Euro χωρίς πίτσα γίνεται; Δεν γίνεται, απαντούν οι… μυημένοι του αθλήματος αφού η κατανάλωση πίτσας έχει συνδεθεί με τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις για όσους τις παρακολουθούν από την τηλεόραση και όχι με φυσική παρουσία στα γήπεδα. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιοι ποδοσφαιρόφιλοι που χάνουν… γκολ και θέαμα αφού η δουλειά τους είναι να φροντίζουν για τις γαστριμαργικές απαιτήσεις των υπολοίπων στη διάρκεια των ματς του μεγάλου ποδοσφαιρικού «ραντεβού».
Ο λόγος για τους διανομείς φαγητού, που με κλεφτές ματιές στην τηλεόραση την ώρα που περιμένουν να ετοιμαστεί η παραγγελία, προσπαθούν να πάρουν κι αυτοί μια «γεύση» από τη φετινή διοργάνωση.
«Με λίγα λεπτά δεν γίνεται να πεις ότι είδες αγώνα, η φάση μπορεί να εξελιχθεί σε ανύποπτο χρόνο», λέει, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος, διανομέας φαγητού, που εξηγεί πως αυτή την περίοδο η χειρότερή του βάρδια είναι η απογευματινή, γιατί έτσι χάνει και τα τρία ματς της ημέρας.
Euro και πίτσα: «Με κλεφτές ματιές στην τηλεόραση των πελατών βλέπουμε τα ματς» λέει διανομέας
«Αν κάποιος είναι τυχερός, μπορεί να πετύχει κάποιο γκολ όταν παραδίδει την παραγγελία και να το δει από την είσοδο του σπιτιού, μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή, αν βέβαια η τηλεόραση είναι σε θέση που φαίνεται από την πόρτα», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας πως οι ιδανικές συνθήκες είναι όταν οι πελάτες βλέπουν το ματς στην αυλή.
«Στην αρχή των αναμετρήσεων, στη φάση των ομίλων, είναι κάπως πιο εύκολα τα πράγματα, αλλά για όσους αγαπούν το ποδόσφαιρο, όπως εγώ, και περιμένουν τις μεγάλες διοργανώσεις για γκολ και θέαμα, όσο περνάμε στην τελική φάση τόσο με πειράζει που χάνω τους αγώνες», σημειώνει, εξηγώντας πως δεν είναι λύση να τους γράψεις και να τους δεις μετά, γιατί ξέρεις ήδη το αποτέλεσμα.
Στις περισσότερες πιτσαρίες, όταν βγαίνει το πρόγραμμα για τις βάρδιες, οι φίλαθλοι αποφεύγουν -όσο αυτό είναι εφικτό- τις απογευματινές ώρες εργασίας και μάλιστα για τη βραδιά του τελικού, πρώτοι υποψήφιοι για δουλειά είναι όσοι δεν έχουν ιδιαίτερη λαχταρά για το μεγάλο αθλητικό γεγονός.
Ηθοποιός, σκηνοθέτης και μοντέλο σε φωτογραφήσεις ρούχων ο Θόδωρος Παπαδόπουλος, που κάνει τη δουλειά του διανομέα κυνηγώντας πάντα και το όνειρό του στην υποκριτική, θα δει τον τελικό, αφού ήδη έχει κανονίσει να έχει ρεπό για να δει την καταληκτική αναμέτρηση της διοργάνωσης, τρώγοντας πίτσα που …θα παραγγείλει νωρίτερα, για να μη στερήσει από κάποιο συνάδελφό του τις φάσεις.
Επτά χρόνια σ’ ένα μηχανάκι, έχει περάσει αρκετές διοργανώσεις παραδίδοντας πίτσες και ο Βασίλης Αναγνού, διανομέας φαγητού σε πιτσαρία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Φέτος είναι τυχερός καθώς σε αυτό το EURO, οι περισσότερες βάρδιές του είναι πρωινές, επομένως χάνει μόνο το πρώτο απογευματινό αγώνα.
«Τα προηγούμενα EURO δεν είχαν καμία σχέση με τα τωρινά ματς, ούτε από άποψη κίνησης ούτε από πάθος. Τώρα πια οποιοσδήποτε θέλει να μάθει τα νέα στις μεταδόσεις, μπορεί να δει ακόμη και μέσω του κινητού του κάποιες φάσεις, έστω και μέσω της μικρής οθόνης. Κάτι που ασφαλώς δεν έχει καμία σχέση με την τηλεόραση, ούτε βέβαια και με την αίσθηση της παρέας και του σχολιασμού που έχει επίσης την αξία του», λέει.
Πίτσα σε… χαμηλό σκορ φέτος σε σχέση με άλλα EURO
Μπορεί οι Έλληνες να λένε και φέτος «ναι» στην πίτσα σε συνδυασμό με το EURO, αλλά η κατανάλωσή της δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένη φέτος σε σχέση με προηγούμενες διοργανώσεις που οι ιδιοκτήτες πιτσαρίας …έτρεχαν και δεν έφταναν.
Έχοντας «καλύψει» με παραγγελίες επτά μουντιάλ και με το φετινό επτά Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα, ο Κώστας Καράνταης, ο οποίος διατηρεί πιτσαρία από το 1994 σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης, τονίζει πως «υπήρχαν σε άλλες εποχές και μέρες που έφευγαν από τον φούρνο για τα σπίτια 450-500 πίτσες ενώ φέτος η κίνηση είναι μάλλον υποτονική, για τα δεδομένα ενός EURO».
«Αν και οι ώρες μετάδοσης των αγώνων βοηθούν, ειδικά αυτός που είναι στις δέκα το βράδυ, που θεωρείται τέλεια ώρα για πίτσα, είναι σχεδόν αμελητέα η αύξηση στις πωλήσεις. Περιμέναμε να είναι πολύ καλύτερη η κίνηση και αυτό δεν έχει να κάνει με το ότι ο κόσμος βλέπει λιγότερο ποδόσφαιρο, αλλά αυτό που λέμε συζητώντας με συναδέλφους είναι πως καταγράφεται μια πτώση συνολικά σε όλους τους τομείς εστίασης», σημειώνει ο ιδιοκτήτης της πιτσαρίας.
Η χρονιά που έσπασε κάθε ρεκόρ σε παραγγελίες ήταν το EURO του 2004, όταν η Ελλάδα είχε κερδίσει το τρόπαιο. «Τότε δεν προλαβαίναμε να σηκώσουμε κεφάλι, δεν μιλούσαμε καν μεταξύ μας μόνο ψήναμε και στέλναμε πίτσες στα σπίτια. Είχαμε κάνει κι εμείς ρεκόρ παρέα με την Εθνική μας. Μέχρι και πάνω από 500 πίτσες στείλαμε σε μια βραδιά», σημειώνει ο κ. Καράνταης.
Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από το Αθηναϊκό Πρακτορείο