Να αποφευχθεί η επιβολή τέλους ασφαλείας (ISPS) από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών στα φορτηγά αυτοκίνητα στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς κάτι τέτοιο θα αυξήσει το κόστος μεταφοράς στις ακτοπλοϊκές γραμμές Ελλάδας- Ιταλίας, ζητάει ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Σε ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, υποστηρίζει ότι «ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), συνεχίζοντας την τακτική αιφνιδιασμού που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια, αποφάσισε να επιβάλλει «τέλος ISPS» στα φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας- Ιταλίας, παρά το γεγονός ότι ο κώδικας ISPS ήδη εφαρμόζεται στο λιμάνι των Πατρών και οι υπηρεσίες αυτές καλύπτονται από τα Λιμενικά Τέλη που ήδη καταβάλλουν τα φορτηγά αυτοκίνητα».
Υπογραμμίζει επίσης ότι «η ακατανόητη αυτή επιβάρυνση και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή, έρχεται να προστεθεί στο έτερο χαράτσι 3,5 ευρώ που επεβλήθη στις μεταφορικές εταιρείες για την υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών αυτοκινήτων, ενώ τα έξοδα αποκομιδής των στερεών αποβλήτων έχουν αυξηθεί από το 2008 κατά 265%».
Ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι όλα αυτά θα δημιουργήσουν αντικίνητρα ενθαρρύνοντας τη μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα θα συντελέσουν στη μείωση της κίνησης, στην επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην γραμμές αυτές προσφέροντας θέσεις εργασίας σε Έλληνες ναυτικούς, ενώ θα αποδυναμώνουν την ανταγωνιστική θέση του ίδιου του λιμανιού της Πάτρας σε σχέση με άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Αδριατικής.