Ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία, Marc Marquez ξεκίνησε τη χρονιά στον νυχτερινό αγώνα του Qatar, με τον καλύτερο τρόπο.

Προερχόμενος από τραυματισμό είχε χάσει τις δύο τελευταίες (από τις τρεις) σειρές επίσημων δοκιμών της χρονιάς και δεν είχε οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα του από τον Φεβρουάριο. Παρόλα αυτά έδειξε ότι έχει τη στόφα του πρωταθλητή, παλεύοντας με σθένος με τα «θηρία».

Ο μόλις 21 ετών οδηγός της Repsol Honda στο ξεκίνημα του αγώνα έμεινε λίγο πίσω, σταθμίζοντας την κατάσταση της ολισθηρότητας της πίστας, της αλλαγής (πτώσης) της θερμοκρασίας αλλά και του πονεμένου του δεξιού ποδιού,

Στη συνέχεια πλησίασε στην κορυφή όπου βρέθηκε μόνος μετά την πτώση του Stefan Bradl που προηγείτο – και νωρίτερα του Jorge Lorenzo (στον πρώτο κιόλας γύρο) που είχε φύγει μπροστά στην εκκίνηση και προσπαθούσε να κάνει διαφορά.

Εκεί συνάντησε την αντίσταση του εξαιρετικού Valentino Rossi. Ο πολυπρωταθλητής είχε όρεξη για τη νίκη και πάλεψε πολύ γι’ αυτή, κάτι όμως η οδήγηση του Marquez κάτι το έλλειμμα δύναμης της Μ1, τον κράτησε δύο δέκατα στη δεύτερη θέση.

Εν τω μεταξύ η μάχη μεταξύ των δύο «άκρων», του νεότερου και του αρχαιότερου εν ενεργεία πρωταθλητή, κράτησε όρθιους όσους τους παρακολουθούσαν. Υπόδειγμα αγωνιστικού πνεύματος και απεριόριστων ικανοτήτων – πέρα από τα ανθρώπινα όρια…

Ο Dani Pedrosa βλέποντας μπροστά του να «σφάζονται» παλικάρια και το μακελειό από τις πτώσεις, προτίμησε τη σιγουριά της 3ης θέσης του βάθρου, παρακολουθώντας από κοντά τη μάχη των δύο πρώτων.

Στην 4η θέση ο Aleix Espargaro έγραψε ιστορία και ανέβασε τιςε μετοχές του ακόμη περισσότερο. Κυριολεκτικά ως ένα βαθμό, καθώς τα στοιχήματα έδιναν απόδοση 51/1 για νίκη του Espargaro πριν τον αγώνα, το οποίο έγινε 11/1 στις πρώτες δοκιμές και κατέληξε στο 5/1 μετά τα χρονομετρημένα…

Ο Ισπανός rookie μετά την επικράτησή του στις 3 σειρές των ελεύθερων δοκιμών, ήταν ταχύτερος όλων με μία σαφώς υποδεέστερη των εργοστασιακών και δορυφορικών, μοτοσυκλέτα . Στις κατατακτήριες έπεσε δύο φορές, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει 12ος.

Στον αγώνα όμως πέρασε όποιον έβλεπε μπροστά του και στο τέλος πλησίαζε και τους πρώτους τερματίζοντας τελικά 4ος, μόλις 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή!
Έκανε το καλύτερο ξεκίνημα για την NGM Forward Racing και την «Open» Yamaha του, δείχνοντας ότι σε πιο κλειστές πίστες έχει βλέψεις για το βάθρο και –γιατί όχι – τη νίκη.

Τη λίστα των πτώσεων συμπλήρωσαν ο Alvaro Baustista (GO&FUN Honda Gresini) και ο Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), πιθανότατα από την πίεση να κρατηθούν στην πρώτη 5άδα των οδηγών που είχε αποσπαστεί από τους υπόλοιπους.

Ο Andrea Dovizioso και ο Cal Crutchlow τα κατάφεραν αρκετά καλά, φέρνοντας τις Ducati στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Ο Crutchlow τερμάτισε 16 δευτερόλεπτα πίσω από τον συναθλητή του στην ομάδα, καθώς έμεινε από βενζίνη ακριβώς λίγα μέτρα πριν την γραμμή του τερματισμού που πέρασε απλά με τη φόρα του!

Καλή πρώτη εμφάνιση στην μεγάλη κατηγορία έκανε ο Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) καθώς κέρδισε την άλλη «Open» Honda του Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) και την 7η θέση μόλις για 0.035 δευτερόλεπτα.

Την δεκάδα έκλεισαν ο Colin Edwards (NGM Forward Racing), 9ος στον πρώτο αγώνα έχοντας πατήσει τα 40 του χρόνια και ο Andrea Iannone (Pramac Racing). Ο Ιταλός μετά από ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, είχε μια πτώση στον 2ο γύρο, κατάφερε όμως να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει από την τελευταία θέση.

Ένα λάθος του επίσης rookie, Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech 3) πέντε γύρους πριν το τέλος, τον έριξε στην 15η θέση, ενώ στη συνέχεια μπήκε στα πιτς, προφανώς με τεχνικό πρόβλημα.

Ο επόεμνος αγώνς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP γίνεται στις ΗΠΑ, σε τρεις εβδομάδες, στην πίστα Circuit Of The Americas του Austin.

Αποτελέσματα αγώνα Qatar:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Moto

Km/h

Διαφορά

1

Marc MARQUEZ

Repsol Honda Team

Honda

166.4

42’40.561

2

Valentino ROSSI

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

166.3

+0.259

3

Dani PEDROSA

Repsol Honda Team

Honda

166.1

+3.370

4

Aleix ESPARGARO

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

165.6

+11.623

5

Andrea DOVIZIOSO

Ducati Team

Ducati

165.6

+12.159

6

Cal CRUTCHLOW

Ducati Team

Ducati

164.5

+28.526

7

Scott REDDING

GO&FUN Honda Gresini

Honda

164.3

+32.593

8

Nicky HAYDEN

Drive M7 Aspar

Honda

164.3

+32.628

9

Colin EDWARDS

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

163.8

+39.547

10

Andrea IANNONE

Pramac Racing

Ducati

163.6

+43.360

11

Hiroshi AOYAMA

Drive M7 Aspar

Honda

163.4

+46.595

12

Yonny HERNANDEZ

Energy T.I. Pramac Racing

Ducati

163.4

+46.688

13

Karel ABRAHAM

Cardion AB Motoracing

Honda

163.1

+50.581

14

Danilo PETRUCCI

IodaRacing Project

ART

162.4

+1’03.127

15

Broc PARKES

Paul Bird Motorsport

PBM

161.7

+1’14.386

16

Michael LAVERTY

Paul Bird Motorsport

PBM

160.5

+1’32.593

17

Mike DI MEGLIO

Avintia Racing

Avintia

160.3

+1’36.085

Δεν τερμάτισαν

 

Alvaro BAUTISTA

GO&FUN Honda Gresini

Honda

166.2

2 Γύροι

 

Bradley SMITH

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

166.1

4 Γύροι

 

Pol ESPARGARO

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

165.0

5 Γύροι

 

Stefan BRADL

LCR Honda MotoGP

Honda

165.6

14 Γύροι

 

Hector BARBERA

Avintia Racing

Avintia

160.7

18 Γύροι

 

Jorge LORENZO

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

 

0 Γύρος