Ήταν αγριεμένο το μάτι του. Όσοι τον είδαν στο Brno, το διέκριναν. Ο συναθλητής του πρωταθλητή στην Repsol Honda -που έγινε στόχος κακεντρεχών σχολίων όταν η Honda ανανέωσε το συμβόλαιό του-, είχε πράγματι στην Τσεχία την αποφασιστικότητα χαραγμένη στο πρόσωπό του.

Κέρδισε τον αγώνα και έβαλε τέλος στο σερί των 10 νικών σε 10 αγώνες του Marquez. Παράλληλα τού στέρησε τη δυνατότητα να περάσει στην ιστορία σαν ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει τους 11 πρώτους αγώνες μιας σαιζόν.

Αλλά και τον ξαλάφρωσε από ένα βάρος, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ο Marquez στη συνέντευξη Τύπου. «Επιτέλους θα πάψετε να με πρήζετε ρωτώντας αν θα κερδίσω όλους τους αγώνες της σαιζόν», δήλωσε μισοαστεία – μισοσοβαρά.

Το αποτέλεσμα της Τσεχίας είναι πολλαπλά σημαντικό. Γιατί όχι μόνον έσπασε το μονοπώλιο του Marquez, αλλά και απαντήθηκε εμφατικά και το άλλο ερώτημα: «Ποιος μπορεί να νικήσει τον Marquez;»

Στο Brno τον κέρδισαν όχι ένας αλλά τρεις: ο Pedrosa, o Lorenzo και ο Rossi. Απίστευτο φαίνεται, αλλά ο ως χτες αήττητος πρωταθλητής δεν ανέβηκε καν στο βάθρο! Τερμάτισε μόλις 4ος, 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον 3ο Rossi.

Η ανακούφιση στα πρόσωπα και τα λόγια των υπολοίπων alien ήταν φανερή. Ο Rossi δήλωσε πανευτυχής που επιτέλους νίκησε στα ίσα τον Marquez, έστω και αν δεν κέρδισε τον αγώνα. Ο Pedrosa έλαμπε ολόκληρος και ο Lorenzo που απόλαυσε τη «μονομαχία από τα παλιά» μαζί του, παραδέχτηκε χαμογελαστός ότι ο Dani ήταν δυνατότερος στο Brno.

O Pedrosa οδήγησε παρεμπιπτόντως το περσινό πλαίσιο ενώ ο Marquez το φετινό, με το οποίο σκοπεύει να συνεχίσει είπε, γιατί η 4η θέση στην Τσεχία δεν αρκεί να του αλλάξει τη γνώμη.

Ο Marquez μετά τον τερματισμό στραβοκοίταξε το πίσω λάστιχο της RC213V και όλοι φαντάστηκαν ότι αντιμετώπισε κάποιο σχετικό πρόβλημα. Όμως όχι, η 4η θέση ήταν απόρροια της αδυναμίας τους να βρουν το σωστό σετάρισμα της μοτοσυκλέτας, εξήγησε. Στα φρένα, είπε, ήταν πολύ δυνατή η μοτοσυκλέτα του, όμως στην επιτάχυνση υστερούσε αισθητά.

Υπάρχουν λοιπόν και τέτοια σαββατοκύριακα στη ζωή του Marc Marquez! Όχι συχνά, αλλά ναι και γι’ αυτόν κάποιες μέρες δεν είναι τέλειες…. Ποιος θα το φανταζόταν;

Στο υπέροχο και μοναδικό θέαμα που απόλαυσαν οι 130 και πάνω χιλιάδες θεατών πρέπει να προσθέσουμε και το σόου που έδωσαν οι Ducati. Οι GP14 έχουν βελτιωθεί σημαντικά και αγώνα τον αγώνα μειώνουν την απόστασή τους από τους πρώτους: 20 δευτ. στην Ινδιανάπολη, 17,8 στο Brno.

Επιπλέον πρόσφεραν ένα εξαιρετικό θέαμα, καθώς Iannone και Dovizioso διεκδίκησαν με πάθος αλλά και πολύ αθλητικά την 5η θέση –που τελικά πήγε στον δορυφορικό αναβάτη της Pramac Ducati. Ο crazy Joe πετάει ψυχολογικά, έχοντας μόλις υπογράψει με την εργοστασιακή Ducati.

Ο Iannone έκανε και στην Τσεχία πυραυλοκίνητη εκκίνηση. Έστριψε πρώτος στην Κ1 έχοντας στην πλάτη του τον Andrea Dovizioso και τον Pedrosa που χώθηκε τσαμπουκαλίδικα στην 3η θέση.

Έτσι από poleman ο Marquez βρέθηκε 4ος, έχοντας κολλημένο πάνω του τον Lorenzo που στην Κ4 τον πέρασε αποφασιστικά. Τη στιγμιαία αδυναμία του Marquez εκμεταλλεύτηκε και ο Rossi που πέρασε κι αυτός, σπρώχνοντας τον αναβάτη της Honda στην 6η θέση.

Ο Lorenzo είχε στο μεταξύ βαλθεί να φύγει μπροστά. Στον 2ο γύρο ήταν ήδη τρίτος έχοντας περάσει στο τελευταίο σικέην τον Pedrosa. Ρίχτηκε στο κυνήγι των δύο Ducati μπροστά του. Με μια υπέροχη ενέργεια στα φρένα της γρήγορης αριστερής Κ3 πέρασε από τρίτος, πρώτος.

Ο Lorenzo είχε ρισκάρει, επιλέγοντας το μαλακό μπροστινό της Bridgestone και ήθελε να το εκμεταλλευτεί νωρίς για να χτίσει διαφορά. Αμέσως μετά ο Rossi ξαναπέρασε στην Κ5 τον Marquez που έχανε συχνά τις γραμμές του και ήταν φανερό ότι κάτι τού «έλλειπε».

Στον 2ο αυτό γύρο έπεσε ο Cal Crutchlow που έκανε ένα λάθος στα φρένα και αναγκάστηκε να βγει από την πίστα για να μην χτυπήσει τον Aleix Espargaro. Πάτησε στα χαλίκια, έπεσε, χτύπησε τον ώμο του, επέστρεψε στον αγώνα, αλλά μετά από λίγο εγκατέλειψε –θέλοντας να είναι, είπε, έτοιμος για τον αγώνα της πατρίδας του σε 15 μέρες, στο Silverstone. Δεν θα μάς παρεξηγήσει αν πούμε ότι έχει χάσει κάθε όρεξη να παλέψει με την Ducati.

Στον 3ο γύρο ο Lorenzo είχε κάνει μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον Pedrosa που είχε κι αυτός περάσει τον Iannone. Πιο πίσω ο Marquez είχε ξαναπεράσει τον Rossi στην Κ3, ενώ οι δυο τους έψαχναν τρύπα να περάσουν την Pramac Ducati.

Ένα γύρο μετά η διαφορά Lorenzo / Pedrosa είχε ανέβει στα 0,9 δευτερόλεπτα. Και εκεί σταμάτησε. Αμέσως μετά η Honda άρχισε να πλησιάζει τη Yamaha. Στον ίδιο γύρο απολαύσαμε μια αντρίκια μάχη Marquez και Iannone για την 4η θέση. Ακούμπησαν τουλάχιστον 2 και αντάλλαξαν θέσεις 3 φορές μέχρι να καταφέρει ο Marc να περάσει τον τρελο-Τζο που δεν παραδινόταν.

Ο Rossi ακολούθησε αμέσως, φοβούμενος ότι ο Marquez θα εξαφανιζόταν μπροστά. Την ώρα που ο Rossi περνούσε το φιλαράκι του, ο Pedrosa είχε φτάσει τον Lorenzo και έψαχνε από που να περάσει. Έκανε την κίνησή του στον 6ο γύρο.

Στην Κ3 πέρασε, στην Κ5 ο Lorenzo αποπειράθηκε να απαντήσει, αλλά δεν τα κατάφερε. Από κει και πέρα δεν ξαναπείλησε και ο Dani άρχισε να απομακρύνεται. Σύντομα είχε φύγει μισό δευτερόλεπτο μπροστά. Ο Marquez στο μεταξύ αγκομαχούσε να κρατήσει πίσω τον αγριεμένο γερόλυκο Rossi.

Πίσω τους η σειρά είχε διαμορφωθεί ως εξής: Iannone και Dovizioso της Ducati Corse, Stefan Bradl (Honda LCR), Pol Espargarο (Monster Yamaha Tech 3), Aleix Espargaro (Open Yamaha Forward Racing) και 10ος ο Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Στον 7ο γύρο έπεσαν ο Michael Laverty (PBM) και ο Pol Espargaro και εγκατέλειψε ο Yonny Hernandez (Pramac Ducati).

Στον 10ο γύρο ο Pedrosa είχε αυξήσει στο 1,1 δευτ. τη διαφορά του από τον Lorenzo που προηγείτο ένα δευτερόλεπτο του Marquez κι αυτός άλλο ένα του Rossi. Όλοι περίμεναν την τρομερή επίθεση του Marquez που όμως δεν ήρθε ποτέ. Αντίθετα, ήρθε εκείνη του Rossi.

Ο μεγάλος χτύπησε στον 12ο γύρο, όταν ο Ισπανός έχασε πάλι τη γραμμή του στην Κ5. Μετά την απρόσμενη αυτή εξέλιξη, έγινε φανερό ότι ο Pedrosa οδηγούσε προς την πρώτη νίκη της σαιζόν, έχοντας χτίσει μια διαφορά 1,7 δευτερολέπτων (στον 16ο από τους 22 γύρους). Ο Lorenzo την ίδια ώρα ήταν 2,1 δευτ. μπροστά από τον Rossi, ενώ ο Μαρκέζ άρχιζε να κρεμάει.

Στους τελευταίους 5 γύρους ο Lorenzo ανέβασε στροφές και άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά του από την Honda με ρυθμό 2/10 στον γύρο. Τελικά ο Pedrosa δεν χρειάστηκε να αγχωθεί, αφού ήρθε ο τερματισμός με τη διαφορά στα 41 εκατοστά. Αν πάντως υπήρχαν 2 γύροι ακόμη, θα αντιμετώπιζε την επίθεση του Jorge.

Ο Marquez έδειχνε να έχει ρίξει πετσέτα και τερμάτισε 5 δευτ. πίσω από τον 3ο Rossi. Ο Iannone επικράτησε τελικά στη μονομαχία του με τον Dovizioso που μετά δήλωσε ότι ο κινητήρας του έχασε δύναμη στο τέλος. Οι δύο Ducati χρησιμοποίησαν το μαλακό Bridgestone πίσω, αυτό που επιτρέπεται μόνον στις μοτοσυκλέτες της Open.

Αμέσως μετά, στην 7η θέση ο Stefan Bradl της LCR Honda (που δήλωσε ότι τα έδωσε όλα) και την δεκάδα έκλεισαν οι Aleix Espargaro, Bradley Smith και Alvaro Bautista που δεν είχε πρόσφυση πίσω.

Ενδέκατος ο Scott Redding (Drive M7 Aspar Open Honda) μόλις επικράτησε του αναβάτη δοκιμών της Ducati Michele Pirro, ενώ άθλο πέτυχε ο Leon Camier (Drive M7 Aspar Open Honda), παίρνοντας την 15η θέση και έναν βαθμό, στο 2ο μόλις GP της ζωής του.

Σε δύο εβδομάδες ο θίασος αγωνίζεται στο Silverstone της Βρετανίας, που έχασε τα δικαιώματα του αγγλικού GP από το νέο σιρκουί της Ουαλίας που κατασκευάζεται τώρα. Η διαφορά του Marquez από τον Pedrosa στην Βαθμολογία μειώθηκε πάλι στους 77 β.

Αποτελέσματα
1. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 42’47.800
2. Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +0,410
3. Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha +5,259
4. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda +10,454
5. Andrea IANNONE ITA Pramac Racing Ducati +17,639
6. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati +17,834
7. Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda +23,819
8. Aleix ESPARGARO SPA NGM Forward Racing Forward Yamaha +29,621
9. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +30,364
10. Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda +37,639
11. Scott REDDING GBR GO&FUN Honda Gresini Honda +55,604
12. Michele PIRRO ITA Ducati Team Ducati +56,727
13. Hiroshi AOYAMA JPN Drive M7 Aspar Honda +56,908
14. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Honda +1’04″135
15. Leon CAMIER GBR Drive M7 Aspar Honda +1’04″902
16. Alex DE ANGELIS RSM NGM Forward Racing Forward Yamaha +1’20″666
17. Hector BARBERA SPA Avintia Racing Avintia +1’24″282
18. Mike DI MEGLIO FRA Avintia Racing Avintia +1’27″436
19. Broc PARKES AUS Paul Bird Motorsport PBM +1’38″867

Δεν τερμάτισαν:
Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART Aprilia)
Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici)
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART Aprilia)
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici)