας με εξαιρετική ακρίβεια και μαεστρία, είχε το πάνω χέρι στις στροφές της πίσω πίστας, αλλά τι να το κάνεις; Στην ευθεία του τερματισμού η Honda έκανε επίδειξη δύναμης. Σε κάποια στιγμή ακούμπησαν οι δύο Ισπανοί, όμως δεν υπήρξε ποτέ βρώμικο παιχνίδι και ο Marquez ίδρωσε για να πάρει τη νίκη.

Ο Dani Pedrosa ξεκίνησε 4ος αλλά άσχημα, έχασε θέσεις στους πρώτους γύρους, αλλά επέστρεψε στη 4η θέση, κράτησε πίσω του τον επιθετικό rookie της Monster Tech 3 Yamaha, Pole Espargaro –και τερμάτισε όπως ξεκίνησε: 4ος και 14 δευτ. πίσω από τον νικητή.

Ο Andrea Dovizioso πέρασε τον Andrea Iannone που είχε επιλέξει το μαλακό πίσω λάστιχο και τερμάτισε 6ος, πρώτος των Ducati. Ο Cal Crutchlow είχε άλλο ένα περιπετειώδες σαββατοκύριακο. Ξεκίνησε 6ος, έφαγε ένα σπρώξιμο στην Κ1 από τον Lorenzo και λίγο αργότερα -στον 4ο γύρο- έχασε το μπροστινό της Ducati του και έπεσε από lowside ενώ ήταν 8ος.

Παρέσυρε και τον άτυχο Stefan Bradl που ήταν ήδη ταλαιπωρημένος από ένα άγριο highside στο Warm up και τον «εγκατέλειψε». Ευτυχώς ο Γερμανός της LCR Honda παρά την άσχημη προσγείωση δεν τραυματίστηκε.

Νωρίς έπεσε και ο Bradley Smith, δίνοντας την ευκαιρία στους Alvaro Bautista (Gresini Honda), Aleix Espargaro (Open class Forward Yamaha) και Yonny Hernandez (Pramac Ducati) να ανέβουν θέση και να κλείσουν τη δεκάδα.

Ο αναβάτης εξέλιξης της Ducati, Michele Pirro, τερμάτισε σαν έκτακτη συμμετοχή 11ος, ενώ 12ος πέρασε ο Karel Abraham που περιέργως κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Scott Redding και πήρε τον τίτλο του ταχύτερου αναβάτη RCV1000R.

Αμέσως μετά ο Hiroshi Aoyama απέσπασε τους 2 β. της 14ης θέσης, ενώ ο βετεράνος Colin Edwards τερμάτισε στην 15η και τελευταία βαθμολογούμενη θέση, οδηγώντας για πρώτη φορά την Open Yamaha του με το νέο πλαίσιο της FTR.

Ο επόμενος αγώνας διεξάγεται στην Βαρκελώνη το τριήμερο 13-15 Ιουνίου.

Αποτελέσματα

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team 41’ 38.254
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP 41’ 38.375
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP 41’ 40.942
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 41’ 52.300
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 41’ 53.857
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici Open) 41’ 55.296
7. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici Open) 41’ 55.383
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini 42’ 5.661
9. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha M1 Open) 42’ 20.140
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici Open) 42’ 23.466
11. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici Open) 42’ 23.687
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 42’ 24.085
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 42’ 24.093
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 42’ 25.088
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha M1 Open) 42’ 47.808
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART Aprilia) 42’ 56.043
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART Aprilia) 43’ 13.285
18. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 43’ 15.755

Δεν τερμάτισαν
Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia)
Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART)
Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici)
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

Βαθμολογία Αναβατών μετά το Mugello
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 150β.
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 97 (-53)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 96 (-54)
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 65 (-85)
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 63 (-87)
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 49 (-101)
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 44 (-106)
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 39 (-111)
9. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 34 (-116)
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 34 (-116)
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 34 (-116)
12. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 23 (-127)
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 23 (-127)
14. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 22 (-128)
15. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 21 (-129)
16. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 15 (-135)
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 13 (-137)
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 8 (-142)
19. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 5 (-145)
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2 (-148)
21. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2 (-148)
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1 (-149)