Διπλωματική κρίση κόντεψε να δημιουργήσει η δήλωση του Lorenzo μετά τον τερματισμό του αγώνα στο Le Mans ότι, μολονότι όχι ειδικός στα λάστιχα, δεν έβλεπε άλλο λόγο από ένα ελαττωματικό πίσω ελαστικό ως αιτία της άσχημης συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας του και ειδικά της έλλειψης πρόσφυσης στο πίσω μέρος.
«Μετά από 3 με 4 γύρους η μοτοσυκλέτα χειροτέρεψε. Κάθε στροφή ήταν ένας εφιάλτης, διαρκώς νόμιζα ότι θα πέσω», ανέφερε, τονίζοντας ότι η πρόσφυση του πίσω ελαστικού του ήταν άθλια. Και προς στήριξη του ισχυρισμού του θύμισε ότι το Σάββατο ο Rossi είχε ζητήσει και επιτύχει την αλλαγή ενός από τα λάστιχά του, ως ελαττωματικού.
Ακόμη ανέφερε ότι το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας που είχαν επιλέξει το πρωί της Κυριακής για το βρεγμένο warm-up είχε δουλέψει σωστά και θύμισε ότι πέρυσι, κάτω από παρόμοιες συνθήκες, δεν είχε κανένα πρόβλημα να κερδίσει τον αγώνα με διαφορά 10 δευτερολέπτων.
Η Bridgestone όμως με χτεσινή της ανακοίνωση αρνείται ότι το ελαστικό ήταν ελαττωματικό. Το συγκεκριμένο τεμάχιο εξετάστηκε μετά τον αγώνα τόσο από τεχνικούς της όσο και της Yamaha και βρέθηκε μόνον με την αναμενόμενη φθορά του αγώνα.
Το αποτέλεσμα της έρευνας δημοσιοποίησε ο ίδιος ο Shinji Aoki, μάνατζερ του τμήματος εξέλιξης αγωνιστικών ελαστικών της Bridgestone: «Στον αγώνα ήταν φανερό ότι ο Jorge αντιμετώπιζε πρόβλημα, καθώς δεν μπορούσε να διατηρήσει τέτοιο ρυθμό, ώστε να μείνει μαζί με τους πρώτους. Αμέσως μετά τον αγώνα συζήτησε με το μηχανικό ελαστικών και τού περιέγραψε την έλλειψη πρόσφυσης πίσω».
«Όπως πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, οι μηχανικοί εξέτασαν διεξοδικά τα λάστιχα του Jorge, τα οποία βρήκαν σε καλή λειτουργική κατάσταση. Τα εξέτασα και ο ίδιος, συζήτησα μάλιστα προσωπικά το ζήτημα με τους μηχανικούς της Yamaha και συμφωνήσαμε ομόφωνα ότι η έλλειψη πρόσφυσης πίσω δεν οφειλόταν στο λάστιχό του».
Ύστερα ο Aoki, αφού ξεκαθάρισε ότι δεν φταίει η εταιρεία του, έριξε τη μπηχτή του: η αλλαγή συμπεριφοράς οφείλεται σε λάθος ρύθμιση της μοτοσυκλέτας του Lorenzo.
«Καταγράψαμε πολλά και διαφορετικά σχόλια από τους αναβάτες μετά τον αγώνα και την αίσθηση στην πίστα, μολονότι όλοι χρησιμοποίησαν την ίδια γόμα. Όμως σε τέτοιες συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας είναι κρίσιμο και η παραμικρή αλλαγή στις ρυθμίσεις μπορεί να επιφέρει τεράστιες αλλαγές στη συμπεριφορά».
Δεν παίρνουμε όρκο ότι ο Lorenzo πείστηκε και άλλαξε γνώμη για τον φταίχτη της κακοδαιμονίας του. Πάντως έχει ήδη σβήσει μια σειρά αρνητικών μηνυμάτων που είχε αναρτήσει στο Twitter το βράδυ της Κυριακής. Αυτήν τη φορά η κρίση αποσοβήθηκε, αν όμως η Yamaha δεν κατορθώσει να προσεγγίσει την απόδοση της Honda, περιστατικά σαν κι αυτό θα επαναληφθούν…