Τα ιστορικά καλλιτεχνικά κινήματα που ακολούθησε η ελληνική ζωγραφική από τον 19ο αιώνα έως τις σύγχρονες εικαστικές καταθέσεις αναδεικνύει η έκθεση που εγκαινιάζεται στις 2 Νοεμβρίου στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με τίτλο «Από τον Ακαδημαϊσμό έως τις σύγχρονες αναζητήσεις».

Εκτίθενται περίπου 150 από τα 3060 έργα που αριθμεί η συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης. Πολλά για πρώτη φορά, όπως το «Τοπίο Μυτιλήνης» του Σπύρου Παπαλουκά, το «πορτρέτο της Πηνελόπης Λυδάκη» του Ηλία Φέρτη, «Ορφέας και Ευρυδίκη» του Γεράσιμου Στέρη, «Τοπίο στο Παρίσι» του Χρήστου Δαγκλή, ο «Λιμός» της Αννας Κινδύνη κ.ά.

Ο κορμός της έκθεσης επιχειρεί, σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Δημοτικής Πινακοθήκης, Νέλλη Κυριαζή, να αποτυπώσει «την θερμή υποδοχή του Ακαδημαϊσμού στο τέλος του 19ου αιώνα, την όψιμη ευθυγράμμιση με τα ανατρεπτικά αιτήματα της μοντερνικότητας και βασικό εκφραστή τη γενιά του ’30, τους Έλληνες θιασώτες του Εξπρεσιονισμού, του Υπερρεαλισμού και της Αφαίρεσης, όσο και τις σύγχρονες μαρτυρίες νεότερων εικαστικών».

Ενδεικτικά αναφέρονται ονόματα από τους 120 ζωγράφους που εκτίθενται: Ιακωβίδης, Λύτρας, Βυζάντιος, Φωκάς, Μπουζιάνης, Μηταράκης, Παρθένης, Στέρης, Παπαλουκάς, Κόντογλου, Σπυρόπουλος, Γαϊτης, Ζούνη, Σκουλάκης, Θεοφίλης.

«Η εναρκτήρια έκθεση της Πινακοθήκης πέρσι, στο νέο της κτίριο στο Μεταξουργείο, με τη συλλογή του Γιώργου Οικονόμου, ήταν μια πολύ μεγάλη υπόθεση» λέει η Νέλλη Κυριαζή. «Πάνω από 20 χιλιάδες επισκέπτες, πολλά σχολεία, σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Στην ίδια λογική ανοίγουμε και φέτος τις πόρτες στο κοινό, για ένα ταξίδι στην ιστορία της νεοελληνικής ζωγραφικής».