Όσοι δουλεύουν σε γραφεία χωρίς διαχωριστικούς χώρους είναι περισσότερο «ευάλωτοι» στις αναρρωτικές άδειες.
Αυτό έδειξε μία νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στην «Σκανδιναβική Επιθεώρηση Εργασίας, Περιβάλλοντος και Υγείας» (SJWEH).
Σύμφωνα με αυτή, οι υπάλληλοι σε ενιαία γραφεία παίρνουν περισσότερες αναρρωτικές απ’ ό,τι όσοι εργάζονται σε ατομικά γραφεία.
Όσο περισσότερα άτομα δουλεύουν μαζί, τόσο αυξάνονται και οι αναρρωτικές.
Σε σύγκριση με τους εργαζόμενους σε ατομικά γραφεία, οι εργαζόμενοι σε γραφεία των 3-6 ατόμων έπαιρναν κατά 36% περισσότερες αναρρωτικές, ενώ όσοι εργάζονταν σε γραφεία των 7 ατόμων και άνω έπαιρναν κατά 62% περισσότερες αναρρωτικές.
Γιατί συμβαίνει, όμως, αυτό; Οι Δανοί ερευνητές που διεξήγαγαν την έρευνα απαντούν ότι ο κύριος λόγος είναι ευκολότερη διασπορά των μικροβίων σε χώρους όπου συνωστίζονται πολλοί άνθρωποι.
Ενδέχεται επίσης να παίζει ρόλο το γεγονός ότι η εργασία μαζί με πολλούς άλλους ανθρώπους δημιουργεί έντονο στρες, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Παρόμοιες μελέτες έχουν δείξει ότι η εργασία σε κοινούς χώρους μειώνει την παραγωγικότητα των υπαλλήλων. . Επιστήμονες από το Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, λ.χ., εξέτασαν 259 εργαζόμενους γραφείου, διαπιστώνοντας ότι όσοι εργάζονταν με πολλά άτομα μαζί είχαν την μικρότερη παραγωγικότητα.
Οι κυριότεροι λόγοι της μειωμένης παραγωγικότητας ήταν ο θόρυβος και η θερμοκρασία, με τις συζητήσεις των άλλων, τα τηλέφωνα που χτυπούσαν ασταμάτητα και τον ήχο των μηχανημάτων στα γραφεία να είναι οι πιο εκνευριστικοί και αντιπαραγωγικοί θόρυβοι.