Από ό,τι φαίνεται το φλερτ (πραγματικό ή φανταστικό) της Volkswagen με την πώληση – ή καλύτερα με την ιδέα της πώλησης – τής Ducati, τέλειωσε.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters που πρώτο κυκλοφόρησε την είδηση και ύστερα τη συντήρησε με συμπληρωματικά ρεπορτάζ, η απόφαση της πώλησης δεν περνά από το διοικητικό συμβούλιο (ΔΣ) της γιγαντιαίας εταιρείας. Και δεν περνά, διότι κατά της πώλησης έχουν ταχθεί οι εκπρόσωποι των εργαζομένων οι οποίοι κατέχουν τις μισές θέσεις στο ΔΣ. Έτσι το ζήτημα θεωρείται λήξαν.
Βέβαια είναι να αναρωτιέται κανείς, εφόσον φυσικά το όλο ζήτημα δεν ήταν μια μπαρούφα, γιατί ακριβώς δημιουργήθηκε το θέμα της πώλησης. Λογικά, ένας CEO πρώτα εξασφαλίζει την απαραίτητη υποστήριξη από το διοικητικό του συμβούλιο και μετά προσλαμβάνει την εταιρεία που θα κάνει την εκτίμηση της αξίας των προς πώληση στοιχείων – στην περίπτωση αυτή της Ducati και της Renk που κατασκευάζει κιβώτια μετάδοσης.
«Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen δεν πρόκειται να εγκρίνουν τόσο την πώληση της Ducati, όσο και της Renk ή της ΜΑΝ Ντήζελ & Τούρμπο», ανέφερε στο Reuters ένας εκπρόσωπος του συμβουλίου των εργαζομένων στην VW.
«Οποιοσδήποτε είναι σε θέση να διαβάσει τα αποτελέσματα εξαμήνου της εταιρείας, θα έπρεπε να γνωρίζει πως δεν χρειαζόμαστε ρευστό και άρα ότι οι θυγατρικές μας δεν έχουν λόγο να ξεπουληθούν στα αρπακτικά της αγοράς».
Πράγματι, μια ματιά στα δημοσιευμένα στοιχεία αξίζει, γιατί αποκαλύπτει μια πραγματικότητα που δεν δικαιολογεί την πρόθεση πώλησης. Η Volkswagen με τζίρο 250 δισ. δολάρια, είναι υποχρεωμένη «να σκάσει» κάπου 35 δισ. δολάρια ως πρόστιμο στις ΗΠΑ, λόγω της πειραγμένης Κεντρικής Ηλεκτρονικής Μονάδα των αυτοκινήτων της.
Η πώληση της Ducati ή της Renk θα απέφερε ένα μικρό ποσοστό του απαιτούμενου ποσού. Η Renk το 2013 είχε εκτιμώμενη αξία 3 δισ. δολάρια. Δυνητικά, κι εφόσον οι εκτιμήσεις που διαβάζουμε ευσταθούν, η πώληση των δύο εταιρειών θα μπορούσε να αποφέρει γύρω στα 4,5 δισ. δολάρια – ή το 12-13% των προστίμων.