Συζητήθηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φάση μέσα στη χρονιά και όχι άδικα. Ο νεοφερμένος Marquez έδωσε τα πρώτα δείγματα ότι εκτός από γρήγορος, είναι και αποφασισμένος – όταν με περισσή «ασέβεια» πέταξε έξω τον πρωταθλητή Lorenzo στην τελευταία στροφή.

Από μία άποψη συνέβη το αναμενόμενο. Τρεις Ισπανοί στο βάθρο της Jerez, είναι απολύτως λογικό. Ακόμη και η νίκη του Dani Pedrosa, η πρώτη για τη φετινή χρονιά θεωρείται αναμενόμενη. Όμως η εκδήλωση του «τσαμπουκά» του νεαρού Marquez στη μεγάλη κατηγορία, αποτελεί έκπληξη, ειδικά όταν το «θύμα» είναι ο Jorge Lorenzo.

Ο μικρός του χώθηξε χωρίς δεύτερη σκέψη από εσωτερική στην τελευταία στροφή της πίστας, ακούμπησε πάνω του, τον «έκανε μπερμ»- και του άρπαξε με θράσος τη δεύτερη θέση από τα χέρια.

Αμφισβητούμενη η «επαφή», τα φόρουμ έχουν πάρει φωτιά, αλλά και πολλοί ανασαίνουν βαθειά: «Αλληλούια, έχουμε πάλι αγώνες Grand Prix»!

Η ειρωνεία είναι ότι ο Lorenzo θυματοποιήθηκε ακριβώς στην στροφή που φέρνει πλέον το όνομά του. Δεν είμαστε όμως βέβαιοι αν από τώρα και στο εξής θα την θυμάται τρυφερά…

Η φάση θυμίζει πολύ εκείνη την, επίσης αμφισβητούμενη κίνηση του Valentino Rossi πάνω στον Sete Gibernau στην ίδια ακριβώς φάση του αγώνα, στην τελευταία στροφή το 2005. Για δύο χρόνια ο Sete ήταν ο μόνος που αμφισβητούσε την παντοδυναμία του Rossi και με κάτι τέτοια περάσματα ο Ιταλός του είχε «σπάσει το ηθικό».

Ο Dani Pedrosa έσκισε στην Jerez. Πήρε νωρίς κεφάλι, αφού ακολούθησε και μέτρησε για λίγο τον Lorenzo και μετά δεν τον ξαναείδε κανείς. Όμως, αυτό το παιδί είναι άτυχο. Έκανε τον άψογο αγώνα, ήταν ο απολύτως ταχύτερος, αλλά κανείς δεν το θυμάται! Όλοι μιλούν για το θράσος του Marquez. Για την εκτόπιση του Lorenzo.

Ο πρωταθλητής του 2012 πέρασε τη γραμμή τερματισμού κουνώντας το κεφάλι του. Ήταν εκνευρισμένος αλλά και έκπληκτος. Όμως πήρε ένα μάθημα. Και μόνον με τον εαυτό του μπορεί να τα βάλει, γιατί όντως άφησε χώρο στον μικρό και αν τον έχει παρακολουθήσει στους αγώνες του, θα έπρεπε να ξέρει ότι ο διαβολάκος θα χωνόταν. Πιο σοφός λοιπόν θα είναι ο Jorge από τον επόμενο αγώνα…

Μετά, ο Marc προσπάθησε κάτι να προφέρει στο παρκ-φερμέ, κάτι σαν συγγνώμη, αλλά ο Lorenzo τον απομάκρυνε κουνώντας του το δάχτυλο. Αργότερα, όταν πια είχε ηρεμήσει, παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος που δεν είχε «είχε κλείσει καλά την πόρτα». Ήταν ωραία στιγμή και μπράβο του.

Κρίσιμη για το αποτέλεσμα αποδείχτηκε, αναμενόμενα, και η απόδοση των ελαστικών στην φοβερή ζέστη. «Μάνα» στη διαχείρισή τους αποδείχτηκε ο Dani, παρότι η Honda του δεν είναι τόσο γλυκιά όσο η Μ1 της Yamaha. Και 110.000 θεατές, τρελαμένοι Ισπανοί, λάτρεψαν την νέα ιερή τριάδα των αγώνων.

Μετά την εκκίνηση ο Pedrosa πέρασε στην Κ1 μπροστά αλλά για λίγο, δείγμα των προθέσεών του και προειδοποίηση. Μετά «άφησε» τον Lorenzo να περάσει για λίγο μπροστά και μετά στον 6ο (από τους 27) γύρο χτύπησε. Ο Jorge προσπάθησε να ακολουθήσει όμως ο Dani έτρεχε σε «άλλη πίστα» και άνοιξε μια διαφορά 2,4 δευτερολέπτων. Την ίδια ώρα ο Marquez τους έφτανε σε απόσταση βολής.

Οι πρώτες του απόπειρες να βρει χώρο αποκρούστηκαν –και αυτό σήμαινε ότι απομακρυνόταν η ευκαιρία να κυνηγήσει τον Pedrosa. Στους επόμενους 14 γύρους ο μικρός μαζεύτηκε, συντηρώντας τα λάστιχά του. Πλησιάζοντας στον τερματισμό άρχισε πάλι να κυνηγά την ουρά της Yamaha M1 με το Νο99.

Πρώτη δοκιμή στο τέλος της πίσω ευθείας. Ο Lorenzo υιοθέτησε αμυντική γραμμή, αλλά ο Marquez βούτηξε απτόητος στο εσωτερικό της στροφής, δεν μπόρεσε να κρατηθεί όμως μέσα, έχασε τη γραμμή του και ανοίχτηκε για να μην πέσει. Έφτασε πάλι τον Lorenzo στο τμήμα της πίστας που ονομάζεται Stadium. Εκεί έκανε και την ριψοκίνδυνη προσπέρασή του «όλα ή τίποτα».

Πίσω και ταχύτερος όλων εκτός των Ισπανών ήταν ο Valentino Rossi, που είχε αρχικά κάποιες αψιμαχίες με τον Marquez πριν μείνει πίσω και κάνει μια μοναχική κούρσα στην 4η θέση.

Ξυλοδαρμένος από τις δύο πτώσεις του Σαββάτου ο Cal Crutchlow έδειξε αρχικά να απειλεί τον Rossi, όμως στο τέλος βρέθηκε να παλεύει απέναντι στον Alvaro Bautista της Gresini Honda για να κρατηθεί στην 5η θέση.

Στις επόμενες δύο θέσεις βρέθηκαν οι δύο εργοστασιακοί της Ducati, Nicky Hayden και Andrea Dovizioso (7ος και 8ος). Στην 9η θέση ο συνήθης ταχύτερος των CRT, Aleix Espargaro (Team Aspar). Ο νέος της Tech3, Bradley Smith συμπλήρωσε τη δεκάδα.

Ο δοκιμαστής της Ducati και περσινός αναβάτης της Gresini CRT, Michele Pirro έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο πάνω στην Desmosedici- εργαστήριο, τερματίζοντας 11ος.

Πέντε αναβάτες δεν τερμάτισαν λόγω πτώσης. Ο Karel Abraham ο οποίος είχε προσπαθήσει την Παρασκευή να επιστρέψει στους αγώνες με σπασμένη από το Τέξας κλείδα, αναγκάστηκε να αποσυρθεί. Ο Spies έμεινε εκτός αγώνα για να βοηθήσει την αποθεραπεία του ώμου του.

Ο Marquez είναι τώρα πρώτος στη Βαθμολογία με 61 β. Ακολουθούν με 58 ο Pedrosa και με 57 ο Lorenzo. Καθείς τους έχει κερδίσει από έναν αγώνα.

Υπάρχει καλύτερο ξεκίνημα;

Αποτελέσματα
Θέση No. Αναβάτης Μοτοσυκλέτα Χρόνος / Διαφορά
1 26 Dani PEDROSA Honda 45’17.632
2 93 Marc MARQUEZ Honda 2.487
3 99 Jorge LORENZO Yamaha 5.089
4 46 Valentino ROSSI Yamaha 8.914
5 35 Cal CRUTCHLOW Yamaha 12.663
6 19 Alvaro BAUTISTA Honda 15.094
7 69 Nicky HAYDEN Ducati 25.632
8 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 41.881
9 41 Aleix ESPARGARO ART 43.812
10 38 Bradley SMITH Yamaha 44.461
11 51 Michele PIRRO Ducati 45.974
12 8 Hector BARBERA FTR 59.859
13 70 Michael LAVERTY PBM +1’09.743
14 9 Danilo PETRUCCI Ioda-Suter +1’17.813
15 5 Colin EDWARDS FTR Kawasaki +1’18.177
16 67 Bryan STARING FTR Honda +1’18.928
17 71 Claudio CORTI FTR Kawasaki +1’19.307
18 7 Hiroshi AOYAMA FTR +1’19.457
Δεν τερμάτισαν
6 Stefan BRADL Honda 24 γύροι
29 Andrea IANNONE Ducati 24 γύροι
52 Lukas PESEK Ioda-Suter 24 γύροι
14 Randy DE PUNIET ART 25 γύροι
68 Yonny HERNANDEZ ART 25 γύροι

Ρεκόρ της Χερέθ

Ταχύτερος γύρος: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1′ 38.189 (2008)
Ταχύτερος γύρο σε αγώνα: Dani Pedrosa ESP Honda 1′ 39.731 (2008)
Ταχύτερος χρόνος δοκιμών Μαρτίου 2013: Cal Crutchlow GBR Yamaha 1′ 39.511